Mintha konditeremben járt volna a jámbor Captur, ahonnan vaskos izmokat növesztve indul újra hódító útjára
Miközben a sziluett megmaradt, sokkal izmosabbá vált a Renault Captur új generációja, amely után jóval többen megfordulnak majd az utcán, ebben biztos vagyok. Nem csak azért, mert vidám színeket csempészhet az utcaképbe a 90 különböző színkombinációnak köszönhetően, hanem a maszkulinabb megjelenése miatt is. Bizony, az
új Clio arcát öröklő kompakt szabadidő-autó rendkívül sokféle „ruhával” rendelhető. A tető és a karosszéria színe eltérő lehet, emellett az autó oldalán látható díszbetét, valamint az első lökhárító alján trónoló, motorvédő lemezt imitáló műanyag színe is variálható, és akkor a visszapillantó tükrök házait még nem is említettem. Szóval így jön ki az a 90 különböző variáció, ám az individualisták az utastérben is kiélhetik magukat, amire kicsit később kitérek.
Hátul változott nagyobbat a formaterv
Előbb járjuk körbe gyorsan a Renault második típusát, ami az új CMF-B platformra épül. Azért fontos ezt megemlíteni, mert ez egyben azt is jelenti, hogy a Captur palettáján is megjelenik a hibrid hajtáslánc, ahogy az a Clio esetében is megtörténik. A fentebb említett izmosabb forma már a motorháztető domborításaival elkezdődik, és tényleg nagyon hasonlít a Captur frontja a Clión látotthoz, így hatványozottan vadabb tekintettel falja a kilométereket.
Továbbá az autó oldalára is látványos fény-árnyék vonalakat rajzoltak, amin naplemente idején fantasztikus játékba kezdenek az odaérkező fotonok.
Ehhez a hátsó sárvédők domborítása asszisztál, ami fontos szerepet játszik abban, hogy szélesebbnek, sportosabbnak láttassa a Capturt. Viszont a legmarkánsabb változás hátul látható. Az új lámpatestek tökéletesen rímelnek az elsőkre, természetesen mind elöl, mind hátul alapáron LED-fények járnak.
Zseniális a fény-árnyék vonalak elhelyezkedése
A lámpák C-betűket formáznak
Az autó növekedése magától értetődően az utastér tágasságában is pozitív fordulatot hozott. A tengelytáv 33 milliméterrel nőtt, 2639 milliméterre, míg a karosszéria teljes hossza 11 centit nyúlt meg, 4227 milliméterre. A szélesség 19 millimétert nőtt, ám bent 15 milliméterrel szélesebb a tér elöl és 40 milliméterrel hátul. A hátsó sorban utazók lábtere ráadásul 17 milliméterrel tágasabb. Ezeknél a száraz adatoknál azonban fontosabb, hogy valóban rendkívül kényelmes elöl-hátul a Capturban utazni. Egy közel 180 centis sofőr mögött egy ugyanolyan magas felnőtt is bőven elfér, és az ott helyet foglalóknak is jár a külön szellőzőnyílás, illetve két USB-bemenet is.
Elöl szintén rendkívül kényelmesek az ülések, a combtámasz lehetne egy kicsit vaskosabb, de az a bizonyos „franciás kényelem” továbbra is tetten érhető. Szinte az összes műanyagot lecserélték puhább tapintású változatokra és arról sem feledkeztek meg a tervezők, hogy az apróbb holmit legyen hova pakolni. Hatalmas a kesztyűtartó és összesen 27 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki szerte az utastérben. A 10 colos digitális műszeregység szemet gyönyörködtető képet ad és többféle stílus is választható a megjelenítéshez.
A középkonzol pedig szintén a Clióból lehet ismerős, a kategória legnagyobb érintőképernyős kijelzőjével, amennyiben az ügyfél azt rendeli, ugyanis a 9,3 colos monitor mellett azért választható kisebb is.
Az automatikus váltóval felszerelt példányokon egyébként még látványosabb a középkonzol a maga „lebegő” kialakításával, ami annyit tesz, hogy az előrenyúló „tálca” alatt is van még tárolóhely. A személyre szabhatóság jegyében pedig itt is 48 féle színnel választhatók bizonyos burkolatok, illetve a hangulatvilágítás beállításakor 8 szín közül lehet válogatni.
Feldobják az utastér hangulatát a kasztni színére fényezett betétek
A középkonzol a Clióból ismerős. Az automatizált váltóval felszerelt modelleken a váltó alatt még van tárolóhely
536 literről 1,2 köbméterre növelhető a csomagtér mérete
Motorfronton három-, illetve négyhengeres szerkezetek között válogathat, akinek megtetszett a Captur. Az egyliteres, háromhengeres, 100 lóerős, turbós benzinmotor mellett van még négyhengeres is 130, illetve 155 lóerővel, amelyekhez 6 fokozatú manuális sebességváltó, illetve hétfokozatú duplakuplungos automata választható (a legerősebbhez csak automata). A négyhengeres, 1,5 literes dízelek pedig 95 vagy 115 lóval kérhetők, 6 fokozatú manuális vagy 7 fokozatú duplakuplungos váltóval. A 2020 első felében érkező hibridben pedig 1,6 literes benzinmotor dolgozik együtt két villanymotorral, amelyekhez 9,8 kWh-s akkumulátor társul. Ezzel a masinával az ígéretek szerint akár 65 kilométert is lehet majd cirkálni a városban tisztán villanyhajtással!
A menetpróbán a 155 lóerős benzinmotorhoz volt szerencsém, amely minden élethelyzetben magabiztosan mozgatja a Capturt. Bőven van erőtartaléka országúti előzésekhez és ugyanígy autópályázás során is kellemes, csendes szerkezet. A manuális váltó érzésre a Clióban próbáltnál feszesebb szerkezet, nagyobb élmény vele a fokozatok pakolgatása, ám az automatát nem lehet überelni kényelem terén. Bár olykor a gázpedál lenyomására meglehetősen késve érkezett a reakció, ennek ellenére okosan viselkedett mind a városban, mind a domboldalon kanyarogva.
Itt érdemes megemlítenem, hogy kellemes meglepetés a futómű feszesebb hangolása, ami sokkal élménydúsabb kanyartulajdonságokat is jelent, miközben érdemben nem romlott a rugózási komfort sem.
Utóbbin csak a nagy felnik ronthatnak. A tesztautókban még üzemmódválasztó is helyet kapott, amellyel a sportos, a komfortos és a gazdaságos lehetőségek között lehetett válogatni. A futómű viselkedésében azonban ezek nem okoznak változást, nem adaptív szerkezet. A fogyasztásról pedig annyit tudok elárulni, amit a fedélzeti computer elárult, ez pedig 6,4 liter a manuális váltóval vegyes üzemben, míg 7,5 liter az automatizált sebességváltóval, bár utóbbival az athéni dugóban is többet araszoltunk.
A futómű feszesebb, mint az ugyanerre a padlólemezre épülő Clióban
Végül érdemes még megemlíteni, hogy a biztonságot továbbra is nagyon komolyan veszik a Renault mérnökei, impozáns védelmi arzenállal szerelhető fel az új Captur. Többek között az autó teljes megállítására képes adaptív tempomat, sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztető segéd, holttérfigyelő, táblafelismerő, automata fényszóró is szerepel a listán, valamint 360 fokos kamerarendszer, parkolóradar elöl-hátul és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer is helyet kapott az autóban. A hazai kereskedésekben hamarosan megjelenik az új Captur Life, Zen és Intens felszereltségekkel, illetve a TCe 100, a TCe 130 és a TCe 155 motorokkal, valamint a Blue dCi 115 egységgel szintén manuális vagy automata váltóval, árak hamarosan!
Kedves András,
valami nem stimmel:
“Az egyliteres, háromhengeres, 100 lóerős, turbós benzinmotor mellett van még négyhengeres is 130, illetve 155 lóerővel”
“A négyhengeres, 1,5 literes dízelek pedig 95 vagy 115 lóval kérhetők”
“A menetpróbán a 115 lóerős benzinmotorhoz volt szerencsém, amely minden élethelyzetben magabiztosan mozgatja a Capturt. ”
Most akkor milyen motorral vezette?iOlyannal mami nincs, vagy dízellel?
Szia!
Elgépeltem elnézést, köszi, hogy szóltál. A 155 lóerős volt, javítom.
Magyarországra 4 motorral fogják szállítani, ezek vannak felsorolva a táblázatban. Van olyan motor is, amivel Magyarországon nem lesz kapható, valószínű, hogy egy ilyen motorral szerelt kocsit próbálhattak az újságírók külföldön. Ez egy 1,33 TCE 115 LE, 220 Nm nyomatékkal. Ezzel a motorral Meganet pl. lehet rendelni itthon is.
Amúgy nagyon sokat fejlődött a Capture, az 536 literes csomagtartó parádés ebben a kategóriában. Csak megjegyzem, hogy az óriás hodálynak tartott Mondeo kombinak 525 liter a csomagtere. Az anyaghasználat a digitális segédek, a motorok, szóval előrelépés minden téren. Kicsit attól tartok, hogy az árazás terén is ez lesz, de majd meglátjuk. Ha egy 130 LE-s jól felszerelt kocsi 6 millió alatt marad, akkor rendben van, különben drága 🙂