Stílusosan készül a Toyota a Le Mans-i versenyre
Egyedi fényezésű GT86 kupékat mutatott be a Toyota
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nyakunkon a Le Mans-i 24 órás verseny, amelyre a Toyota nevezett be egyedüli gyári csapatként a csúcskategóriában. A legendás verseny előtti tisztelgés gyanánt három különleges GT86-ot készítettek
A Toyota már a nyolcvanas évek közepén is belekóstolt a hosszútávú versenyek legrangosabb futamába. Az első próbálkozásuk alkalmával egyből sikerült befejezniük a Le Mans-i 24 órás versenyt, azonban a győzelem még várat magára. Talán a három új, egyedi matricázású GT86 szerencsét hozó kabalaként segíthet a gőzelemben. Viszont az biztos, hogy aki birtokolhat majd egyet a különleges kupékból, kivételesen szerencsésnek érezheti magát.
A három különböző színvilág azokra a Toyota versenyautókra utal, amelyek a legjobban szerepeltek eddig a 24 órás megbízhatósági versenyeken. A Toyota 1985 és 1999 között indult a futamokon, majd egy kis szünet után 2012-től újra felvették a fonalat. Az évek során háromszor is karnyújtásnyi közelségbe kerültek a győzelemhez, ám végül be kellett érniük az ezüstéremmel. Ezeknek az ezüstérmes versenyautóknak fényezését pingálták (ragasztottták) a GT86-osokra, amelyek még ércesebb hangú kipufogót és méretes hátsó légterelőt is kaptak, valamint négy centiméterrel leültették a futóművüket.
A piros és fehér színekben pompázó GT86 az 1992-ben második helyet elért TS010 és az 1999-ben szintén másodikként végző TS020 versenyautóknak állít emléke. A TS010-et V10-es 3,5 literes motor hajtotta, amelynek teljesítménye 700 lóerőre rúgott, bár Le Mans-ban korlátozták 600 lóerőre. Ám még így is elérte a 346 kilométer/óra sebességet. A TS020-ban viszont V8-as motor dolgozott, szintén 600 lóerővel. A GT kategória szabályai szerint csak olyan autók indulhattak a versenyen, amelyekből utcai kivitel is készült, ezért a Toyota két darab közúti forgalomban is használható autót épített a TS020-ból. Bár ezek soha nem kerültek forgalomba, mivel a fejlesztési költségeket figyelembe véve minden idők legdrágább Toyota modelljei lettek volna.
A kék fehér GT 86 a 2012-ben használt TS30, illetve a 2014-ben világbajnoki címet szerzett TS040 előtt tiszteleg. Ezeket már hibrid rendszer hajtotta, amely 2,4 literes V6-os turbómotorból és a tengelyenként beépített egy-egy villanymotorból állt. A versenyautók rendszerteljesítménye elérte az ezer lóerőt!
A piros-fekete-fehér színeket kiérdemlő GT86 pedig a TS050 versenyautó mellett az egyik legdrámaibb befutóra is emlékeztet. 2016-ban ugyanis három perccel a verseny vége előtt bukta el a Toyota a győzelmet. Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima autója megállt, miközben a másik TS050 Stéphane Sarrazin, Mike Conway és Kamui Kobayashi autója a második helyen ért célba. Azonban a harmadik GT86, az 5-ös rajtszámmal a verseny erkölcsi győzteseinek számító alakulat előtt tiszteleg, akiknek a nevei sajnos a verseny végén nem kerültek fel az eredménytáblára.