Egyértelműen Infiniti az új QX55
Kisebb-nagyobb problémákkal küzd az Infiniti az utóbbi időkben, több országból is kivonulást tervez a márka, de ez nem jelenti azt, hogy megállt volna náluk az élet. Ha egy autómárka ma pénzt szeretne csinálni, akkor SUV-okkal van erre a legtöbb esélye, ennek megfelelően mutatta be az Infiniti az új QX55-öt. A Nissan prémium márkája persze nem most szállt be a SUV-ok szegmensébe, az elsők között voltak több mint 20 éve a kategóriában, Európában pedig több mint egy évtizede vannak jelen. Legújabb modelljüket az Egyesült Államokban mutatták be egy online közvetített eseményen, ahol az autó mellett a híres énekes, Aloe Blacc is előadott néhány számot.
Alapáron 20 colosak a keréktárcsák
A QX55 egy kupésított SUV, azok közül is talán az egyik legszebb - az Infiniti mindig is a szépséggel próbálta megkülönböztetni modelljeit a konkurensektől. Európai szemmel is ismerős autók közül talán az Alfa Romeo Stelvio lehet az egyik közvetlen rivális, méreteiben hasonló az olaszok SUV-jához, bár tetővonalát tekintve kupésabb. A Quadrifoglióhoz hasonló sportváltozat sajnos nem készült a QX55-ből, egy négyhengeres benzines hajtja a kocsit 268 lóerővel - itt viszont érdemes megemlíteni az Infiniti változó sűrítési arányú technológiáját, amivel viszonylag nagy teljesítményt képesek előcsalni az erőforrásból alacsony fogyasztás mellett.
Aloe Blaccnek is tetszett a QX55
Elöl hangsúlyos a hatalmas hűtőrács, melynek mintáját az origami inspirálta, ezt két oldalról a stílusos nappali LED-es menetfények veszik közre. Oldalról feltűnő a kupés tetővonal, ami egyedi módon végződik: míg a BMW és a Mercedes-Benz hasonló modelljeinek tetővanalai (X4 és X6, illetve GLC és GLE kupék) nagyjából ugyanilyen szögben lejtenek, a hátsó szélvédő után ezeknél még egy túlnyúlásban folytatódik a sziluett; az Audi Q8-nál rögtön véget ér a karosszéria a szélvédőnél, de ott a tetővonal nem egységesen, hanem kissé szögletesebben lejt. Ezeket kombinálva a QX55 teteje határozottan egyenesen és meredeken esik a C-oszlopig, de ott szinte rögtön véget is ér az autó, hasonlóan a Tesla Model X-hez, bár annál azért szebb kivitelezéssel. Ennek előnye a valódi kupés íveltség, ami nem megy a hátsó fejtér rovására.
Oldalról látható igazán a jó hátra tolt C-oszlop, amiben a hangsúlyosan lejtő tető végződik
Alapáron 20 colos felnik és összkerékhajtás jár a stílusos SUV-hoz, elöl-hátul LED-es fényszórókkal. A beltér lehet majd a QX55 gyenge pontja, nincs ugyanis digitális műszerblokk, kicsit sok a kopogós műanyag, a navigáció pedig elavult. De itt sincs minden veszve, a bőr felületek szépek, az infotainment-rendszer támogatja az Android Autót és a vezetéknélküli Apple CarPlay-t, és van Bose audiorendszer is. Kissé érthetetlen, miért nem kapta meg a Nissan újabb rendszerét, de talán nem mindenki igényli a mindentudó kütyüket. A QX55 erőssége az egyedi, kifejező és merész stílusa lesz, az Infiniti az ilyen vásárlókat célozza meg új modelljével. Elmondásuk szerint nem
mindenkinek akarnak
valamit nyújtani, hanem
mindent kínálnak
valakiknek - feltehetően azoknak, akik elsősorban nem a legeslegújabb technológiákat keresik.
A technológia nem lesz a beltér erőssége
„A technológia nem lesz a beltér erőssége”
Egy ma modernnek nevezett autóból sírva könyörgünk ilyen kezelhetőségért.