Az autók fejlesztéséhez és gyártásához rengeteg ember kell, ám ha több márka dolgozik egységes műszakisággal, azonos alapokra, úgy lényegesen csökkenthető a szükséges munkaerő. De mi lesz így a felesleges alkalmazottakkal?
A napokban mutatta be a Stellantis az ütemtervét az elkövetkező évekre, amelyből kiderül az újdonságok tervezett megjelenési ideje és
a Fiat villanyosítási stratégiája mellett az is, hogy a hagyományos autókat gyártó üzemek és egyes fejlesztési részlegek alkalmazottai néhány éven belül bajba kerülhetnek. Főként politikai döntésekre adott válasznak nevezte a cégcsoport vezetője, Carlos Tavares a még komolyabb villanyautó-offenzívát, ami remek kilátásokkal és komoly bónuszokkal kecsegtet az ilyen projekteken dolgozóknak. A felszín alatt viszont ott a közös - ezáltal kevesebb munkaerőt igénylő - fejlesztés átka, a rengeteg feleslegessé váló alkalmazott: a becslések szerint csak Franciaországban meghaladja a 10 000 főt az elbocsátandó dolgozók száma.
A helyzet megoldására egy felettébb szokatlan tervvel rukkolt elő a cégcsoport, segítenek jobb munkát találni a hamarosan feleslegessé váló alkalmazottaknak, hogy ezáltal önként mondjanak fel és menjenek máshová. Az autógyártó franciaországi HR részlege állítólag még önéletrajzírási trükkökkel és karrierbörzékkel kapcsolatos információkkal is bombázza az érintetteket. Ez láthatóan kétélű fegyver, a címzettek közül többen élik meg sértőként a megkereséseket, egyes érdekképviseletek már zaklatásként emlegetik a történteket. Christine Virassamy a CFDT uniontól például
"kimondottan rossz motivációs eszköznek" nevezte egy interjúban a szokatlan kezdeményezést, amelyet a Stellantis szóvivője szerint kizárólag a dolgozók érdekében folytatnak.