Hatásos a kék fényezés, szerencsére nem estek túlzásba az új lökhárítókkal
Kérdéses ugyan, hogy szükséges-e egy alapból elegáns szedánnak tervezett autóból valami sportosat faragni, persze erre mindenkinek egyéni ízlésvilága ad választ. Annyi biztos, hogy a Volvónál szükségesnek látták és az XC90 után várható is volt, hogy az
S90/V90 páros is megkapja majd a hasonló kiegészítőket. Az R-Design csomag elkészült, hasonlóan a SUV-hoz sportosan mélyebbre húzott lökhárítókat kapott a 90-es sorozat limuzinja és kombija is. Előre egyedi hűtőmaszkot, hátra pedig nagyobb kipufogóvégződéseket, de mivel a kipufogórendszeren nem változtattak, ez is csak dizájnelem.
Bent már más a helyzet, elveszett a harmónia és a nyugodtság, a helyét leginkább karbonfóliázás vette át
Hatalmas 21 colos felnik és speciális kék fényezés is jár az R-Design Volvókhoz, de az utasteret sem hagyták nyugodni. Kár volt, szinte mindent karbonfóliával burkoltak, eléggé bazári, de persze lehet, hogy sokaknak bejön majd. Fém pedálokat, sportosabbra szabott üléseket és hozzájuk passzoló kormányt is kapott, de a szőnyegeket is kicserélték. Az áráról egyelőre nem esett szó, de az XC90-ből kiindulva felszereltségtől függően maximum 1,5-2 millió forintos extrára kell számítani.
Mi a f.nak 6 hengeres motor, ha kevesebb hengerrel csendesebb, olcsóbb, gyorsabb és a zöldseggek kedvéért környezetkímélőbb motorokat lehet gyártani?
Siratjátok a dinoszauruszokat is?
„4 hengeres benzinest ebben a ligában”
Még egyszer: „ebben a ligában” a 4hengeres válik épp a sztenderddé…
Azért nem pampognak a német újságírók már a Volvo ellen mert érzik, csak annyival jár a Volvo az Audi és tsai előtt, hogy a sár amivel bedobálnák, kikerülhetetlenül repülne az új 300LE feletti négyhengeres bajor és sváb motorokra is.
Ez most az aktuális trend. Én sem szeretem, de bármennyire dögös a kifutó 2.0 öthengeres D3 hörgése, az új VEA 4 hengeresnek is megvannak az előnyei (konrkrétan, 5hengeres D5 után benzinesnek nézték… )
Az is beszédes, hogy a BMW sem vállalja a többletköltséget egy 2.5 sőt, már egy átlagos 3.0 motorra sem.
Nagyon úgy néz ki, lassan az egyetlen hathengeres bajor motor az M3asé. Sok-sok turbóval… És nem is térnek vissza a hengerek Ami most jön az a híbrid hajtás.
Nem az a lényeg hogy mennyire nehéz kapni egy 2X milliós kategóriába 6 hengeres motort hanem , hogy a konkurenseknél ennyiért vagy picit drágábban mint egy full-os volvo t6 már kapni … lóerő teljesítményben az Audi a6 3.0 v6 , BMW 540i ,Mercedes Benz e 400 az ellenfele…mind 3 Német 6 hengeres… Jobban járt volna a Volvo ha inkább benyeli a többlet költségeket és kihoz egy 2.5 sor5 motort mint , hogy túlárazottan kiad egy 2.0 4 hengeres benzinest ebben a ligában … Meglennék lepve ha az elkövetkezendő jó 4-6 éven a Németek is 4 hengeres motorral szerelnék ezeket a teljesítményű és árazású autóikat .
csak az astra h sedan féle seggével nem vagyok kibékülve, amúgy nagyot fejlődött a volvo. a 4 hengeres meg hát…ez van. a nem túl távoli jövőben hengerek sem lesznek már, nem hogy motorbömböltetés (vagy max hangszórókból :D) akinek ez hiányzik.
Egyre nehezebb hathengerest kapni a németeknél is.
Az új Klassénál a E400 a legkisebb hathengeres, a BMW nél a 35i a legkisebb sorhatos.
De ez csak idő kérdése, az új 7esben a 30i sornégyes, sőt a 40e is.
Amellett halkan jegyzem meg, hogy az eladások gerincét is a kétliytis dízelek adják mindegyik márkánál…
Nekem az S90 es ára is eltúlzott nem csak az R desing … értem én hogy 320 lóerő meg minden és a konkurensek is ennyire drágák viszont ott sor 6 vagy v6 van szemben egy agyonhúzott sor4 el szemben . Nem lóerő alapján kellene kitalálni az autók árát !!! 24-26 millióért azért az ember már nem biztos hogy sor4 krákogást akar hallgatni gyorsításkor szemben a 6 hengeres konkurensekkel … Egyébként meg szép lett az s90 kár érte hogy legalább nem egy 5 hengeres motorral szerelik a t6-os verziót …
„lehet, hogy sokaknak bejön majd”. Szerintem 3 fő gond volt az R desing-al:
1. drága. Míg az Audi az S line-al vagy a Merci az AMG pakettel akciózott, addig a Volvo inkább felárat kért. A summummal egy árban adták kevesebbet tartalmazott
2. nem passzol a márkához és a modellhez: kevés olyan Volvo van amelyik igazán „sportos”.
3. szerintem nem is igazán sikerülnek jól az R design csomagok. Vannak jó elemei amit ha gyárilag berendelhetne az ember akkor azonnal kérném (pl az S40hez csak accessoryként volt Sportkormány 500 EUR, a C30-hoz volt gyári opció 100 EUR, utóbbit megérné, előbbi összeget nem). Ahogy írta a cikk szerzője, a kevlárberakás szerintem is marhaság, a sportkormányt viszont szivesen berendelném.
4. kérdés hogy mit tertalmaz ennyiért: pl adaptív felföggesztés és közvetlenebb kormány benne van akkor a 2 milla sem sok.