Sportosabbnak, ám takarékosabbnak ígérkezik az új BMW 3 GT

Nyárra új arcot ölt, néhány frissítést is kap a BMW 3 Gran Turismo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akár 4,5 l/100 km fogyasztással is büszkélkedhet a friss BMW 3 Gran Turismo. Palettája a korábbinál egyszerre izmosabb és takarékosabb.


A BMW palettáján ma a páros számok jelölik a kupékat, például a korábbi 3-as Coupé is 4-esként fut, amiből létezik Gran Coupé is, ugyanez a helyzet az 5-ös/6-os sorozatnál is. A 3-as és 5-ös sorozatból viszont van ötajtós lejtőshátú, ezek a Gran Turismo kivitelek. Tavaly a 3-as Limousine és Touring újult meg, idén pedig a négyajtós hármasnál 20 centivel hosszabb GT.
Hirdetés

Kötelező elemként újak a lökhárítók és a lámpák, az utastérbe a legújabb iDrive került, két új színnel a teljes paletta választéka bővült, továbbá a feláras Sport Line, Luxury Line és M Sport verziók közül legutóbbihoz a már több sorozatnál is megismert Estoril kék is elérhetővé vált. A félidős frissítések kötelező elemeként három új alufelni garnitúra is kínálatba került.
A nem kevesebb mint 18 variánst kínáló motorpalettán a 318d alapdízel fogyasztása mindössze 4,5 l/100 km, sok-sok optimalizálásnak (Stop-start rendszer, fékenergia-visszatáplálás, automata váltó esetén annak vezérlése) köszönhetően CO2 emissziója 13%-kal csökkent. Miként a 3-asnál, itt is a 252 lóerős, csupán 2,0 literes turbómotort jelölő 330i váltja a korábbi 228i-t, 3,0 literes hathengeresként 326 lóerővel nyugdíjazza a 335i-t az immár 340i fantázianevű verzió. A belépő a 2,0 literes turbós benzines 184 lóerőse, felette az említett 330i és 340i benzinesek választhatók, a dízelek közül a 318d, 320d, 325d verziók mind négyhengeresek, teljesítményük 150, 190 és 224 lóerő. A 330d (258 LE) és a 335d (313 LE) már hathengeres. Utóbbihoz alapáras, a többi verzióhoz a 318d és 325d kivételével opciós az xDrive összkerékhajtás. Automata váltó (8 fokozatú ZF) minden verzióhoz kérhető vagy alapáron jár.

Aki most 3-as Gran Turismót gyártásból rendel, az már az újból kap, alapára lényegében változatlan. Míg az új 3-as BMW 2018-as érkezéséről már most van hír, azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a mostani frissítés után lesz-e a GT-ből teljesen új változat. Ha az 5-öst vesszük alapul, akkor igen. Ha felénk ritka is, Kínában, Németországban és az Egyesült Államokban népszerű, jellemzően egyéb márkáktól tud vevőket vonzani a bajorokhoz, így jövője akár biztosnak is vehető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?