Plug-in hibrid modellként folytatja a sportos Octavia
Szörnyen nehéz helyzetben vannak most a gyártók. A szigorodó normákkal mind azért dolgoznak, hogy csökkentsék az emberiség ökológiai lábnyomának növekedését. Ez nagyjából azt jelenti, hogy drasztikusan kevesebb károsanyag-kibocsátást kell kihozniuk az autókból, ezek nyomán került bele az újabb modellekbe a stop-start rendszer vagy a részecskeszűrő, már a kisebb benzinmotorokra is. A továbbiakban más esély nincs a még kevesebb károsanyag-kibocsátásra, csak a helyi emissziómentes haladás lehetősége, vagyis a valamiféle elektromos hajtás alkalmazása. A Volkswagen-csoportnál sincsenek egyszerű helyzetben, de kitartanak olyan modellek mellett, mint az Octavia RS, ami most frissen mutatkozott be a "virtuális Genfi Autószalonon", és csakis plug-in hibrid hajtáslánccal lesz elérhető a továbbiakban.
Teljesen ledes lámpákat és fekete kiegészítőelemeket kapott
Belül is fekete, nem spóroltak a karbonnál jóval sportosabb és minőségibb hatást keltő Alcantara használatával
A negyedik generációs Octaviából készült RS külsőre olyan jegyeket hordoz, mint korábban, vagyis szolidan, de azért szemmel láthatóan sportos. A szerepe is ez, nem eszeveszett erős, csak jóleső mennyiségű lóerőt és nyomatékot termel ahhoz, hogy egy hagyományos üzleti szedánhoz, vagy kombihoz képest sportosan közlekedhessünk vele. Bátran használtak fekete kiegészítőelemeket, és most a teljes hűtőrácsot a keretével együtt is lefényezték feketére, ahogy a hátsó légterelőt, a tükörházakat és a lökhárítók alsó részét is. A kombi kivitel is hasonlóan alakult át, valamint mindkét modell már az új, piros betűs RS logót kapta a csomagtérajtó bal oldalára, a jobbra pedig a Skoda plug-in hibridjeinek iV jelölését.
Elsőkerékhajtású, 245 lóerős és 400 Nm nyomatékú
Minden részleténél érdekesebb most a hajtáslánc, ami most először nem lesz elérhető csupán belsőégésű motoros változatként. A Passat GTE-ből és az új Golfból ismert konnektoros hibrid hajtás erősebb kivitelét kapta. Benzinmotorként az 1,4-es TSI turbómotor szerepel, villanymotorként pedig egy 85 kW-os egység, a rendszerteljesítményük pedig 245 lóerő és 400 Nm nyomaték. Az új Octavia RS 7,3 másodperces 100 km/h-s gyorsulásra és 225 km/h-s végsebességre képes, valamint 60 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságra teljesen feltöltött akkumulátorából, mely 13 kWh-s. Az RS csúcsmodell mellett több új hajtás is érkezett, beleértve a 204 lóerős összteljesítményű, szintén plug-in hibrid modellt, de megjelent a 48 voltos könnyű-hibrid rásegítés is. Az e-Tec jelölésű Octaviából 1,0 literes 1,5 literes TSI motoros kivitelek lesznek, melyekre egy 50 Nm nyomatékú indítógenerátort szerelnek, valamint egy 48 voltos feszültséget adó akkumulátort és egy invertert, az e-Tec Octaviák ezzel átlagosan 0,4 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyasztanak, valamint károsanyag-kibocsátásuk is alacsonyabb.
Kombiként is elkészült az Octavia RS iV, 60 kilométerre képes elektromosan