Sportos, nagy és olcsó: ez az MG GT

Van élet a crossovereken és a villanyautókon túl, itt egy klasszikus forma az MG-től

Megint egy olyan modellt mutatott be az MG, ami az európai forgalmazás esetén sokakat becsábíthat a szalonba.

Nagyon érzik a kínaiak, hogy mire nyílik ki az európai vásárló pénztárcája. Ha körbenézünk a hazai utakon, már egészen sok MG-vel találkozhatunk, főleg az olcsóbb árfekvésű ZS-t veszik a magyarok. A következő nagy dobás GT lehet, ami egy kihalófélben lévő kategóriába érkezhet, nevezetesen a kompakt szedánok között lenne a helye.
A sokatmondóan csak GT-nek hívott MG alsó-középkategóriás versenyző, enyhén sportos beütéssel és felfelé kilógó mérettel. A hossz 4,68 méter, ettől valamivel kisebb a négyajtós Honda Civic, illetve bő húsz centivel hosszabb mint a Hyundai i30 Fastback. A GT csalfa módon négyajtós, a gyorsan lejtő far inkább ötajtósnak mutatja. A beltér egyszerű, de nem ízléstelen, a utasülés előtti rácsozás az egyetlen érdekes részlet. A műszerfal a megszokott módon digitális, a központi képernyő 10 colos, de legalább bizonyos funkciók gombról vezérelhetők.
Hirdetés
Az alapmotor 1,5 literes szívó 114 lóerővel, ennek turbós változata 162 lovas, amihez hétsebességes duplakuplungos váltó jár. A kínai ár mellbevágóan alacsony, nagyjából 4,5 millió forint, amiért itthon nincs új autó. A megszokott módon az európai ár biztosan magasabb lesz, de még így is megfontolandó alternatíva lehet a GT.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

10 thoughts on “Sportos, nagy és olcsó: ez az MG GT

  • 2024.09.29. at 12:56
    Permalink

    Az MG szép sorban hozza az újdonságokat. Éppen a napokban láttam egy videót az MG3-ról. Abban olyan hybrid hajtás van, hogy – a videós szerint – a Toyota a fasorban sincs hozzájuk képest. És a videó alatt olvastam, hogy hamarosan érkezik az MG7, ami egy nagy 5 ajtós. Szerintem nagyon szép autó.
    Erről a GT-ről meg most hallok először. Sajnos 4 ajtós, azaz klasszikus szedan. Ha 5 ajtós lenne, nagyobb sikere lenne Európában.

    • 2024.09.29. at 15:13
      Permalink

      Az én véleményem az hogy lehet akármilyen jó egy kínai autó, sokkal jobb is a többi konkurensnél én senkinek nem ajánlom mert ha te vagy ti sorban elkezditek venni az, az európai autóipar végét is jelentheti és itt nem a dzelcsaló VW konsszernre gondolok hanem szimplán bármelyik más márkára.
      Ha begyűrűzik az európai autóipar összeomlása, hiába nem vagy közvetlen vagy közvetve autóiparhoz köthető munkavállaló akkor is hozza magával az összeomlást.
      Te pl most szobafestó vagy és autóipari dolgozó házában festhetsz mert van miből fizetnie, de ha komplett toronyházakat vállalkozóként külföldön akkor meg még jobban is mert nem lesz ki megvegye vagy kivegye bérbe azokat a lakásokat.
      De legyél ügyvéd, orvos vagy nyájat terelgető juhász te is meg fogod érezni hiába jön szegedre a BYD gyár vagy még több kínai.
      Európa autóipara teljesen összeforr az életszínvonallal még ha magyarországon nem is érzd ezt mert sokkal alacsonyabb itthon. Én alapban nem veszek német autót pl. mert lenézem a német kutyát, de más európait igen.

      • 2024.09.29. at 17:50
        Permalink

        Alapvetően a kereslet-kínálat fogja szabályozni a piacot. Ha a kínaiak tudnak olyan minőséget gyártani, amit a vásárlók keresnek és ezt azonos, vagy jobb áron tudják, akkor a vásárlók meg fogják venni az autóikat. Márpedig a minőség manapság nem kérdés és garanciát is adnak bőségesen, a szóban forgó MG pl. 7 évet. Hogy ne legyen versenyelőnyük, azt állami szinten lehet kezelni, pl. a termékeikre kivetett vámokkal. Ez meg is teszi az EU, de ezzel azért óvatosan kell bánni, mert az európai gyártóknak jelentős bevételük van a kínai értékesítésből. Ha az EU a vámokkal nagyon keresztbe tesz a kínaiaknak, akkor ők is kitalálnak majd valamit, hogy az európai gyártóknak kellemetlenséget okozzanak a kínai vegyesvállalatokban.
        Az EU-s, elsősorban német márkák mellett a brandek szólhatnak. Egy Mercedes, egy Audi vagy egy BMW brandjének felépítése sok évtizedes kemény munka, amit egy kínai gyártó nem nagyon tud rövid idő alatt megvalósítani, hiszen nincsenek évtizedes, akár évszázados hagyományai. De lehet, hogy ez sem így lesz majd, hiszen pl. az elektronikában nagyon rövid idő alatt meghatározó piaci jelenlétet szereztek olyan márkák, amelyekről 10-15 éve nem is nagyon hallottunk (Huawei, Xiaomi stb.).

      • 2024.10.01. at 11:03
        Permalink

        „…az európai autóipar végét is jelentheti…”

        Egyrészt ott még nem tartunk, másrészt lehet, hogy egy kis válság direkt jót tesz az EU autóiparának. Olyan szinten elszálltak az áraikkal az elmúlt években, amit semmilyen pandémia, chiphiány vagy egyéb bullshit nem indokol. Egyszerűen megrémültek, hogy a villanyautókkal nem tudják úgy lehúzni a vásárlókat, így amíg erre ki nem találnak valamit, a hagyományos autókon akarnak nagyobbat kaszálni. Az elmúlt 10 évben az akku árak az ötödükre csökkentek, de az európai villanyautók árán ez nem látszik. Sőt, van pofájuk nyafogni, hogy veszteségesen gyártanak.

        • 2024.10.01. at 17:47
          Permalink

          „Egyrészt ott még nem tartunk … ” – talán még nem, de jó úton haladunk felé, és egyelőre nem látszik, hogy mitől változna meg a helyzet.
          A drága nyersanyag- és energiaárak, valamint az erőltetett zöld politika szép lassan be fog érni. Az, hogy most a VW-nél azt mondták, hogy van 1, nagyon max. 2 évük megfordítani a tendenciát, sokat elárul, ahogy az is, hogy a BASF is szép lassan vonul ki Európából. Egy része az USA-ba, a másik Kínába.

      • 2024.10.01. at 17:51
        Permalink

        Az európai autógyártásnak nem az fogja betenni a kaput, ha Hans vagy Kiss Józsi nem európai autót van. Hanem furcsa mód az, ha az európai autó nem lesz kelendő Kínában. Utóbbi sokkal nagyobb piac. Hála az ellenségeskedésnek, a vámoknak a háborúnak, stb. az európai gyártók már nem tudnak versenyképesek lenni a kínaiakkal, Kínában.
        Az, hogy lassan Kína már Európában is „támad” már csak a hab lesz azon a bizonyos tortán.
        A folyamat beindult, és nagyon drasztikus döntéseket kellene meghozni ahhoz, hogy egyáltalán tompítsuk a pofára esést.

  • 2024.09.29. at 18:44
    Permalink

    Tudnak olyan minőséget gyártani, sőt, egyedül a belső égésű motorjaik nincsenek azon a szinten, ezért vásárolnak olyan beszállítóktól vagy más márkáktól mint pl az AVL vagy a Mitsubishi.
    Sajnos a Volvo Cars révén ez is megváltozik de talán már meg is változott.

  • 2024.09.29. at 19:19
    Permalink

    Rengeteg minőségi probléma van a kínai autókkal, mivel ezeket hosszú tengeri úton hajókkal szállítják ide a sós tengeri levegő kikezdi az alkatrészeket. Még nem találták meg az ellenszert.

    • 2024.09.29. at 21:57
      Permalink

      A BMW X3 vagy a Mazdák többsége is tengeren túlról érkezik. Ők megtalálták az ellenszerét? (Na jó a Mazda biztos nem, de náluk ez nem a tenger hanem a cukormáz bázisú festék hibája 🙂 ).

    • 2024.09.30. at 17:21
      Permalink

      A Merci Sprinternél és a Vitónál megvan-e már az ellenszer? 😀 Annyira hajlamosak rohadni, hogy pár évesen nyomokban tartalmaznak Mercit is… De persze az összes ilyen autót magyar eljárással, magyar festékkel kéne festeni, tudja ezt mindenki. De akkor miért nem lépnek már? 😀

Vélemény, hozzászólás?