Elsőként a tavaly bemutatott új, kompakt crossovert, a CX-3-at öltöztette sportos jelmezbe a japán gyártó. A CX-3 Racing Concept agresszív body kitet kapott. A fekete fényezést részben piros színekkel tarkították a sportosság érdekében, ezen felül pedig nagyméretű felniket és ültetést is kapott. A dupla kipufogó és a hátsó légterelő már csak hab a tortán. Egy biztos, a CX-3 nagyon pofás lett ezzel a csomaggal.
A Mazda6, ami a helyi piacon Atenza néven fut, már egy fokkal szolidabb megjelenést kapott. A fekete fényezés mellett a lökhárító és a küszöbök alatt egy-egy légterelő került felszerelésre, továbbá ültetést és egyedi felniket is kapott a családi limuzin.
A tavalyi év másik nagy dobása az új Mazda2 igazi verseny külsőt és belsőt kapott. A sportülések mellet bukócsővel is ellátták, a külső pedig egyértelműen arról árulkodik, hogy ennek a modellnek rali pályákon a helye. Egyetértünk a koncepcióval, hiszen a Mazda2 már alapvetően is egy nagyon jól és élvezetesen vezethető kis kanyarvadász.
Nem kérdés, hogy a Mazda legnagyobb élményautója a tavaly bemutatott negyedik generációs MX-5. Az RS Racing koncepció hasonló extrákat vonultat fel mint a CX-3, csupán fényezésében különbözik. A koncepció mellett egyébként már elérhető két versenyváltozat, a Global MX-5 kupás és az NR-A Racing kivitel is.
jah vicces, dehát úgy tűnik lehet kereslet rá végülis….ez az új cx3 egy egész jó kis bakancsnak tűnik így. mondjuk már nekem alapból is tetszett. ha mondjuk a sima 3-as és ez között kellene választani, akkor sztem inkább ezt választanám…és ez most ellent mond annak, h inkább az eleve sportosabb sima kompaktra voksolok úgy általában.
de sztem a mazda esetében ez a cx3 jobbra sikerült, de ez úgyis csak szubjektív 🙂
Az európai -általában rettentő szigorú- büntetési rendszerek mellett szerintem pont a motorerő az, ami legkevésbé érdekli a használókat. Nem lehet kihasználni, ha valaki nem akar lépten-nyomon büntetést fizetni. Egy szép optikai tuning mindig élményt nyújt az autó gazdájának, azt mindig „kihasználja”, mert látja. A nagy motorteljesítményt meg csak nagyon ritkán. Az átlag autóst alig érdekli a gyorsulás, a rugalmasság, a számok.
Igen, éppen ezen mosolyogtam este, hogy tegnapelőtt pont erről, a CX-3 leültetéséről beszélgettünk. Nem értem az ilyet, de ha megveszik, ha lesz rá érdeklődés, miért ne? Az életünk úgysem csak a racionális dolgokról szól.
Na itt a CX3 is..mondom én, már gyárilag megy a tuning őrület 😀 én azt mondom, h nem rossz végülis. kiváncsi lennék, hogy a bódé tényleges magassága a sima 3-asé kevesebb avagy több. Mert a cx3, ha jól látom 155 centi magas…ezt ültetve olyan 10 centivel 145 jön ki, ami azért nem rossz (ha jól tudom a leon cupra 142 centi), szóval minimális a különbség mégis….a fényezetlen cross elemeket lefényezném azért, így idétlen.
Mindig megmosolyogtatnak a farkasbőrbe bújt bárányok. Élvezetesebb fordítva. 🙂
Jobban járnának, ha a motorokból hoznának ki több lóerőt.
Nagyobb lenne az elismerés is.
A legújabb dízel motoros összevetésen (ez a téma nem érdekel érint csak példának hozom fel) legnagyobb döbbenetemre a 2,2-es 3-as Mazda alig volt gyorsabb az 1,6-os Opel Astránál.
Ez már egy kicsit (nem is kicsit) gáz.