Sportos családi oroszlán – Peugeot 308 SW GT teszt
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi EAT6 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eredetileg úgy volt, hogy a benzines GT-t kapjuk meg öt ajtóval. Végül egy dízel kombi várt 180 lóerővel. Nem bántuk meg. A német négyhengeresek mind elbújhatnak mögötte.
Az Év Autója. A franciák 2013 őszén mutatták be a 308-as második generációját. Az újdonság a következő évben máris elhódította az Év Autója díjat. Jogosan. Most először volt szerencsém ezt a modellt kipróbálni, ráadásul azonnal a monogramommal fémjelzett GT modellt sikerült megkaparintani. Eredetileg benzines lett, volna végül a forgalmazó dízelt adott, amit egyáltalán nem bántam meg. Már az első kilométerek után érezni lehetett, hogy bizony nem véletlenül kapta meg az Év Autója címet.
Sportos. A GT általában mindig sportosságot sugall, a 308-nál sincs ez másképp. Agresszívabb lökhárítók, oldalsó küszöbök, dizájnos nagyméretű felni és peres gumik teszik egyértelműen felismerhetővé a GT modelleket. Akiknek ezekről nem derülne ki, ők közelebbről szemügyre vehetik a GT logókat, amelyek már egyértelműen elárulják, hogy nem egy hétköznapi felszereltséggel van dolgunk. Odabent vörös cérnával varrott műszerfal, GT logóval díszített perforált bőrbe bújt kormány, fém pedálok és bőr/Alcantara sportülések várják a vezetőt és az utasokat.
Családos. Sokan azt gondolhatnák, hogy egy sportos GT nem igazán alkalmas családi célokra. A 308 GT SW ezt tökéletesem megcáfolja. Annak ellenére, hogy sportosak az ülések, kiváló kényelemmel bírnak, helykínálat szempontjából pedig szintén nem lehet panasz. A hátsó üléssorban kellő mennyiségű a lábtér, a csomagtér alapesetben is 660 literes, ami akár 1775 literesre is bővíthető. A nagy kerekek ellenére a futómű is komfortos, a rossz pesti utakon sem zavaró, egyszóval tökéletes családi autó a 308 SW, még GT változatban is.
Csendes és erős. A francia dízelek már régóta híresek kulturált járásukról és kedvező fogyasztásukról. A (leánykori nevén) Citroën DS3-ban már lenyűgözött a vadonatúj BlueHDi, amely ott csupán 120 lóerős volt. A Peugeot is megkapta az új technológiát felvonultató négyhengeres gázolajost, ami a GT változatban 180 lóerőt és 400 Nm-t ad. Az erőátvitel kizárólag automataváltón keresztül juthat el a kerekekig. A váltó hidegen kissé rángatva dolgozik, melegen viszont már hibátlanul együttműködik a motorral. Utóbbinak étvágya is nagyszerűen alakul, többnyire 6 liter alatt maradt, városban ment csupán 2-3 decivel 6 liter fölé. Autópályás tempónál szintén a 6 körüli átlag volt rá jellemző. A közel 800 km-es teszt során kereken 6.0 l/100 km adódott, ami a tankolás alapján is pont ugyanennyire jött ki.
Néha hibázik. Nagyon hamar összeszoktunk, az első kilométerek után úgy éreztem, mintha mindig is ebben ültem volna. Az i-Cockpit első ránézésre furán hat, vezetés közben viszont nagy élmény, főként a kisméretű kormánnyal. Sokáig úgy voltam vele, hogy ez minden szempontból egy tökéletes autó, az autópályán viszont okozott meglepetéseket. A távolságtartós tempomatot egyre jobban kezdem megszeretni, mert autópályán a lábamat nem is kell használni. Itt viszont (igaz, sűrű ködben) időnként mégis bele kellett lépnem a fékbe, mert volt olyan alkalom, amikor a távolság csak csökkent és csökkent, annak ellenére, hogy a tempomatnak meg kellett volna tartani az előre beállított követési távolságot. Hogy ez egyedi hiba vagy az összes modellt érintő típushiba azt nem sikerült megfejteni, mindenesetre nem szabad teljes mértékben rábízni magunkat, amíg ki nem derül, hogy egy szoftverfrissítéssel teljesen megszüntethető a probléma. Ha zavarja a rendszert a köd, az érthető, de jobb lenne, ha ilyenkor a távolságtartó funkció nem is lenne elérhető.
Tapizós. Amikor az életben először ülünk be egy új 308-as Peugeot-ba, akkor a legelső szembe tűnő furcsaság az lehet, hogy alig találunk gombokat a műszerfalon. Mindössze öt darab maradt belőlük, a többi beköltözött az érintőképernyőbe. A hangerőn kívül a rádióállomásokat, a klímát és minden egyéb funkciót onnan vezérelhetünk. Közlekedésbiztonság szempontjából ez nem feltétlen a legjobb megoldás, hiszen többször is oldalra kell figyelnünk és a képernyőre fókuszálnunk, hogy biztos a megfelelő négyzetbe bökjünk, ha például a hőfokot szeretnénk állítani. Egy tekerhető hőfokszabályzóval lényegesen egyszerűbb ez a művelet, mivel lényegében vakon meg tudjuk oldani a feladatot. Ehelyett ezentúl nem vakon tekergetünk, hanem vakon vezetünk.
Főnyeremény? Az ünnepi időszakban az átlagoshoz képest kétszer több idő sikerült eltölteni a 308 SW-vel. A fenti apróságokat és a tempomat időnkénti hibáját leszámítva valóban egy korrekt és szerethető autóról van szó. A motor még a téli mínuszokban sem kattogott, csattogott, mint ahogy egyes dízeleknél ezt megszokhattuk, hamar bemelegedett és automata létére a fogyasztása is megdöbbentően jól alakult. Nem kell aggódni az előzéseknél sem, a bőséges (400 Nm!) nyomatéknak köszönhetően pillanatok alatt letudható a manőver. Sportos, dízelpárti családapáknak jó választás lehet. A család kényelmesen elfér nyaraláskor, és a dinamikus vezetésről sem kell lemondani, ha magunkban autóznánk. A 308 SW GT 2.0 BlueHDI alapára 8,86 millióról indul, a tesztautó 9,47 millióba kerül. Használtautó-beszámítással ez 700 ezer forinttal csökkenthető. A végösszeg ezzel sokkal barátibbá válik. Hogy megéri-e a 8,77 milliós árat, azt mindenki döntse el a saját pénztárcájának megfelelően.
Árak
Tesztmodell alapára
8 855 000 Ft (2016.01.09.)
Tesztautó ára
9 470 000 Ft (2016.01.09.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
133 kW (181 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,4 s
Végsebesség:
220 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4253 mm
Szélesség:
1863 mm
Magasság:
1457 mm
Saját tömeg:
1320 kg
Össztömeg:
1920 kg
Tengelytáv:
2620 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
660-1775 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
870-970 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1260 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1880 mm
Raktérnyílás szélessége:
1020 mm
Raktérnyílás magassága:
710 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
400 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
133 kW (181 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
220 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,4 s
CO2-kibocsátás:
103 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
308-ból is van benzines és a Peugeot sem tart fegyvert a halántékodhoz, hogy megvedd a full extrás GT verziót. Az meg ne legyen már érv hogy merre mozog a fordulatszámmérő. Nevetséges. Ha neked az Octavia tetszik, azzal semmi gond, de ne hasonlítsd az árát egy csúcsfelszereltségű dízel automata verzióhoz. Annak a Skodánál is megkérik az árát. Én is tudok öltönyt venni a Tescoban, mégsem fröcsögök hogy mennyire drága a Versace Collection, pedig az enyémnek sokkal szebbek a gombjai…
Mit szólna? „Hazugság! Aljas rágalom! Én egy olyan óriási flotta adatait látom nap mint nap magam előtt, amit ti el sem tudtok képzelni…”:)))
Bla-bla-bla…ostoba flótás.
Német AutoBild újságban gyakran szerepel az üléslap magassága is. Ez nagyban meghatározza a be- és kiszállás kényelmét is.
„ez testalkattól függ és márkakereskedésben könnyen kipróbálható”
Akkor miért létezik ez a website ha márkakereskedésben könnyen kipróbálható?
Személy autóba ez a művelet legyen már kényelmes , ha már családinak tekintjük.
Új Skoda Octaviaba (akkor is német :))) zsugorodva lehet kimászni és kényelmetlen az ülése. Az Octavia 1.6tdi váltója és kuplungja rémesen vacak. Egy kereskedésben próbáld ki ha nem hiszed! Vezettem már sok márkát, benzinest és diezelt is.
„ki- és beszállás kényelme és ülés pozíciója” ez testalkattól függ és márkakereskedésben könnyen kipróbálható
„egyes német márkák” melyikre gondolsz?
Egy ilyen tesztből hiányolom a személy autók egyik leg fontosabb jellemzőjének vizsgálatát: ki- és beszállás kényelme és ülés pozíciója. Sajnos a mintha ezt nem tartanák fontosnak az újságok sem a gyártók.
Pug308 -nak ez a kombója 2lieters dízel + automata tetszik, csak hát a márka neve nem olyan jól cseng mint egyes német márkák esetében.
Nekem is volt mindkét gyártmányból több modell,mindig a Peugeot nyert…
Kiváncsi vagyok, mit szól ehhez Kempi? Amúgy érdekes tapasztalatok.
Én például Ferrarit nem mernék venni, azt olvastam, hogy hajlamosak kigyulladni és akkor lehet, hogy a hajam is megpörkölődne, jujjj
Nekem 2,5 evig volt egy 208-as 1.6 e-HDI-m. A kormany az maga tokely.
Kicsi, konnyu, direkt es kezes (ezt hianyolom a 3008-ba), en 175 magas vagyok es igaz „fekszem” az autoba de soha nem tapasztaltam amit a szakujsagirok irnak, hogy kitakar a kormany a muszerekbol.
Ezt meg senki nem tapasztalta a sajat beallitassukkal. Lehet velunk van a hiba :).
A masik dolog ami miatt mar regota akartam irni, de most mar muszaj 🙂
Eddig meg nem volt szerintem egy PEUGEOT-os teszt ahol ennyi hozzaszolas lett volna. Ennek en orulok a legjobban, hogy miert?! mert a nemet, japan,, francia auto hivok most osszecsapnak.
Akkor hadd osszam meg az elmult 4 eves nemet-francia tapasztalatokat.
2012 tavaszatol adott egy Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI 105 PS.
Csucs felszereltsegu navi, alcantara-bor stb… Akkor a masik autonk egy 106-os dizel Peugeot volt. Ahhoz kepest a Golf egy alom volt. Ez logikus.
2012 novembere megjött a megrendelt 208-as 92 PS-el. Utana kezdödtek csak a „csaladon beluli” harcok. Szabalyosan harc ment, hogy ki megy a 208-al dolgozni. Mivel az egyikunk fix helyen dolgozik a lakohelyunktöl 7 km-re a masikunknak nincs fix munkahelye hanem jarja az orszagot. A Golfba 2,5 ev alatt 136.000 km lett es olyan sok szervizlatogatas, hogy mar messzirol koszontottek. Elkezdte 100.000 km korul zabalni az olajat de iszonyatos mennyisegbe, ket olajcsere alatt 4 litert…a DPF ellenere fustolt az auto… Az elsö futomu a kis godroknel szet akart esni, az ajtok nyoszorogtek eleg rendesen, a karosszeria nem volt a merevseg felsofokan. Ez ellenben a 208-as ment es ment es ment. 56.000 km-nel egy deci olajat nem evett es nem volt semmi baja semminek… a Golf 26.890 € volt akciosan, a 208-as ugyan olyan eros felszeretsegnel 19.600 €. A Golf-al egy baleset tortent ahol az auto szemrevetelre nem olyan komoly baj tortent, de a javitassal, anyagokkal oradijjal (ami Ausztriaba eleg vastagon fognak) elerte a gazdasagi totalkar hatarat.
Jott a csere 2014 decemebreben egy Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI Bluemotion 110 PS (27.340 €) ugyanolyan felszeretseggel mint a regi. Orultunk, egy szep es modern auto euro6 stb… aha… Most az auto 1 eves volt december 18-an most 61.000 km van benne… Ketszer annyiszor voltunk az egy ev alatt a szervizbe mint a Golf VI-al. A kovetkezoket csereltek: Hengerfejtomitest(!!!!!), a teljes kormanyszerkezetet mert a kormany nem azt csinalta autopalya temponal amit te akartal… mindig kesobb magatol raallitodott azaz bemozdult 0,5-1 cm-t ez 130 korul vagy felett kicsit kellemetlen foleg oldalszelnel, elkezdte ez is az olajat enni de ez meg a hibahataron volt a VW szerviz allitasa szerint. OK
Elkezdett indokolatlanul a hutoventillator bekapcsolni… megint szerviz akkor ok, komplett motorcsere… Ja es a poen a vegen beismerte a szervizes, hogy ezek ismert hibak a szamukra… A kormany problema volt az A3-ba is, de ott szoftver frissitessel tudtak orvosolni a Golf-nal nincs ilyen lehetoseg… Menetkozben egy kutyaval tobben lettunk es a 208-as egy Golden Retrievernek kicsi volt, ezert meg kellett valnunk tole. Mikor uj autot kerestunk akkor csak vmi csaladi auto johetett szoba. Peugeot 5008 vagy 3008. En 5008-at akartam mert nagyobb es van szamomra vmi baja. De a parom mindenaron 3008-at, mert van benne uvegteto. Vegulis 3008 1.6 BlueHDI 120 PS lett mert jobb arat tudtak ra mondani full extra (22.990€)!!! minden benne van az automatan kivul.
Ez a vasar iden juliusban tortent es azota 24.000 km-t mentunk vele. Ha hosszabb utrol van szo egyedul vagy kozosen akkor nincs kerdes a Peugeot-ba ulunk bele, lassan mar utalunk a Golf-al barhova is menni.
Alig varjuk, hogy lejarjon a leasing es visszaadhassuk es megszabaduljunk veglegesen a nemet tokeletesseg mintakepetol es a nepautotol. Sokszor tenyleg kerdezem magamba hogy sok emebr miert vesz VW-t mas normalis auto helyett amik jobban megbizhatoak es hibatlanok. Az alaparak az egekben es azert az arert egy tenylegesen fapadot kapsz. Az extrak meg olyan aron vannak, hogy csak lesel. Nekunk a VW-rol meg van a velemyunk es a tapasztalatunk!!
Itt Ausztriaba a VW jobban tul van arazva mint otthon a Peugeot es en a kezemet osszetennem, hogy ennyiert kapnak egy ilyen vagy hasonlo eros dizel kombit. A kinti alapar: 36.400 €…
„”Akik azzal jonnek, hogy persze a PUG-al nem mentettek annyit mint a Golf-al akkor azoknak szol, hogy a PUG-rol van annyi tapasztalatom, hogy ezt tudjam, soha sehol nem hagy cserbe…. Eddig csak dizel Peugeot-jaim voltak es lesznek is.
306, 206, 407, 307, 106, 208, 3008… a 306-ot sirom vissza… 170.000-el kaptam meg apamtol amit 94-be vett, 2,5 ev alatt 150.000 km-el lett tobb benne minden komolyabb hiba nelkul. A parom aki nemet auto parti mar nem akar mast csak Peugeot-ot. „”
Ja, és a legfontosabb: jó irányba mozog a fordulatszámmérője :-)!
Eltaláltad, az enyém is 180 LE-s, csak ennél kicsit jobban megy, meg jobb szagú a kipufogó gáza. Extra viszont tényleg nincs benne sok, mert ezek szinte mindegyikét felesleges hülyeségnek tartom. Ami nekem kell, benne van, bőrkárpit és s..gnyaló automatika nem hatnak meg.
A te 5,9 milliós Octaviadat én sem cserélném le erre…
Gondolom az Octavia kombid is 180 LE-s, bőrkárpitos, automata, full extrás kivitel mint ez a 308 GT!
Amúgy van ilyen Octavia is, úgy hívják RS 2.0 TDi DSG, a listaára pedig 9,5 millió, extrák nélkül…
Hát az én Octavia kombim 5,9M volt két éve, de nem cserélném el erre a 3,5 millával drágább autóra.
Ez parasztvakítás?
Akkor ez mi?
[url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/csak_a_nemet_piacra_erkezik_a_hyundai_i20_sport-16171[/url]
Az, hogy szerintem az egyik jobb mint a másik, az nem azt jelenti, hogy a másik rossz lenne.
A Kia nekem jobban tetszik kívül belül, sokkal sportosabb, egy kicsit gyorsabb és hosszú távon sokkal jobban bíznék benne.
A Peugeot sem rossz.
Remélhetőleg. 🙂
A kX3 tényleg szép kis autó. Viszont ott is egy picit a belsőn kellene még csiszolni.de ez a vélemény szubjektív.
Lehet akár 150ezret is elmegy gond nélkül :))))))))
Nekem a Kia-tól a KX3 tetszik , talán ide is eljut egyszer, a Peugeot-tól pedig a 2008 a kedvencem.
A kia is gyárt ma már szép autókat,de nekem valahogy a belsővel vannak bajaim. Kicsit olyan mintha lemaradna a korához képest. Többek között én ezért vetettem el a Kiat mint lehetséges autócserét. Azzal a kifejezéssel meg ma már vitatkoznék hogy egy autó ra azt mondjuk hogy ez jobb mint a másik.Véleményem szerint ma már nincsenek rossz autók. Adott kategórián belül minden márka közel azonos felszereltségeket kínál közel azonos áron, Mindíg az dönt kinek melyik tetszik,kinek mi a fontos,és ki mibe vet bizalmat.
A jelenleg kapható egyik kedvencem az esetleges autócserét figyelembe véve a Kia Ceed GT.
Az megáll 7 alatt és szerintem jobb autó a Peugeot-nál minden téren.
A Honda 2,0-es dízeljéről csak jókat hallottam.
A Toyota 2.2-es és a Subaru 2,0-es dízeléről viszont hallottam furcsaságokat.
De még ez a kettő is kevesebb mint a Vw-t érintő problémák dízel és benzines fronton. A BMW-ről nem is beszélve szintén dízel és benzines motornál.
Szóval így is látszik, hogy a nagy átlagban a távol-keletiek simán verik a többieket.
Használtan viszont(5-10 éves korukban, vagy azután) majd nem győzik őket hajigálni az ember után:)
A sok, időközben felfedezett típushiba rendesen nyomja lefelé a használtpiaci árakat – a piac pedig, mint tudjuk, mindig könyörtelenül beárazza a portékát.
Amit Kempelen írt, az egy ordas nagy badarság: „A gyártók sosem a fődarabokon fogják meg a pénzt”. Itt is ez történik, nem?:)
Ezeknek a mai turbós autóknak elszállt az áruk rendesen, hiába most ez a „divat”
„Természetesen a távol-keletiek sem hibátlanok, de ők nem is főleg a dízelekben utaznak.”
Így igaz. Például koreai gyártmányú betegágyról nem hallani, akár benzines, akár dízel, de a Honda motorjai is nagyon jók. Persze ez – mivel mostanában kezdődött náluk is a turbós őrület – akár romló tendenciába is átcsaphat majd idővel, de a bizalmat megelőlegezhetjük nekik, azt hiszem. Mert arra minden okunk megvan.
A D-CAT-ről én is sok rosszat hallottam, de egyébként sem érdekelnek a dízelek, így annyira nem is vagyok velük képben. Természetesen a távol-keletiek sem hibátlanok, de ők nem is főleg a dízelekben utaznak.
Engem a középkategóriás erős, sportos autók érdekelnek benzin motorral.
A Peugeot 308 1,6 turbó árától is dobtam egy hátast. Teljesen indokolatlan a közel 8 milliós ár. Egyszerűen nem nyújt annyit az az autó. A szervizelés rizikóról meg ne is beszéljünk, ami évek múlva várható.
Ez a dízel szerintem hasonlóan irreális árképzésű.
Szvsz a világ legjobb dolga. 183 centi magasan vagyok és eddig bármilyen általam vezetett, nem központi kijelzős személyautóban a kormány mindig kitakarta a műszerfal egy részét (tipikusan a felső karima az index visszajelzőket). Ezeknél ilyen gond nincs. A reklamáció onnan jön szvsz, hogy az alacsony embereknek derogál magasra állítani az ülést, mert az olyan „anyukás”. Ha felemelnék az ülést, nem takarna nekik sem a kormány ebben az elrendezésben.
menőmanó: Sajnos az a listaár teljesen helyén van, hála a vacak forintnak. Ez simán lehetne másfél millióval is kevesebb, normálisabb euro árfolyamnál. Egyébként egy sima Ford Focus kombi hasonlóan felextrázva listaáron egy millióval drágább és az csak 150 lovas. Szóval még ez a kocsi „olcsó”, csak megszokta az ember hogy 8 millió az már egy bőven extrázott felsőközpes ára. Hát nem, sajnos azok már 10 felett vannak.
(Btw. francia autókkal meg már rég nincs gond, nyilván nem egy japán autó, de azért van az árkülönbség. Mindenki eldöntheti, hogy a 10-30% árkülönbség neki megéri-e, hogy esetleg többet kell szervizbe járnia. Ráadásul franciáknál most újra hosszú garancia dívik és egy Toyota tulajnak sem kell bemutatni hogy egy dcat esetében az miért is lett volna fontos…)
Ennek az autónak semmiképpen sem a közel 10 milliós ársávban van a helye.
Nagyon elszálltak az árakkal a Peugeot-nál, amit a minőség, megbízhatóság, tartósság, és a hírnév egyáltalán nem indokol. Sőt!
Jó lenne ez az autó 7-7,5 milliónak is, mert ezzel a motorral és felszereltséggel semmi kirívót nem nyújt, amit átlag felett kéne megfizetni. A Peugeot értéktartása meg a béka se..e alatt van, teljesen jogosan.
Valaki vezetett már ilyen kiskormányos Peugeot-t? 208-as is lehet. Esetleg van valakinek? Kíváncsi vagyok, mások hogy látják, jó, vagy rossz-e ez a megoldás.
Biztos azért vettél Peugeot- ot, mert már volt olyan és szeretted, ez a márkahűség . Sokan szidják az autójukat és gondok is vannak vele mégis megmarad a márkahűségük, szerintem ez az általános. Kevés olyan embert ismerek, aki az autóját nem szereti és azt hajtogatja, hogy soha többé ilyet, ez nem a márkától, hanem a hozzáállástól függ.
Nekem soha nincs bajom azzal ha valaki valami más márkát szeret vagy istenít mint ami éppen nekem tetszik. A bajom azzal van mindíg mikor a más márka képviselői élből elitélik,jelen esetbe épp a peugeot-ot.Azon hogy kinek milyen autó tetszik,vitatkozni olyan gyerekes dolog mintha a női fenekeken vitatkoznánk.Az hogy azonos kategóriákba lévő autókat technikailag hasonlítgatnánk össze,serintem majdnem értelmetlen dolog megintcsak. Szerintem azonos kategóriákba,felszereltségbeli külömbségek szinte nncsenek vagy csak nagyon csekélyek.
Én mindíg a szerint választok autót magamnak hogy elsősorban magamnak tetszen,azután legyen benne megbízhatóan müködő motor,és utánna mérlegelem azt is hogy az esetleges későbbi javítási költségek lehetőleg elfogadható szinten maradjonak. Nálam ezen igényeknek felet meg a peugeot 3008-as.
Azért sorolja oda ahova, mivel ő egy elvakult fanatikus japánhívő, tehát az ő szemében a te autód és az enyém is egy kalap sz@r! 🙁 . Ne foglalkozz vele, neki a saját Toyotája az isten.
Hol a helye a rangsorba???És légyszíves indokold is meg te miért sorolod oda ahova sorolod?
Az 5008-asat már mi nagynak találtuk magunknak,attól függetlenül hogy az is tetszett.
Hossza 4253 mm ? nagyon elírták Ez egy akkora kocsi, hogy alig fér be a parkolóba.
Nem igazán lenne ezzel az autóval sok probléma, de az árára tekintve röhögőgörcsöt kaptam, így nem is érdemes komolyan venni.
Nem igazán tudják ott a Peugeot-nál, hogy hol a helyük a rangsorban. 🙂
Az, hogy állítólag jó dízelmotorokat tudnak csinálni az még édeskevés egy igazán jó autóhoz.
Az pedig, hogy melyik autó jó, nem 1-2 év, hanem legalább 5-6 év és 150-200 ezer km alatt dől el.
Úgy tudom hogy már elérhető ez a modell is az új puretech benzinessel, ami 1.2-es s 130 lóerős, én azzal venném.
http://www.autonavigator.hu/teszt/peugeot_308_sw_1_2_puretech_teszt-13299
Tényleg csöndesek ezek a motorok, de azért a benzinesek szintjétől még messze állnak! Az autódhoz gratulálok, legyen sok örömed benne. Az 5008-asban nem gondolkodtál, ha már családit kerestél? A fanatikusokat úgyse fogod tudni meggyőzni, kár rájuk az energiát is fecsérelni.
Ki a tökömet érdekel a hangja? az egész turbós traktoros hacacáré egy gyilkos,rákkeltő technológia, nagyívben teszek a járására.
gondolom azokat is ilyen rohadtul megnyugtatja, akik rákosak vagy asztmásak lettek tőle.
„traktor motor” Hallotál te már peugeot diesel motrot járni??? Közvetlenül mellette álva is el kell hirtelen gondolkoznod hogy benzines motor van-e az autóba vagy diesel.
Más: Visszautalva a cikre” valószínüleg nagy ellenfelet kap a peugeot az Asztrával. Valószínüleg igen de szerintem azért mert egy kategória nem hasonlítanám össze mondjuk az eladásokat éppen. A magyar piacon egyértelmüen az Astra fog dominálni,ez nem kérdés.
Én kb 2 hónapja vaciláltam azon ,és vártam hogy kijöjön az Astra,melyik autót is vegyem . Felmerült a 308-as vs.Astra. Én a 308-as melett tettem le a voksot,és biztosan a peugeot irnyú vonzalmam miatt,én nem csalódtam a peugeot-okba pedig már jó ideje használtam egy 407-est ,az előtt meg egy 307-est.
Az autó vásárlásba is vittem egy csavart ,az Astra elvetése után a peugeot 308 lett a befutó,de gondoltam megnézem még a 3008 at is és végül is egy 3008-at vettem. Mondhatom hogy 3 hét használat után nekem nagyon bejött,és egy nagyon szerethető családi autó.
Egy példa arra hogy itthon mennyire uralkodik a német autó dominancia. Miután megvettem az autót,egalább őten jegyezték már meg hogy „jaaaj hát miért pont peugeot??miért pont francia???….stb. Persze ők mind azok az emberek akinek a német autó a szent,még akkor is ha bizonyíthatóan több bajuk volt a német autóikkal,az elmúlt 6-8 évbe mint nekem a peugeot 407-el.
egyáltalán nem kívánja meg a forma azt a két idétlen, búcsús kipuf betétet. anélkül pont jó lenne, meg a traktor motor nélkül, a többi része ok.
„A két nagy kipufogó? Az valóban lehet túlzó, de a forma ezt kívánja”
Így van – a forma kedvéért csinálják, hogy jobban összeálljon egy kerek egésszé. De a füst nem onnan jön – tehát megtévesztik, palira veszik az embert(a laikusokat, akik pl. öreg autókhoz vannak szokva, biztos meg is lehet). Pedig ilyen kipufogók láttán nagy teljesítményt meg öblös hangot várna az ember, de ez itt csak illúzió, ahogy sok más gyártónál is.
Teljesen jogos, amiket írsz – az én kedvenc gyártóim is ugyanígy csinálják ezt. Kamu diffúzor nagyon sok autón van, kamu légbeömlő szintén – csak azért, hogy megkapóbb legyen a szemnek a design, és nagyobb eséllyel harapjon rá a vevő. Belőlük élnek, mégis bizonyos pontokon megpróbálják őket megvezetni.
„Erre a szemfényvesztésre meg nem értem, mi szükség van, tényleg…optikailag feldobja az autót, de ez egy átverés…hogy is van ez? Küzdenek a vevőkért, de egyúttal h*lyének is nézik őket? Ugyanaz a kategória, mint a „kamudiffúzor”:) A marketing az nagyon megy szokás szerint, de a valós tartalom meg sokszor csalódást keltő.”
Milyen szemfényvesztésről beszélsz? Mivel veszik hülyére a vevőket?
A két nagy kipufogó? Az valóban lehet túlzó, de a forma ezt kívánja, a kipufogógáz alóla jön. Honda Civicen sincs másképp, nagy háromszög, benne egy szívószállal. Illetve még egy pár modellnél ez így néz ki, emlékeim szerint egy-két BMW-n, Opelen, Hondán, Volvon, de még a Bugatti Veyronon is ilyen (félig)
De ott a kedvenced is, a Pro Ceed vagy az Optima pont jó példa a kamu diffúzorra.
A francia formatervezők előtt ismét fejet kell, hogy hajtsak. Ebben mindig is jók voltak. De az autó egészét tekintve az ügyes részletmegoldások szokás szerint keverednek a logikátlan, buta újításokkal. Ettől „franciás” – ezért szeretjük és gyűlöljük őket egyaránt:)
A kisméretű kormánykereket butaságnak tartom – én közel 2 m-es vagyok, nekem biztos megfelelne, de vannak alacsony termetű férfiak, nők, akiknek valószínűleg beletakarna a műszerekbe. Teszteken is kritikaként fogalmazták ezt meg több helyen. Engem továbbá zavar, hogy a műszerfalon ennyire nincs gomb – de ezt el kell fogadni: ez a jövő. Nekem ez nehezebben menne:)
„Hátulról is pofásan néz ki a 308 SW, a kipufogókból viszont ne várjunk füstöt.”
Erre a szemfényvesztésre meg nem értem, mi szükség van, tényleg…optikailag feldobja az autót, de ez egy átverés…hogy is van ez? Küzdenek a vevőkért, de egyúttal h*lyének is nézik őket? Ugyanaz a kategória, mint a „kamudiffúzor”:) A marketing az nagyon megy szokás szerint, de a valós tartalom meg sokszor csalódást keltő.
De az Év Autója-díjat szerintem megérdemelte – valószínűleg az ő egyik komoly vetélytársa, az Astra lesz idén a befutó. Mary Barra már dörzsöli a tenyerét:)