Matrica nélkül csupán nagyítóval lehet rájönni első ránézésre, hogy ez bizony a Scala Monte Carlo kivitele
A Škoda Scala itthon ideális családi autó lehet, hiszen méreteiből fakadóan könnyű vele parkolni, és akár egy kétgyermekes család is kényelmesen elfér benne. Viszont a márka gondol azokra is, akik egy kicsit szeretnének kitűnni a tömegből, és valamilyen kötődéssel rendelkeznek az autósport, és azon belül is a rali irányába. A Monte Carlo csomag éppen őket célozza. A név persze nem a gyártás helyét, vagy a tervezési központot jelöli, hanem a gyártó ralis múltjára emlékezik, éppen ezért több modellhez is kínálnak ilyen opciót.
Közelebb merészkedve beszállás előtt egyértelművé válik a kis plakettnek köszönhetően
Semmiképpen sem hivalkodó, de modern vonalak jellemzik a Scala lámpáit
Az alapkivitelhez hasonlóan 4,4 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,5 méter magas, a tengelytávja pedig 2,6 méteres
Sem elöl, sem hátul nincs plakett, amely a Monte Carlo csomagot hirdetné, ilyen csupán oldalra jutott, az első ajtók elé
Az utastér már markánsabban elkülönül az alapváltozattól, ugyanis piros-fekete versenyüléseket kapott a Scala, a műszerfalra pedig egy kevés karbon is elfért, persze csak matrica, de attól sokat dob az összképen.
Az utastér már egy fokkal sportosabb hangulatot kelt, mint az autó külseje, elsősorban a piros betéteknek és varratoknak köszönhetően
Némi karbonhatású bevonat a műszerfalon a sportosabb hangulatért. Meglepően kellemes tapintású anyagokkal dolgoztak a beltérben, csak néhány helyen találkozni kemény, kopogós műanyaggal
A 8 colos kijelzőn hiába kerestem a navigációt, nem találtam, ugyanis nincs, de legalább digitális klímavezérlőt kapott
Hozzám az 1,5 literes, négyhengeres motorral, és hétfokozatú DSG váltóval szerelt példány került, az ebben a kategóriában szokásosnak mondható elsőkerék-hajtással, bár más opció nincs is egyéb erőforrással sem. A 150 lóerős teljesítményhez alig 1200 kilogrammos össztömeg társul, így meglepően fürge jószág a Scala, de persze ez már az alapváltozatnál is igaz, hiszen mechanikusan semmiben sem tér el a két kivitel.
Jól muzsikál az 1,5 literes motor a Scala orrában
Az alacsony össztömeg miatt ügyesen mozog a hegyi utakon, viszont az élményből nagyon sokat elvesz, hogy a motorhangból kevés jut az utastérbe, még magasabb fordulatszámon is. Ennek ellenére mókás vezetni, akár automata üzemmódban is, de a pillangóváltókkal operálva sem gondolkodós a rendszer. A kormány viszont már-már túl könnyű, szinte semmilyen visszacsatolást nem küld a sofőr részére, így még azt sem igazán éreztem, amikor egy tempósabb kanyar után megindult a hátulja. De mindez csak szőrszálhasogatás, hiszen egyértelmű, nem a hegyi gyorsaságikra tervezték a mérnökök, hanem a kulturált városi közlekedésre, és a hosszabb családi túrákra. Arra viszont kiváló, ellenben a Monte Carlo közel kétmilliós felára nem biztos, hogy megéri a versenyülésekért, és az A-oszlop előtt lévő plakettért cserébe, hiszen mindezt szinte biztosan tudja az alap Scala is.
A belépőmodell 7 731 377 forintról indul, míg a Monte Carlo felszereltségi szinttel és a 1,5 literes, DSG váltóval már 10 496 482 forintot kérnek el