Sportautó, vagy csak színjáték? Próbán a Škoda Scala Monte Carlo

Vajon méltó a nevéhez a Škoda Scala legdrágább kivitele?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sportautónak nevezni túlzás? Családi autónak pedig túlságosan is drága az optikai csomaggal? Kipróbáltuk a Scala Monte Carlo változatát.

A Škoda Scala itthon ideális családi autó lehet, hiszen méreteiből fakadóan könnyű vele parkolni, és akár egy kétgyermekes család is kényelmesen elfér benne. Viszont a márka gondol azokra is, akik egy kicsit szeretnének kitűnni a tömegből, és valamilyen kötődéssel rendelkeznek az autósport, és azon belül is a rali irányába. A Monte Carlo csomag éppen őket célozza. A név persze nem a gyártás helyét, vagy a tervezési központot jelöli, hanem a gyártó ralis múltjára emlékezik, éppen ezért több modellhez is kínálnak ilyen opciót.
Hirdetés
Az utastér már markánsabban elkülönül az alapváltozattól, ugyanis piros-fekete versenyüléseket kapott a Scala, a műszerfalra pedig egy kevés karbon is elfért, persze csak matrica, de attól sokat dob az összképen. Hozzám az 1,5 literes, négyhengeres motorral, és hétfokozatú DSG váltóval szerelt példány került, az ebben a kategóriában szokásosnak mondható elsőkerék-hajtással, bár más opció nincs is egyéb erőforrással sem. A 150 lóerős teljesítményhez alig 1200 kilogrammos össztömeg társul, így meglepően fürge jószág a Scala, de persze ez már az alapváltozatnál is igaz, hiszen mechanikusan semmiben sem tér el a két kivitel.
Hirdetés
Az alacsony össztömeg miatt ügyesen mozog a hegyi utakon, viszont az élményből nagyon sokat elvesz, hogy a motorhangból kevés jut az utastérbe, még magasabb fordulatszámon is. Ennek ellenére mókás vezetni, akár automata üzemmódban is, de a pillangóváltókkal operálva sem gondolkodós a rendszer. A kormány viszont már-már túl könnyű, szinte semmilyen visszacsatolást nem küld a sofőr részére, így még azt sem igazán éreztem, amikor egy tempósabb kanyar után megindult a hátulja. De mindez csak szőrszálhasogatás, hiszen egyértelmű, nem a hegyi gyorsaságikra tervezték a mérnökök, hanem a kulturált városi közlekedésre, és a hosszabb családi túrákra. Arra viszont kiváló, ellenben a Monte Carlo közel kétmilliós felára nem biztos, hogy megéri a versenyülésekért, és az A-oszlop előtt lévő plakettért cserébe, hiszen mindezt szinte biztosan tudja az alap Scala is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?