Spórol az Audi: a V8 TDI ugyanazt adja, amit a korábbi V12 TDI
Audi SQ7 - 435 lóerős dízellel debütál Frankfurtban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár az első generációs Audi Q7-ből még az 500 lóerős V12 TDI volt a csúcs, az új SQ7-es V8-as motorjával is ugyanazt a menetdinamikát adja.
Igencsak komoly gép volt az Audi Q7 V12 TDI. A 2008-2012 között készített csúcsgép a 6,0 literes V12-es gázolajossal (ami az egyetlen személyautóba szerelt V12-es dízel volt a maga korában) kereken 500 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot adott. A teljesítményhez illően módosított futóművel és kormányzással természetesen a legkezesebb Q7-esnek is számított. Már történelem, ugyanis az első generációs Q7 2014-es modellévre igazításával kikopott a kínálatból, s most úgy néz ki, hogy az idén debütált második generációsból sem lesz már V12-es.
Spórolás, downsizing van az Audinál (is) az őszi Frankfurti Autószalonra várható SQ7 csúcsverzióba a hírek szerint 4,0 literes V8 TDI kerül, 435 lóerővel, amivel azonban a tömegcsökkentett óriás SUV pontosan azt a menetdinamikát adja majd, amit a másfélszer akkora motorral szerelt V12 TDI. A 100 km/órára gyorsítás 5,5 másodpercesnek ígérkezik az akár három üléssoros monstrummal. A végsebesség állítólag 300 km/óra is lehet az SQ7 esetén. Bár nyomatékértéke még nem ismert, annak tudatában, hogy az A8 4.2 V8 TDI értéke is 850 Nm, az SQ7-es motorja legalább 900 Nm-t adhat. További részletek a jövő hónapban várhatók.
Jó kis reklám olyan mint ha 2kerékre állna a sok nyomatéktól és lóerőtől ,de valójában a szalagkorlátnak ütközött … 😀
😀 számukra a dízel kevesebbet ér mint a teve
Az arabok nem vesznek dízelt 😀
Gondolom, a V12-ből eladtak évente vagy kéttucatot, unatkozó arab milliomosoknak. Emiatt tényleg kár gyártani, pláne, hog a versenysportból is kikopott a V12-es motor.