Elöl hatalmas légbeömlő, hátul még annál is nagyobb légterelő: a japán hot hatch hű marad az elődei hagyatékához
Bár még az Si változatot sem mutatták be, az első hivatalos teaser képek már a 2023-ra várható, még erősebb Type R Civicről is nyilvánosak. Noha még álca borítja az egész autót, sok fontos részlet így is kiderült: már a bodykit és a hatalmas, az eddigieknél feljebb rögzített hátsó szárny láttán rögtön egyértelművé vált például, hogy továbbra is legendás lesz a modell. Egyedül a Michelin Pilot Sport 4 gumikkal szerelt fekete alufelnik és a mögöttük pihenő piros Brembo fékek nincsenek beburkolva, de ezen a téren a fotók nélkül sem számítottunk volna másra. Természetesen ez még csak egy prototípus, a modell épp a Nürburgringen készül a további tesztekre.
Bár még nincs kép, vagy hivatalos infó a beltér mellett a motortérről sem, az előbbi szinte biztosan a normál Civic belsejéhez fog hasonlítani néhány Type R aprósággal, az utóbbi pedig állítólag a régi Type R-re. A pletykák szerint ugyanis a K20C1 kódú 2,0 literes turbós sornégyes benzinmotor továbbfejlesztett változata fogja hajtani, amelyet egy összkerekes hibrid rendszerrel villanyosítanak a japánok. Ez a felállás körülbelül 400 lóerőt ígér, de ennél még akár többet is kaphatunk, ha a gyártó Type R modellek esetében szokásosnak mondható elborultságából indulunk ki.
Marad a tripla kipufogó a hátsó lökös közepén, csak most más felállást dobott a shuffle gomb a tervezőprogramban
Hogy valójában mi lesz a motortérben, arra legkésőbb jövő év végéig kell majd várni, ekkor esedékes ugyanis a hivatalos premier. Egyes amerikai lakosok pedig már 2023 elején a saját szemükkel, a saját autójuk gépháztetejét kinyitva győződhetnek majd meg a tényekről, először ugyanis - szokatlan módon - az USA-ban kezdődik meg a gyártás és a forgalmazás.
Szinte biztos, hogy nem a „sima” Michelin Pilot Sport 4 abroncsok vannak az autón, hanem annak S változata, ami semi slick gumiabroncs és az ilyen autókhoz gyártják.