A súlyos betegek szállítására szánták az egyedi Hiace-t - a modell a hazai mentőszolgálatnál is évtizedekig szolgált
Az egyedi kialakítású Hiace furgont a súlyosan beteg COVID-19 páciensek szállítására szánta a Toyota. A betegszállítót az orvosoktól és ápolóktól kapott javaslatok alapján készítették a karosszéria-specialista leányvállalat, a Toyota Auto Body segítségével. Egyelőre csak egyetlen darab készült belőle, amit a tokiói Showa egyetemi klinikának szállították le, használni azonban nem csak ők fogják. Mellettük még fél tucatnyi intézménynek van hozzáférése a speciális Hiace-hez, így a legteljesebb mértékben kihasználható annak kapacitása.
Egy tokiói kórháznak szállították le, de nem csak ők használhatják
A kifejezetten koronavírussal fertőzött, súlyosan beteg személyek biztonságos szállítására szolgáló gépkocsi belső terét úgy alakították ki, hogy az hatékonyan gátolja a levegőben szálló szemcsék és folyadékcseppek szabad mozgását, és ezzel elejét vegye a cseppfertőzésnek. Az autóban hermetikusan leválasztották az első üléssort a hátsó tértől. Utóbbiból egy nagy teljesítményű elszívó berendezés folyamatosan vezeti ki a levegőt a külvilágba, így az nem juthat át a vezetőhöz és utasához.
Az ötödik generációs Hiace adja az alapját
Az autó érdekessége még, hogy ez a 2004 óta gyártott generáció, miközben a legtöbb ázsiai piac áttért a tavaly tavasszal bevezetett, hatodik generációs Hiace-re. Azonban a technikai fejlődése így sem állt meg a korábbi generációnak, hiszen digitális belső visszapillantó tükör és felülnézeti panorámakép segíti a manőverezésben, a tolatóradar pedig hirtelen gázadás esetén automatikusan működésbe hozza a fékeket, ha akadályt észlel a jármű mögött. Továbbá gyalogosfelismerővel felvértezet automata vészfékrendszer, sávelhagyást gátló rendszer, valamint automatikus távolságifény-szabályozás is segít a vezetőnek. A többféle karosszériahosszal és -magassággal kapható Hiace hajtáslánc-kínálata két benzinmotorból (2,0 és 2,7 liter), valamint egy 2,8 literes dízelmotorból áll, valamint létezik összkerékhajtású, illetve automata sebességváltós kivitel is.
Japánban még mindig forgalmazzák a 2004 óta gyártott Hiace-t
Forrás: Smarter Media