A Toyota Camry a márka egyik legismertebb és legsikeresebb modellje, 43 éves pályafutása alatt majdnem az egész világot meghódította, Japánban most mégis kivezetik a kínálatból. Az évtizedek alatt 21 milliónál is több darab kelt el a szedánból, ebből csak Japánba 1,3 millió került. 2001-től 15 éven át a legtöbbet eladott modell volt az USA-ban, ami nagy eredmény, tekintve az ország protekcionista autópiaci intézkedéseit.
Attól egyelőre még nem kell tartani, hogy itthonról is eltűnik a Camry, bár egy frissítés azért már esedékes lenne
Ehhez képest úgy tűnik a japán vásárlók már nem szeretik annyira a Camryt, mint régen: 2022-ben mindössze 6000 db kelt el az országban. Nem meglepő tehát, hogy a Toyota kivezeti a kínálatból, a legtöbb márkakereskedésben már nem is vesznek fel megrendelést a modellre. Év végéig még gyártanak Camryket a hazai piacra, de utána vége, és nincs is róla információ, hogy egy új generációval visszatérne. Helyette ott van a japánoknak a Crown szedán, de ugyanilyen modellnévvel már SUV is kapható Japánban, ami alátámasztja a Camry kivezetésének okát, nevezetesen a szedánok iránti kereslet csökkenését a SUV-ok javára. Japánban még az egyterűek is népszerűbbek a hagyományos ötajtósoknál.
Ugyanakkor nincs arra utaló jel, hogy a Camry értékesítését más piacokon is leállítanák. Tavaly a világon 600 000 db-ot adtak el a modellből, Amerikában még mindig jól teljesít, Kínában és egyes ázsiai országokban pedig most is kívánatos státuszszimbólum egy Camryhez hasonló szedán. A Camry még nálunk is elérhető a kínálatban, bár több versenytársa is eltűnt már a piacról az utóbbi években, itthon is a SUV-őrület hódít. Az USA-ban viszont várható egy frissített Camry a közeljövőben, bár az kérdéses, abból Európa is kap-e.