Sosem volt még ilyen merev: láttuk a Jaguar F-Type Coupét
Még nem kapható, de láttuk a legerősebb Jaguart, az F-Type Coupe R-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nyárra befut a Jaguar F-Type Cabrio mellé a Coupe is. Karosszériamerevségével és a csúcsgép teljesítményével is ez lesz a legerősebb Jaguar.
A tavaly nyáron debütált F-Type Cabrióhoz mérten a Coupe nem csak egy „kupolás” verzió. Kezdhetjük azzal, hogy alumínium- és üvegtetővel is kapható, de ahogyan az ma már a márkától szokás: alumínium karosszériás, s ahogyan az a Cabriónál is tapasztalható, a tengelyek között 50:50 tömegarányú, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztéses, akár légrugós. Mivel a zárt karosszéria kevesebb merevítést igényel, mint a nyitott, a Cabriónál könnyebb a Coupe. Építése több szempontból is különleges: oldalfalának 75 százaléka egyetlen hidegen sajtolt, mélyhúzott alumínumpanel, a karosszéria 33 000 newtonos torziós merevsége pedig 80 százalékkal nagyobb, mint a kabrióé.
Kell is a merevség, hiszen a mindenképp hátul és mindenképp 8 fokozatú ZF automata váltón, valamint aktív, önzáró differenciálművön keresztül hajtó motorok kivétel nélkül kompresszorral töltöttek, erőben sem szenvednek hiányt. A 3,0 literes V6-os alapgép 340 lóerőt és 450 Nm-t tud, 100 km/órára 5,3 másodperc alatt gyorsít, 260 km/órás végsebességet adhat, miközben (laboratóriumi) vegyes fogyasztási értéke 9,0 l/100 km. Az S verzió ennek 380 lóerőre húzott változata, valamivel nagyobb (460 Nm) nyomatékkal, már 5 másodperc alatti (4,9 s) százas sprinttel és 275 km/órás végsebességgel, elvileg csupán 0,1 literrel magasabb fogyasztással. A csúcs pedig az R, ami a Jaguar 5,0 literes V8-asa, a teljes paletta legizmosabb, 550 lóerős, 680 newtonméteres verziójával, 4,2 másodperces 100 km/órára gyorsulással, 300 km/órára korlátozott végsebességgel és 11,1 literes vegyes fogyasztással.
A rugózatlan tömeget csökkentő és izmos, valamint tartós karbon-kerámiafék, pályagumi egyaránt kérhető, pedig az F-Type Coupe nem feltétlenül egy versenyautó. Biztosan tud komolyat mutatni úgy is, de lényegesebb, hogy kategória legnagyobb (407 literes) csomagterét adja, ami - ha valakinek ez lenne a szempont - két golfzsákot is el tud nyelni. Kiegészítőként (temérdek egyéb tételen túl) még síléctartó is szerepel a rendelhető extrák között.
Az F-Type Coupe hazai áráról most még csak annyi tudható, hogy kedvezőbb lesz, mint a Cabrióé. Legalábbis az alapváltozatoknál, a csúcs R pedig nyilván feláras lesz, hiszen az jelenleg a legerősebb Jaguar. Az viszont biztos, hogy a konkurensekhez mérten olcsó lesz az F-Type Coupe R is, miként a márka most eleve azt hangsúlyozza, hogy bár exkluzív, nem drága. Az XF például havi 209 900 forinttól bérelhető teljes flottakezeléssel, de minden vásárló 4 év/100 000 kilométerig élő garanciát és ingyenes karbantartást kap. Ráadásul várható az XF-nél kisebb, a 3-as BMW ellen küldött XE széria is, amelyből szintén lesz szedán és kombi, hátul és elöl-hátul hajtó, takarékos (100 g/km alatt maradó CO2-jű) és sportos (300 km/órás végsebességre képes) verzió is. A ma már indiai tulajdonban lévő Jaguar bizony rákapcsolt, aki siet, az AMTS-en még meg is nézheti akár az F-Type Coupe R-t is.
Jaguar XFR élményautózás
Harmadik alkalommal rendezték meg a Miss Colours Nemzetközi Kerekesszékes Szépségversenyt, a finálé március 22-én volt Budapesten. A döntősök egy közlekedésbiztonsági napon is részt vettek a Hungaroringen, a programok között élményautózás is szerepelt egy Jaguar XFR utasaként. Az eseményre Németországból hozott és igen látványosra matricázott sportszedánban Hajdú Róbert pilóta mutatta meg, mire is képes a az 510 lóerő percenkénti 6500-as fordulaton és a 2500-tól 5500-ig adott 625 Nm - a hölgyek élvezték a száguldást, annyi szent.
Az 5,0 literes kompresszoros V8-as brutális ereje 8 fokozatú automata váltón át jut a hátsó tengelyre, s hogy maradjon is valami a 20 colos gumikból, hogy mindig legyen tapadás, arról elektronikus vezérlésű aktív differenciálmű gondolkodik. A padlógázra vérforralóan üvöltő bestia 100 km/órás tempóra 4,9 mp gyorsul, végsebességét elektronika korlátozza 250 km/órában. Az alaphangon 27,8 millió forintos, adaptív futóműves luxuslimuzin saját tömege 1,9 tonna, kombinált fogyasztása – stop-starttal - 11,3 l/100 km. És amúgy már ennél is van ütősebb ajánlata a Jaguarnak a Sportbrake kombiként szintén elérhető XFR-S révén.
Kántor István
Harmadik alkalommal rendezték meg a Miss Colours Nemzetközi Kerekesszékes Szépségversenyt, a finálé március 22-én volt Budapesten. A döntősök egy közlekedésbiztonsági napon is részt vettek a Hungaroringen, a programok között élményautózás is szerepelt egy Jaguar XFR utasaként. Az eseményre Németországból hozott és igen látványosra matricázott sportszedánban Hajdú Róbert pilóta mutatta meg, mire is képes a az 510 lóerő percenkénti 6500-as fordulaton és a 2500-tól 5500-ig adott 625 Nm - a hölgyek élvezték a száguldást, annyi szent.
Az 5,0 literes kompresszoros V8-as brutális ereje 8 fokozatú automata váltón át jut a hátsó tengelyre, s hogy maradjon is valami a 20 colos gumikból, hogy mindig legyen tapadás, arról elektronikus vezérlésű aktív differenciálmű gondolkodik. A padlógázra vérforralóan üvöltő bestia 100 km/órás tempóra 4,9 mp gyorsul, végsebességét elektronika korlátozza 250 km/órában. Az alaphangon 27,8 millió forintos, adaptív futóműves luxuslimuzin saját tömege 1,9 tonna, kombinált fogyasztása – stop-starttal - 11,3 l/100 km. És amúgy már ennél is van ütősebb ajánlata a Jaguarnak a Sportbrake kombiként szintén elérhető XFR-S révén.
Kántor István
A Jag nagyon szimpi mostanában. Az XF még mindig etalon sok tekintetben (bár igaz, öregszik), az F type telitalálat. Az XK nak kevés ellenfele van de sajna annyi is túl sok egy ilyen szűk piacon (én is előbb vennék 911est vagy akár Maserati GT-t). Az Aston és a Lambo elvileg ezek felett játszik.