A háromajtós Leon SC (Sport Coupé) és az ötajtós Leon is kapható lesz Cupraként. Hivatalos premier márciusban, Genfben. A 4 hengeres és persze feltöltött 2.0 TSI benzinmotor teljesítménye 265-280 LE, ahogy tetszik, a nyomatékcsúcs percenkénti 1750-től 5300-as fordulatig egységesen 350 Nm. A 280 LE azt jelenti, hogy ilyen erős utcai SEAT se volt még soha, de lehet, hogy erre is rálicitál majd a Cupra R
Az elődjénél 55 kilóval könnyebb Cupra 280 lovasan 100 km/órás sebességre dupla kuplungos automatával (DSG-vel) 5,7, ugyancsak 6 fokozatú, de manuális váltóval 5,8 mp alatt gyorsul fel. A gyengébb kivitel vonatkozó értékei 5,8 és 5,9 mp. A végsebesség egyformán elektronika korlátozta 250 km/óra. A vegyes fogyasztási ígéret közben 6,4-6,7 l/100 km... Mechanikus önzáró differenciálmű, állítható lengéscsillapítás is lesz természetesen Cupra, mint legkeményebb móddal. A futómű elöl MacPherson, hátul multilink, a hangélményt művileg fokozzák
Ahogy bent, kint is viszonylag visszafogott a Cuprák megjelenése, de azért bőven elütnek a polgári verzióktól a jókora légbeömlőkkel, a 18-19 colos felnikkel, a spoilerezéssel, a diffúzorral és a dupla kipufogóval. Ha minden igaz, széria lesz a LED-es fényszóró, az Alcantara bevonatú sportülés is. A forró ferdehátúsággal ellentétes takarékoskodást stop-start rendszer és fékenergia-visszanyerés támogatja. A későbbiekben az ST kombiból is várható Cupra változat megjelenése
Nagyon jól sikerültek ezzel már lehet meglepetéseket okozni nagy presztízsű autómárkáknak is 🙂 Kíváncsi leszek a Cupra R-re milyen lesz .
Sose volt még erősebb nagyszériás SEAT. De volt 100 db-os limitált szériás Cupra 310 limited ed., és rémlik még valami Cupra R310 WCE 200 db-os példányszámmal. Ezeknek egyébként 425 Nm volt a maximumuk, és már akkor léteztek, mikor Tordai István az Astra OPC 2l-es motorját a maga 400 Nm -ével a legnyomatékosabb gyári 2l -esnek hirdette.