Sorra kapták az 5 csillagot a kínai autók a törésteszten
Kína már biztonságtechnikában is leveri Európát a legújabb autóival?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Annyi a friss törésteszt, mióta utoljára beszámoltunk az Euro NCAP eredményeiről, hogy bele sem fértek egy anyagba, ennek főként a rengeteg új, kínai modell az oka. Külön csokorba szedtük őket, hogy megtudjuk, utolérik-e biztonságban az európai autókat.
amelyből jelentős részt vállalnak a kínai villanyautók.
A nyitóképen például a BYD ATTO 3 töréstesztjét láthatjuk, ahol tökéletes gyűrődőzónaként nyelte el az erőt az autó eleje, miközben teljesen érintetlen maradt a merev utascella. Ezzel és a 7 légzsákjával 91 százalékot ért el a felnőttek és 89 százalékot a gyerekek védelmére, míg a biztonsági rendszereire 74 százalékot, a gyalogosvédelemre pedig 69 százalékot ítéltek meg neki. Alább láthatjátok a tesztről készült videót. Tesztelték a bohókás küllemű ORA Funky Cat villanykompaktot is, ami kisebb méretei és szerényebb, mindösszesen 1580 kilogrammos saját tömege ellenére szintén remekül vizsgázott. Az öt csillagos eredmény most sem csak az utasokat remekül megvédő karosszéria és a 6 légzsák érdeme, a 92 százalékos felnőtt- és 83 százalékos gyermekvédelem mellett 93 százalékra vizsgáztak a balesetelkerülő funkciói, míg a gyalogosok védelmére 74 százalékot kapott. Az ORA Funky Cat jóval nagyobb, más márkanéven futó, ám azonos gyökerekkel rendelkező rokona, a WEY Coffe 01 családi SUV is hasonlóan kiváló eredménnyel zárta a tesztsorozatot, ide is repült az öt csillag. A 2365 kilós, tisztán elektromos SUV kiválóan szerepelt az ütközéseknél, 91 százalékot kapott a felnőtt, míg 87 százalékot a gyerek utasok védelmére. A különböző aktív rendszerei 94 százalékra vizsgáztak, ráadásul a gyalogosok védelmére is megfelelő kialakítást kapott az autó orra, 74 százalékra értékelték, ezzel a legjobb eredményt érte el a közelmúltban vizsgázott kínai autók mezőnyében. Az utolsó kínai modell a teszteltek közt több okból is kakukktojás. Elsősorban azért, mert bár a Renault egyik új márkájának álcázva érkezik, attól még a Jiangling Motors Corporation Group és a Renault közös kínai JMEV almárkája népszerű Yi modelljének átemblémázott változata. Másrészről errefelé nem is lehet kereskedelmi forgalomban kapni, hiszen kizárólag céges ügyfeleknek, havidíjas csomagban kínálják a Mobilize Limo névre átkeresztelt modellt. Törökországban viszont jelen van a piacon EVeasy Limo néven, azt pedig már korábban tesztelte az Euro NCAP.Mivel a két modell műszakilag és biztonsági felszerelés terén is teljesen azonos, a törésteszt-eredményeken a más emblémák sem változtatnak.
Hiába viszont a költséghatékony előélete a modellnek, a jelen csokor legrosszabb eredményét sem kell szégyellnie a Renault-nak. Harmadrészt ugyanis azért kakukktojás a Mobilize Limo, mert ez az egyetlen 4 csillagra vizsgázott kínai autó a gyűjteményben, méghozzá a felnőttekre vonatkozóan 80 százalékos, a gyerekere pedig 75 százalékos utasvédelemmel, amihez 71 százalékra értékelt aktív balesetmegelőző rendszerek és 69 százalékos gyalogosvédelem tartozik. Összességében elmondható tehát, hogy nem lesz egy autó kevésbé biztonságos csak azért, mert Kínában fejlesztették vagy gyártották. Ezt több márka modelljei bizonyították már, mint ahogy a szintet bőséggel megugró kényelmet és minőséget is. A jelenlegi csokor eredményeit az alábbi táblázatban is összefoglaltuk, hogy átláthatóbb formában is meglegyenek. Nem csak kínai vonatkozású típusokat törtek viszont az utóbbi időben, a legfontosabb nem kínai modellek friss töréstesztjeiről is hamarosan beszámolunk.A legújabb Euro NCAP törésteszt-eredmények
Modell | Euro NCAP eredmény | Felnőtt-védelem | Gyerek-védelem | Gyalogos-védelem | Balesetelkerülő rendszerek |
BYD ATTO 3 | 5 csillag | 91% | 89% | 69% | 74% |
ORA Funky Cat | 5 csillag | 92% | 83% | 74% | 93% |
WEY Coffe 01 | 5 csillag | 91% | 87% | 74% | 94% |
Mobilize Limo | 4 csillag | 80% | 75% | 69% | 71% |
Azt a qrva!