Sorra kapták az 5 csillagot a kínai autók a törésteszten
Kína már biztonságtechnikában is leveri Európát a legújabb autóival?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Annyi a friss törésteszt, mióta utoljára beszámoltunk az Euro NCAP eredményeiről, hogy bele sem fértek egy anyagba, ennek főként a rengeteg új, kínai modell az oka. Külön csokorba szedtük őket, hogy megtudjuk, utolérik-e biztonságban az európai autókat.
amelyből jelentős részt vállalnak a kínai villanyautók.
Mivel a két modell műszakilag és biztonsági felszerelés terén is teljesen azonos, a törésteszt-eredményeken a más emblémák sem változtatnak.
Hiába viszont a költséghatékony előélete a modellnek, a jelen csokor legrosszabb eredményét sem kell szégyellnie a Renault-nak. Harmadrészt ugyanis azért kakukktojás a Mobilize Limo, mert ez az egyetlen 4 csillagra vizsgázott kínai autó a gyűjteményben, méghozzá a felnőttekre vonatkozóan 80 százalékos, a gyerekere pedig 75 százalékos utasvédelemmel, amihez 71 százalékra értékelt aktív balesetmegelőző rendszerek és 69 százalékos gyalogosvédelem tartozik. Összességében elmondható tehát, hogy nem lesz egy autó kevésbé biztonságos csak azért, mert Kínában fejlesztették vagy gyártották. Ezt több márka modelljei bizonyították már, mint ahogy a szintet bőséggel megugró kényelmet és minőséget is. A jelenlegi csokor eredményeit az alábbi táblázatban is összefoglaltuk, hogy átláthatóbb formában is meglegyenek. Nem csak kínai vonatkozású típusokat törtek viszont az utóbbi időben, a legfontosabb nem kínai modellek friss töréstesztjeiről is hamarosan beszámolunk.A legújabb Euro NCAP törésteszt-eredmények
Modell | Euro NCAP eredmény | Felnőtt-védelem | Gyerek-védelem | Gyalogos-védelem | Balesetelkerülő rendszerek |
BYD ATTO 3 | 5 csillag | 91% | 89% | 69% | 74% |
ORA Funky Cat | 5 csillag | 92% | 83% | 74% | 93% |
WEY Coffe 01 | 5 csillag | 91% | 87% | 74% | 94% |
Mobilize Limo | 4 csillag | 80% | 75% | 69% | 71% |
Azt a qrva!