Sorra buknak az SUV-k ezen az új törésteszten az USA-ban
Biztos biztonságosabbak? SUV modelleket tesztelt a IIHS, meglepőek az eredmények
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az IIHS töréstesztje igyekszik valóságosabb helyzetekben is kipróbálni az autókat, ami rendszerint vezet érdekes eredményekhez. Az oldalütközést szimuláló élethűbb próba most épp SUV modelleken fogott ki, egyetlen modell szerepelt jól a 20 közül.
SUV ütközik SUV-val: annyi a megemelt autó az utakon, hogy az IIHS szerint ezt kéne inkább tesztelni, hogy reális legyen az eredmény (Fotó: IIHS)
Éppen ezért az autóknak nekigurított deformálódó akadály súlyát 1500 kilóról 1900 kilóra emelték, a sebességet pedig megemelték 20 százalékkal, 60 km/órára.
A Mazda CX-5 a teszt során csúnyán összetört, de a helyükön maradtak az oszlopok és a légzsákok is hibátlanul tették a dolgukat (Fotó: IIHS)
„Mazda CX-5 itthon is kapható, a többi csoportból csak a hazánkban is elérhető autókat említjük: Elfogadhatóra vizsgázott az Audi Q3, a Honda CR-V, a Toyota RAV4 és a Volvo XC40. Határeset besorolást kapott a Hyundai Tucson, a Jeep Compass, a Jeep Renegade és az új Kia Sportage, ez utóbbinál viszont érdemes figyelembe venni, hogy az USA-ban forgalmazott modell nagyobb az itthoninál. A rosszul teljesítő modellek közül mindkettő kapható nálunk is, ezek a Honda HR-V és a Mitsubishi Eclipse Cross voltak.”
Ezt nagyjából el is lehet felejteni. Be kell menni egyik autógyár karosszériaüzemébe itthon és meglátod mi a különbség az aktuális piacra gyártott autók karosszériamerevítései között.
Mi?
Kíváncsivá tettél, ha van hiteles információd a témáról oszd meg.
Már rég voltam bent az egyik (a legnagyobb csoportú) autómárka gyárában kb 7-8 éve akkor a B oszlop alját rakta össze a robot(ok) jobb és bal oldalt az amerikai piacra (böszme) vasat hegesztett be az aljára mindkét felöl, az európaira kis lemezeket ugyanoda ha jól emlékszem és volt kínai piacos is, ott csak az egyik oldalra volt erős vas a másikra lemezke, és talán ausztál (jobb kormányos), gondolom az aktuális ottani törésteszteknek megfelelően, lehet ott is csak egyik oldal erős vas, de csak a tényre emlékszem. Utána megnéztem a kocsi több részét is kb ugyanilyen különbségek voltak az USA piac előnyére. Ez tény saját szememmel láttam. Régen is több vas volt az USA piacos autókban mert ott nem a Euroncap bóvlimaffia határozza meg hogy mi biztonságos hanem az USA biztosítók szövetsége ahol ha egy balesetben az ember megsérül szétperlik a gyártót a böszme nagyságrendeket fizetnek a sérülteknek kártérítésként így is.
VS te megveszel itthon egy buszjegyet felülsz rá mint utas, a busz könnyűszerkezes pl mint egyik magyar, pl felborul a belső tér meg összeroskad. USA-ban ilyet nem lehet forgalomba helyezni. (talán nyugat európában sem)
Ezzel még nincs vége. A drága kormányunk meghatározta ha te baleset áldozata leszel a buszban kb a sérülés súlyossága után fizetnek, fix árakat NEM Perelheted szét az aktuális volán társaságot, legalábbis nem nyersz. Ismerősöm is így járt, így ülj fel Buszra. Neki műfogsora lett. meg aprópénz ahhoz képest amilyen (testi) kár érte. Üdv Magyarországon, üdv Európában. 🙁
Ennyi baromságot egy kommentben nehéz lett volna összesűrteni.
mondd el mi nem igaz ebből 🙂 kíváncsivá tettél hátha tudsz valamit amit én nem, én a véleményem írtam ide meg amit láttam tapasztaltam. Cáfold meg ez az oldal pont jó erre.
Lássuk mennyire vagy objektív 🙂
Ne pazarold az időt a „zold/N” félékre, szerintem unatkozó flepnisek.
Az tudott minden területen van 1-2 és 3-as szintű termék.
1 a saját, 2 középEU és feljövők, 3 Afrika és elmaradottak.
Ehhez joga van a gyártónak, de eltitkolni és hazudni már nem volna.
Zöldike meg az objektivitás? 😀 Szegénykém egyszerű, mint a faék: ha a kis Európácskáját bármilyen kritika éri, nyüszög, nyíg, nyafog és duzzog, mint egy kislány. Egy párhuzamos, baromságokkal teletűzdelt univerzumban él 😀