Sorozatgyártásba küldik az új Porsche 911 Speedstert
Akkora sikert aratott a 911 Speedster tanulmányautó, hogy elkezdik a sorozatgyártását
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hetvenedi születésnapja alkalmából több finomsággal is készült idén a Porsce. Az egyik a 911 Speedster tanulmányautó, amelyet a kedvező fogadtatás után sorozatgyártásba küldenek.
Persze már a tanulmányautó bemutatásakor sejtették néhányan, hogy az autó sorozatgyártásra van ítélve, hiszen annyira szériaérettnek tűnt már kezdetben is. Először júniusban mutatták meg az autót, amely azóta már a Laguna Secában megrendezett Rennsport Reunion rendezvényen is büszkén körözött. Ám a héten a Párizsi Autószalonon is megmutatták, de nem az eddig látott szürke fényezéssel. Egy sokkal látványosabb színt, a vöröst választották (Guard Red), ami persze egy utalás az 1988-as elődre. Ugyanígy a fekete bőrkárpitozás is a múlt előtti tisztelgés, ahogy a fekete könnyűfém keréktárcsák is, bár azok azért a 911 legerősebb változatait, például a GT3 RS modellt juttatják a nézelődő eszébe.
Valószínűleg a sorozatgyártású változat nem változik sokat a tanulmányautóhoz képest. Talán a visszapillantó tükröt és még néhány apróságot lecserélnek, és a Porsche modellek sorában elsőként kap majd Heritage Design csomagot, amelynek tartalmáról még nem árultak el részleteket. Az egyetlen biztos pont, hogy a tanulmányautó a 911 Carera 4 Cabriolet alapjaira épült, a GT3 futóművét kapta, és hathengeres boxermotor hatja 500 lóerővel, amelyet hatfokozatú manuális sebességváltó továbbít a kerekek felé. Emellett elárulták még, hogy csupán 1948 darabot szándékoznak gyártani belőle. A szám persze megint csak utalás, méghozzá az évszámra, amikor a Porsche 356 Number 1 forgalmi engedélyt kapott.