Sorötös, vagy V6-os turbós alapmotort kap az Audi R8
Turbós lesz az Audi R8-as alapváltozata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tavasszal bemutatott új és a korábbinál erősebb Audi R8-asból is készül azért alapváltozat. A legújabb hírek szerint turbós lesz.
Tavaly márciusban még úgy tudtuk, hogy megmarad a 4.2-es V8-as az Audi R8 alapmotorjának, de most úgy néz ki, változni fog a helyzet. Korábbi hírünkben már megírtuk, hogy a második generációs R8-as kínálatában lesz turbómotor, de ezt az információt csak mostanra erősítette meg a cég. Ulrich Hackenberg, a gyár fejlesztésért felelős vezetője és Heinz Peter Hollerweger a quattro részleg feje is úgy nyilatkozott az elmúlt napokban, hogy a turbókorszak most fog kezdődni az R8 életében. Bár az 5.2-es V10-es gázreakciójával sosem volt gond, de a fő ellenfelek, mint a Mercedes-AMG GT, a McLaren 570 S, a Porsche 911 Turbo és Ferrari 488 GTB mind duplaturbósak. Csak egy szívómotoros ellenfél van még, az R8 testvérmodellje, a Lamborghini Huracán.
Mint elmondták, az R8 vásárlók szeretik az atmoszferikus motorokat, de a verseny megköveteli, hogy nagyobb nyomatékú erőforrásokkal is kijöjjenek. Az Audis nagykutyák szerint viszont most még nem akarják a V10 plus 5.2-es FSI motorjának 610 lóerejét és 560 Nm nyomatékát megfejelni, viszont szükségük van egy új belépőmodellre. Mint utóbb kiderült, a második generációs R8-asba sem a régi 4.2-es szívót, sem az S6 és az S7 4.0 literes biturbós V8-ast nem fogják beépíteni. A cég soros öthengeres, 2,5 literes turbómotorját viszont továbbfejlesztik, az RS3-asban 367 lóerős, a TT-be építve még erősebb lehet majd, és a további teljesítménynöveléssel az R8-ban sem lenne kevés. A sorötös mellet az Audi dolgozik egy új, duplaturbós V6-oson is, ami az új RS4-est fogja mozgatni. Két forgatókönyv is elképzelhető, annyi viszont bizonyos, hogy a kisebb hengerszámú, kisebb tömegű blokkok a farközépmotoros sportkocsi súlyelosztásának is jót tennének.
🙂 , látom kényszeres vagy, de köszönöm észrevételedet. legalább válaszoltál, mert hát mi lenne velünk a te hozzászólásaid nélkül. És a cikkel kapcsolatban van valami mondanivalód???
Na olvasgass tovább 🙂
Mondjuk a Wankellel jó pár évtizedig hülyítették a vevőket, mégis mindig akadt egy balek…
Te töröd a magyart Ferkó? A “reakció” az egy szó csipa! Vagy melyik dialektusban írják re-akciónak, ahogy te? Nem megy ez a helyesírás neked (sem) a kutyafáját! 😀
Kicsit lassítsál kislányom.
Folyamatos hárítás, re-akció… nagyon buta vagy…
de így szeretünk, inkább írj valamit a cikkről, hátha lesz egy építő jellegű mondatod is 🙂
Nem írom le, mert megsértődnél, egész biztosan ferkó.
Nincs miből kijönnöm, bajban itt te vagy.
Nyugodtan leírhatod…ebből már nem jössz ki jól. Nem baj, Honda meg Mazda után újabb badarság… így szeretünk 😀
[i]“Valamint ha tesznek bele egy sor 5 motort, akkor mi különbözteti meg a TT RS-től?”[/i]
Az ára. 😀
Ebből tényleg ez látszik ferkó?
Én nem írom ide, hogy a te hozzászólásodból mi látszik, jó?
Ebből látszik, h nem nagyon vezettél még V8 vagy még nagyobb autókat :D:D
Vegyél Teslat… az jó lesz 🙂
Szerintem a kis alapmotor csak a flotta Co kibocsátás miatt van. Egyébként vicc lenne. Valamint ha tesznek bele egy sor 5 motort, akkor mi különbözteti meg a TT RS-től?
Ha kellően jól menne, élvezetes lenne vezetni és lenne rá pénzem, akkor a kutyát nem érdekelné, hogy milyen motor van benne? Tőlem akár 2 hengeres is lehetne. Legalább kevesebb gyertya és olaj kell bele.
Meg lennék lepve ha egy alapáron 40 milliós autóba sor5-öst tennének bele hagyomány ide hagyomány oda … vajon ki venné meg … Mercedes Benz AMG GT is 40 milliós kategória az pedig 4.0 V8 biturbóval árulják . A sor5 erősen vicc kategória ebben a szegmensben … Még a 3.0 V6 biturbó is erősen merész húzás egy R8-asban … aki kiad már ennyi pénzt az nem egy soros 5hengeres motort fog hallgatni hanem vesz inkább egy V8-ast .
Kezdtem remélni, hogy a belépő motor egy 1,2 literes háron vezérműláncos és öt turbós plusz három kompresszoros lesz két spirálfeltöltővel. Tévedtem. Kinek kell ilyen “autó”?