Egy Audi RS5 feláldozásával vette kezdetét a tanulmány építése
Feláldoztak egy Audi RS5-öst, igaz nemes cél érdekében. Lehámozták a vázról a karosszériát, megszabadultak a 4,2 literes, V8-as erőforrástól, a maradékból pedig elkészítették az Audi Quattro tanulmányt. A tengelytávolságot 150 mm-rel megrövidítették, a tetőlemezt 40 mm-rel engedték közelebb a talajhoz. A karosszéria külső borítólemezeit javarészt alumíniumból készítették el, a motorház- és csomagtér tető illetve a lökhárítók karbonból készültek. Következetes spórolásnak köszönhetően a tanulmány 1300 kg-os tömege pontosan megfelel az 1984-ben bemutatott legdurvább ős-Quattro-nak, a rövidített tengelytávolságú Sport Quattro-nak. Ahhoz hasonlóan csak kétszemélyes az utastér.
Vannak olyan nézetek, ahonnan emlékeztet a szögletes ős-Quattro-ra a tanulmány
Magától értetődően soros öthengeres turbómotor dolgozik az autó orrában. A Győrben gyártott, a TT-k motorterében 340 lóerős motort jelen esetben 408 lóerőig engedték, és magától értetődően hosszában került beépítésre. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó továbbítja a nyomatékot a legmodernebb quattro összkerékhajtáshoz, amely nem csak a tengelyek között, de hátul akár oldalanként is képes vezérelni a hajtást. Lesz rendesen, hiszen a maximális, 480 Nm-es nyomaték az 1600-5300-as fordulatszám-tartományban mérhető. A milliszekundumok alatt reagáló összkerékhajtásnak köszönhetően lényegében útfelülettől függetlenül képes az autó 3,9 másodperc alatt felgyorsulni 100 km/h-s sebességre.
Kívül-belül letisztult a megjelenés. Hatfokozatú, kézi kapcsolású a váltó
A karosszéria átalakítása során húsz centivel csökkentették a hátsó túlnyúlás méretét, a tömegeloszlás ennek ellenére ideális lett: a soros öthengeres turbómotor minden kapcsolódó alkatrészével együtt mindössze 183 kg-ot nyom a mérlegen, így nem csak hátul, de elöl is könnyebb lett az autó. A forma egyes elemei – a vastag C oszlopba nyomott négy karika, a sárvédő-szélesítések – úgy idézik fel a harminc évvel ezelőtt bemutatott legendás ős-Quattrót, hogy közben nem lesz túlzottan retrós a megjelenés. Sőt, a különleges LED-es fényszóróknak és hátsó lámpáknak köszönhetően nagyon is modern a Quattro tanulmány megjelenése.
Könnyen megvalósítható lenne sorozatgyártásban is a tanulmány
Meglepően letisztult lett az utastér megjelenése, ami annak köszönhető, hogy a tömegcsökkentés miatt mindent kihagytak az autóból – vagy leegyszerűsítettek. A sportülések például darabonként 18 kg-ot nyomnak, ami negyven százalékos megtakarítást jelent a normál sportülésekhez képest. A hétköznapi, három pontos öveken kívül négypontos övek is vannak a fedélzeten arra az esetre, ha a sofőrnek ralizni támadna kedve. Ilyenkor egyébként a digitális műszeregység grafikája is átvált, és a nyolcvanas évek rali autójának megjelenését idézi. A műszeregység-takarójának két oldalán lehet vezérelni az időmérőt és az MMI rendszert.
Nem csak a Col de Turini-fehér szín miatt nagy az érdeklődés az autó iránt