Sokoldalú? Enyhe kifejezés… – Mercedes-Benz GLC
Aszfaltra és mocsárra is van megoldása - Kipróbáltuk a friss Mercedes GLC-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mercedes eladásainak oszlopait mára messze nem a szedánok és limuzinok adják, sokkal inkább az SUV-k. A közepes GLC az egyik legnépszerűbb, nem csoda, szinte minden réteg talál belőle megfelelőt.
A hétköznapi használós autótól kezdve a meglepően kemény terepen is használható off-road variánson át az aszfaltszaggató vaddisznóig, szinte mindenki talál a tetszésének megfelelő GLC-t.
Motor | GLC 63 | GLC 63 S |
Emissziós norma | Euro 6d | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 3982 | |
Hengerek/szelepek száma | 8/32 | |
Váltófajta/-fokozat | automata/9 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 476/5500-6250 | 510/5500-6250 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 650/1750-4500 | 700/1750-4000 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 4,0 | 3,8 |
Végsebesség [km/h] | 250 | 280 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 12,4-12,2 | 12,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 283-278 | 283 |
A kupé modell már álló helyzetben is félelmetesen izmosnak és gyorsnak tűnik.
SUV külseje ellenére rendkívül alacsonyan fekszik az úton, fekete kerékjárati ívei pedig ügyesen kihangsúlyozzák a Pilot Sport 4 S abroncsokba húzott 21 colos polírozott peremű felniket. Végtelenül sportos a külső, a vékony küllős felniken keresztül ékszerként csillannak meg a feláras karbon-kerámia ötvözetű féktárcsák, a géptérben pedig az AMG GT-ben is dolgozó 4,0 literes V8-as motor található. 467 lóerő az alap AMG GLC 63-ban, az S-ben pedig 510 lóerő a csúcsteljesítmény, valamint 700 Nm nyomaték.Mindemellett a gyönyörű AMG-s hangorkán tör elő belőle és a gyorsulás oldalirányban is állítható kagylóülésekbe présel.
Kormányzása precíz, hatalmas autó, mégis könnyednek érezni, miközben nagyon merev és rendkívül jó biztonságérzetű. Nem mellesleg az egyetlen modell a középkategóriában nyolchengeres motorral. A Panamericana hűtőmaszk fölényes tekintetet ad neki, új formájúak a ledes fényszórók és hatalmas légbeömlőket találunk alattuk. Az összes orrlyukát hűtőbordákkal tömték ki, középen alul még vízszintesen is beépítettek egyet.Az MBUX legjobb része talán a navigáció, mely az utasításokhoz érve élő kameraképpel helyettesíti a navigációt, a kameraképen elhelyezve az aktuális instrukciót.
Vezetéstámogató rendszereinek számottevő része is az alapfelszereltséghez tartozik és megjelent a tréler-asszisztens is, valamint az aktív kormányasszisztens, mely az ideiglenes felfestéseket is felismeri. A GLC futóműve alapáron adaptív, változó keménységű, de helyette acélrugós Dynamic Body Control, valamint légrugós Magic Body Control is kérhető. Utóbbival csodásan kényelmes az utazás egy GLC-ben, ezt már a teljesen új motorként érkezett 300d-ben sikerült megtapasztalnom.Volt, hogy a hasát húzta a GLC, de a legtöbb helyen nem ért le, köszönhetően az akár 10 centivel is emelhető légrugózásnak.
Az Off-road és Off-road+ menetmódokban emelhető ennyire magasra, utóbbinál aktiválódik a lejtmenetvezérlő is. Ennek érdekessége, hogy kategóriájában egyedüliként, de talán az autóiparban is, nem csak előre, hanem hátrafelé is működik. Emelkedőn megállva a féket elengedve pár másodpercig még tartja a lejtőn elindulást segítő, majd a fékek egyenkénti aktiválásával óvatosan visszaengedi.Motor | GLC 200 | GLC 300 |
Emissziós norma | Euro 6d | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1991 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | automata/9 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 197/5500-6100 | 258/5800-6100 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 320/1650-4000 | 370/1800-4000 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,9 | 6,2 |
Végsebesség [km/h] | 215 | 240 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 7,4-7,1 | 7,4-7,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 169-162 | 169-162 |
Saját tömeg [kg] | 1800 | 1805 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2400 | 2405 |
Motor | GLC 200 d | GLC 220 d | GLC 300 d |
Emissziós norma | Euro 6d | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1950 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | automata/9 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 163/3200-4600 | 194/3800 | 245/4200 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 360/1600-3000 | 400/1600-2800 | 500/1600-2400 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,9 | 7,9 | 6,2 |
Végsebesség [km/h] | 205 | 215 | 240 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,4-5,2 | 5,4-5,2 | 5,9-5,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 144-137 | 144-137 | 157-151 |
Saját tömeg [kg] | 1835 | 1805 | |
Megengedett össztömeg [kg] | 2500 | 2405 |
A GLC-ben debütáló új 2,0 literes turbós benzinmotor 197 és 258 lóerővel érkezik a piacra, közös bennük hogy már 48 Voltos hibrid rendszerrel egészítették ki őket.
A hagyományos generátor helyére került indító generátor szíjjal csatlakozik a motor főtengelyére, így a stop-startos indítás szinte észrevétlen. A hazai piac számára sokkal fontosabbak a gázolajos modellek, melyek közül a 194 lóerős 220d és 245 lóerős 300d-vel kezdődik az értékesítés, a legnépszerűbb 250d csak később érkezik a piacra. Ahogy a konnektorról is tölthető hibrid modell is, melyet még nem volt alkalmunk próbálni. A konnektorról is tölthető modell 51 kilométert tud megtenni egyszeri feltöltéssel akkumulátorból, hibrid üzemmódban, mikor termeli az áramot, 478 kilométeres hatótávolságra képes. Egy rövid körre viszont megtapasztalhattuk a technológia fejlődése szempontjából talán sokkal érdekesebb F-Cell modellt, mely még a facelift előtti GLC-re épül. Az üzemanyagcellás GLC folyékony hidrogénből állít elő elektromosságot, melyet 13,5 kWh-s akkumulátorában tárol. Két karbonszálas tartálya 4,4 kilogramm hidrogénnel tankolható fel, helyi károsanyag kibocsátása nincs, mivel egyszerű víz a folyamat mellékterméke.A GLC F-Cell azonban nem kerül Magyarországra, mivel hidrogénkút még nincs.
A Mercedes alternatív hajtású modellje egy ideig még nem is érkezik meg emiatt, vélhetően már csak a következő generációt üdvözölhetjük majd a piacon. A frissített GLC legnagyobb erénye fejlett alapáras multimédiarendszere és vezetéstámogatói és persze a komfort, mely a nagyobb modelleket idézi egy hétköznap is kompromisszumok nélkül használható méretű modellben.
Az AUTÓ:Mercedes.
ennyi. kicsit erős nekem 500 ló ebbe a verdába,de hát….:)
de hidrogén hajtást csak nem hadják annyiba;-)
Honda is nyomatja! talán még a bmw. jó lesz az előbb utóbb.
„Az AUTÓ:Mercedes.”
:-DDDDD(…DDD…)
Mondjuk velük kezdődött az autózás és azóta is folyamatosan ők amihez a többiek mérik magukat akármelyik évtizedről van szó, (javaslok egyszer egy látogatást a Mercedes saját múzeumába, nem az a durva amit ott vár, hanem amire nem is vették a fáradtságot hogy kigurítsák a garázsból, pl modern F1 világbajnok verdából csak néhányat hoztak ki a garázsból a tucat bajnokból). Ilyenből ugyebár a BMW-nek vagy az Audinak egy sincs, a Toyota pedig egy vagyont költött egy többéves vesszőfutásra az F1-ben.
Amellett hogy olyan kategória-(újra)teremtő autókkal, mint a 190E, az SLK vagy az ML, meg úgy általában „vérvonalakkal”, amikor egy modellt 80 évre vissza tudnak vezetni.
Nem mondom hogy lehetetlen időről időre lenyomni, hisz pont erről szól a verseny (sőt amióta én tesztelek inkább a kivétel volt), de ez tény hosszú idő alatt építettek ki egy igen komoly hírnevet.
Marhára nem érdekel ez a könnyes múltba való visszarévedés meg a meggyőződéses badarságaid(áááásít)… A sportsikerekkel hozakodsz elő, ami szimplán csak a marketinggépezet része, csakúgy, mint a Corolla név és a 40-akárhány milliós eladás, amiről meg azt írtad, hogy „nem érdemes egy név mögé bújni”… Ostoba balfék.
A belső terekkel meg szintén ne gyere nekem. Parasztvakítás magasfokon, az autózáshoz semmi köze. Beül az ember, látja a tökéletes anyagválasztást, illesztéseket, stb., és azt gondolja, a gépészetbe is biztos ugyanezt a gondosságot, alaposságot fektették a mérnökök, közben meg tudjuk, hogy a nagy túrót(legalábbis gyakran). Az ilyen hozzád hasonló idiótákat remekül meg is tudják vele vezetni Günterék. De remélhetőleg te is felnősz majd egyszer…
Azért mennyivel egyszerűbb a mutyukiból eldönteni japán a legfaxább hely és lexarni minden mást, téged biztos nem fognak félrevezetni olyan tények, mint a személyes benyomások. 🙂
Irt valamit a Mercedes Museumrol, es a marka multjarol, ami egyebkent teljesen helytallo. Miert kell ezek utan ostoba balfekezni??
Nem kell feltetlen egyeterteni, de ez az allando bunko szemelyeskedes rettentoen zavaro es szerintem nem idevalo.
Rendesen latszik, hogy varod vegre kommenteljen es reagalhass, tok mindegy mit, csak bunkozhass, allandoan felhozva regen leirt dolgokat.
Engedd el, lepjel tul.
A sportsiker nem egyenlo a marketing gepezettel, na ez az ostobasag.
Spd: Nem te fogsz engem az élet dolgairól kioktatni, és semmi, de semmi közöd nincs a Zöldikével való vitáimhoz. Nem ma kezdtük, hanem évekkel ezelőtt, és a sok marhasága ezalatt szépen-sorban rakódott egymásra, ami már tényleg képes az agyvizet felforralni. Ide jó az, hogy „engedd el, lépjél túl”. Kiborít, amikor egyes emberkék egy oldalon „rendet akarnak tenni”. Ne akarj ebben a szerepben tetszelegni…
A sportsiker sima marketing a gyártóra nézve, tolják a nevét a sportesemények alatt, ami kőkemény reklám, és adott esetben vásárlás-ösztönző hatású is lehet. A Dakaron egy rakás buggy, kamion fut, ami egy-egy gyártó nevét hordozza a karosszériáján, úgy, hogy semmi köze nincs hozzá az autónak. Forma1 dettó. És még sorolhatnám. De reklámnak elsőosztályú…
Oktat a halal, fossad a hulyeseged. Szerintem nem ide valo, szimplan paraszt dolog, cseszed szet vele az oldalt.
Reszemrol ennyi.
Velem nincsenek elozmenyeid megis gyoker stilusban irtal, pedig en nem, ugyhogy ezert is ilyen a valaszom amilyen.
Nem kivanok valaszolni innentol semmilyen megnyilvanulasodra, igy ne is faraszd magad, nem fogok visszajonni megnezni, hogy irtal-e, es a jovoben is elporgetem ha meglatom a neved.
:)))
Majmok bolygoja….
Neked aztán van bőr a képeden. Belém kötsz, aztán még te sértődsz meg. Déja vu-m van. Fahrer a Vezess-ről? 😀
Hozod a legjobb formádat, személyeskedsz vagdalkozol, vaktában sértegetsz, és alapvető finomságokat nem vagy képes megkülönböztetni (pl sportsiker és puszta marketing különbsége), azon felül hogy ideológia alapon ignorálod a tényeket.
Nem vagy képes felfogni hogy az autót nem csak legyártják de ki is fejlesztik amihez kell a kutatás és ehhez egy elég jó indikátor az autósport, de a Merci nem csak ebben volt erős hanem egyszerűen mindenben. Utasbiztonság, vagy épp sebesség világcsúcs, új modellkategóriák és számtalan műszaki fejlesztés, és ezt szemléltetik is a múzeumukban.
Nem vagyok feltétlen rajongója a márkának de a sikereit elismerem és becsülöm azt is ahogy tálalják azt, világ egyik abszolút legjobb múzeumában: http://egzostive.com/mercedes-muzeum-2017/
Ahogy a Toyota múzeumát is megnéztem (sőt igyekszem segíteni nekik ha valami rendezvényt szerveznek), ahogy egy tucat márkamúzeumot megtekintettem már.
Persze nem ennek alapján fogok autót venni, de egy érdekes adalék..
„…de a Merci nem csak ebben volt erős hanem egyszerűen mindenben.”
Kivéve a lényeget, a megbízhatóságot. Gyerek vagy még, de majd rájössz, hogy nem túl faxa dolog, ha egy kocsi apasztja a családi büdzsét: olyan pénzt visz el, amit fordíthatnál akár a gyerekeidre, a párodra, az otthonodra, stb. – bármi másra, ami fontosabb az életben, mint az autózás. Felüdülés tud lenni, amikor több marad a zsebedben, mert a zsebmetsző után józanabb autót választottál, ennek megfelelő fenntartási költségekkel. Az a baj, hogy semmit sem tudsz még az életről, ezért hiába tartok neked kiselőadást. Ahelyett, hogy az ilyen gyáva nyulakat pártolod(spd), elgondolkozhatnál ezeken is…