Sokkolóan hatékonynak tűnik a verseny Senna
A pálya-orientált Senna már ott díszeleg Genfben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A McLaren idén előhúzott egy olyan nevet, amivel kétségtelen, hogy minden autóőrült szívének legmélyére nyúlt. A Senna ráadásul látványra sem kevesebb, és most itt van ez, a GTR.
A McLaren is odatette magát a 2018-as évre, megvan az idei nagyágyújuk, Sennának hívják. A képtelenséggel határos, hogy egyáltalán elkészült, az meg pláne, hogy utcára is került, ahogy kinéz, az túlmegy a jóízlés határán. És nagyjából a hatékonysága is, hisz nem volt még ennyire jól megtervezett, és ekkora leszorítóerőt termelő autó közúton. Az alap Senna aerodinamikai elemei ugyanis közel 1 tonna leszorítóerőt képesek termelni, ami nagyjából Formula-1-es szint. És akkor itt van ez, a GTR Concept, ami egyelőre még tanulmányautó, de azt már korábban megígérték, hogy jön a P1 GTR-t váltó versenypályára szánt Senna is.
A Senna GTR Concept vélhetően már nem változik majd sokban a kész versenyautóhoz mérten, így nézzük, hová voltak még képesek emelni a leszorítóerő-termelő aerodinamikai elemeket. Az orrán egyből ott egy borzalmasan nagy lapos légterelő, ami oldalt folytatódik, hátul pedig egy irdatlan nagy diffúzorban végződik. Ha ez így marad, akkor tényleg olyan lesz, mint amit az aszfalthoz ragasztottak, és ilyen hasmagasságnál már a rugózásnak sem hagynak túl nagy teret, azért az kérdéses, hogy elöl valóban ekkora marad a túlnyúlás. Teljesítményéről egyelőre nem tudni, ellenben az biztos, hogy a GTR rendszámot nem kaphat majd.