382 lóerőt kéne teljesítenie a motornak, ezzel szemben 373-at ad le keréken mérve az amerikai BMW Z4
A legtöbb helyzetben kénytelenek vagyunk hinni a katalógusértékeknek, pedig nem egy esetben fordul meg a fejünkben, hogy egy-egy autó teljesítménye érzésre kevesebb, vagy esetleg több annál, mint azt mondják. Szerencsére vannak olyan tulajdonosok, akik a frissen átvett autójukat is elviszik leméretni, még mielőtt hozzányúlnának, csak hogy tudják, honnan is indulnak. Így volt ez az M5-tel is tavaly, amiről kiderült, hogy keréken teljesíti azt az erőt, amit a motor főtengelyén mérve írnak a gyáriak. Most az egyik legújabb modell került padra, méghozzá a Z4 M40i roadster.
Az új kabrió csúcsváltozatát Amerikában mérték, így a modell teljesítménye már a katalógusban sem ugyanaz, mint nálunk. 340 lóerő helyett 382 a hivatalos érték a motor főtengelyén mérve, most viszont egy hagyományos négykerekes mérőpadon a kerekeken mérték meg az erejét. Az eredmény 373 lóerő és 540 Nm nyomaték, ebből még egy kicsit többet is leadott az egyik mérésen, pontosan 576-ot. A keréken mért teljesítmény közel annyi, mint amennyit csak a motornak kéne leadnia, ha hozzávesszük a hajtási veszteség jó indulattal elvett 10%-át, akkor is közel 410 lóerős teljesítményt ad le a motor.