Elegánsabb és sportosabb formát kap a következő Mirai
Sikerként könyveli el a Toyota a
Mirai piaci bevezetését, amelyből 2014-es bemutatása óta
10 000 példány kelt el. Ebből is adódóan biztosított a típus jövője, na meg persze azért is, mert az üzemanyagcellás hajtásláncokkal felszerelt autók a jövőben az akkumulátoros villanyautók alternatívái lehetnek. A leköszönő Mirai 500 kilométeres hatótávot biztosít, miközben a tankolása csak néhány percet vesz igénybe, hiszen a folyékony hidrogént nagyjából ugyanazzal a folyamattal lehet az autóba juttatni, mint a benzint, a gázolajat vagy épp a földgázt. Ugyanakkor a formaterve finoman szólva is megosztóra sikerült.
Majdnem öt méter hosszú a Mirai Concept. Szélessége 1885 mm, magassága pedig 1470 mm, míg a tengelytávolsága 2920 mm
A Tokiói Autószalonon színre lépő Mirai Concept viszont már sokkal-sokkal kívánatosabb vonalakkal rendelkezik. A képek alapján egy jóval nagyobb limuzinként érkezik majd 2020-ban a japán, az amerikai és az európai piacokra is a végleges változat. Már-már egy Lexus is eszünkbe juthat róla, hiszen az elegáns és a sportos dizájnelemeket próbálták a formatervezők ötvözni a 4975 mm hosszú karosszérián (8,5 centivel hosszabb a jelenleginél). Hatalmas, 20 colos felnik, cápaorr, kupésan lejtő tetőív, hátul keresztben végigfutó fénycsík és egy újonnan kevert kék fényezés teszi látványossá az új hidrogénhajtású limuzint.
Elöl egy picit cápaorrú az új Mirai. Hátrafelé haladva kupés jelleget vesz fel
Az utastér kevésbé sportos, de itt is érdekes vonalakkal találkozni, a látványt a 12,3 colos központi kijelző uralja, illetve az elöl ülő utas felé induló díszítőelem, ami a szellőzőket is magában foglalja. Az ígéretek szerint persze nagyobb tér várja az utasokat, miközben az üzemanyagtartályok méretét is megnövelték, így 30 százalékkal nagyobb hatótávra számíthatunk a „Mirájtól”. Továbbá alacsonyabbra helyezték a tömegközéppontját, ami agilisabb viselkedést eredményez, valamint jobb kezelhetőséget és a vezetési élmény javulását is beígérték.
A műszerfal formája is letisztultabb