Sokkal emészthetőbb formát kap a Toyota Mirai új generációja

Megmutatták a következő Toyota Mirai előfutárát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyszerűen csak Mirai Concept a neve a Toyota következő generációs, üzemanyagcellás személyautóját előrevetítő járműnek. A tanulmányautó alapján valószínűleg sokkal többen fognak lelkesedni a formáért.

Sikerként könyveli el a Toyota a Mirai piaci bevezetését, amelyből 2014-es bemutatása óta 10 000 példány kelt el. Ebből is adódóan biztosított a típus jövője, na meg persze azért is, mert az üzemanyagcellás hajtásláncokkal felszerelt autók a jövőben az akkumulátoros villanyautók alternatívái lehetnek. A leköszönő Mirai 500 kilométeres hatótávot biztosít, miközben a tankolása csak néhány percet vesz igénybe, hiszen a folyékony hidrogént nagyjából ugyanazzal a folyamattal lehet az autóba juttatni, mint a benzint, a gázolajat vagy épp a földgázt. Ugyanakkor a formaterve finoman szólva is megosztóra sikerült.
Hirdetés
A Tokiói Autószalonon színre lépő Mirai Concept viszont már sokkal-sokkal kívánatosabb vonalakkal rendelkezik. A képek alapján egy jóval nagyobb limuzinként érkezik majd 2020-ban a japán, az amerikai és az európai piacokra is a végleges változat. Már-már egy Lexus is eszünkbe juthat róla, hiszen az elegáns és a sportos dizájnelemeket próbálták a formatervezők ötvözni a 4975 mm hosszú karosszérián (8,5 centivel hosszabb a jelenleginél). Hatalmas, 20 colos felnik, cápaorr, kupésan lejtő tetőív, hátul keresztben végigfutó fénycsík és egy újonnan kevert kék fényezés teszi látványossá az új hidrogénhajtású limuzint.
Az utastér kevésbé sportos, de itt is érdekes vonalakkal találkozni, a látványt a 12,3 colos központi kijelző uralja, illetve az elöl ülő utas felé induló díszítőelem, ami a szellőzőket is magában foglalja. Az ígéretek szerint persze nagyobb tér várja az utasokat, miközben az üzemanyagtartályok méretét is megnövelték, így 30 százalékkal nagyobb hatótávra számíthatunk a „Mirájtól”. Továbbá alacsonyabbra helyezték a tömegközéppontját, ami agilisabb viselkedést eredményez, valamint jobb kezelhetőséget és a vezetési élmény javulását is beígérték.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?