Sokat ad, de sokat is kér – Nissan Qashqai+2 teszt
Nissan Qashqai+2 2.0 4WD Tekna teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Frissítése után benzinmotorral járt nálunk a hosszított Qashqai. A nagy testű, 7 üléses összkerékhajtású étvágya jelentős, utastere cserében tágas és kényelmes.
Közel egy éve frissült a Qashqai, a kötelező lökhárító- és hűtőmaszk-retus mellett, részint padlóburkolatának köszönhetően apadt a légellenállása, futóművének áthangolása szerényebb oldaldőlést ígér és a gyáriak szerint az amúgy sem hangos utastér még csendesebb lett. A Qashqai belterében is van újdonság, például friss tároló-rekeszek a váltó körül, átrajzolt, friss kijelzővel szerelt műszerek és ami a legfeltűnőbb: immár választható világos kárpit, mellyel az ajtókárpitok alsó része is harmonizál.
A Qashqai egyértelműen az átlagtermetűek autója, főként azoké, akik szeretik az átlagosnál magasabb, a forgalomra jobb rálátást adó üléspozíciót. Számukra (legalábbis a szélső helyeken) hátul is kellően tágas a crossover, mely az alapnál bő 20 centiméterrel hosszított verziójával harmadik üléssort is kínál. Utóbbi 160 centiméteres magasságig, azaz leginkább gyerekeknek ajánlott, a csenevész ülőlapú, egyenként felhajtható hatodik, hetedik helyre a kicsik amúgy is szívesen ülnek és gyerekekkel sokat autózva bizony időnként üdvös is, ha a csemeték nem a vezető mögött karattyolnak –így nagycsaládosoknak gond nélkül ajánlható a Qashqai+2.
A méretes szabadidőautóra, akarom mondani crossoverre pillantva furcsának tűnik, hogy nem turbódízel motor dolgozik orrában. Bár az én kedvencem e modellben is a belépő, 1,5 literes, hatfokozatú váltós, Pure drive néven kifejezetten takarékos verzióval is kínált turbódízel, a csúcsbenzines erényeit is el kell ismerjem. Utóbbiak között néma, rezzenéstelen alapjárata és pörgőssége említhető leginkább. A gázpedálra lépve azonnal és versenymotoros lendülettel kúszik felfele a fordulatszámmérő, kell is neki, alacsony fordulaton ugyanis még a 2,0 literes benzines is erőtlen. Ha ez utóbbit elfogadjuk, akkor városban kifejezetten jó dinamikával lehet haladni az üresen is 1,6 tonnás géppel. Országúton és autópályán azonban el kell fogadni, hogy ehhez a mérethez és tömeghez nem túl sok a 141 lóerő és a 196 Newtonméter. Autópályán a 130 km/órás tempó persze nem kunszt, ekkor hatodikban 3500 1/perc a fordulatszám. A futás valóban csendes, de ekkor már nincs olyan erőtartalék, mint városban. Az előzésekhez országúton is minden esetben vissza kell kapcsolni, és noha a 0-100 km/órára gyorsulás 10,5 másodperces szintideje jó érték, menet közben, főként magasabb tempónál, hiányozhat a turbódízelektől megszokott rugalmasság.
Miként első a benzinmotor sem tuti befutó, a Tekna 8,14 millió forintos ára is ijesztő. Ha azonban végigfutjuk az alapellátmányt (sok egyéb mellett 6 légzsák, ESP, távirányítós Bose hifi, fény- és esőszenzor, tempomat, 17 collos alufelni, Bluetooth-kihangosító, érintőképernyős navigáció és tolatókamera és xenon fényszóró), bizony be kell lássuk, a 7 üléses, összkerékhajtásúak között az egyik legjobb ajánlat a Nissané.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
196 Nm 4800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,5 s
Végsebesség:
192 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4541 mm
Szélesség:
1780 mm
Magasság:
1645 mm
Saját tömeg:
1529 kg
Össztömeg:
2189 kg
Tengelytáv:
2765 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
550-1655 l
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték:
196 Nm 4800 1/min-nél
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
192 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,5 s
CO2-kibocsátás:
199 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,4 l/100km