Sokat ad, de sokat is kér – Nissan Qashqai+2 teszt
Nissan Qashqai+2 2.0 4WD Tekna teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Frissítése után benzinmotorral járt nálunk a hosszított Qashqai. A nagy testű, 7 üléses összkerékhajtású étvágya jelentős, utastere cserében tágas és kényelmes.
Frissek lökhárítók és a lámpák is, a lényeg azonban változatlan, a Qashqai hosszított, +2 kivitele 4,5 méteren kínál 7 ülést és akár összkerékhajtással is rendelhető
Még a Tekna 17 colos, az alap 16 colosánál alig kevésbé ballonos abroncsokkal szerelt alufelnijeivel is könnyű járdákra felállni a Qashqai-jal
Közel egy éve frissült a Qashqai, a kötelező lökhárító- és hűtőmaszk-retus mellett, részint padlóburkolatának köszönhetően apadt a légellenállása, futóművének áthangolása szerényebb oldaldőlést ígér és a gyáriak szerint az amúgy sem hangos utastér még csendesebb lett. A Qashqai belterében is van újdonság, például friss tároló-rekeszek a váltó körül, átrajzolt, friss kijelzővel szerelt műszerek és ami a legfeltűnőbb: immár választható világos kárpit, mellyel az ajtókárpitok alsó része is harmonizál.
Jól áttekinthető, logikus felépítésű a műszerfal. A kezelőszervek precízek, a váltókar pontosan, de kicsit hosszú úton jár
Az SD-kártyát olvasó navigációs rendszer érintőképernyős kijelzőjén tolatókamera is megjelenhet
Kényelmesek a magasra épített ülések, az ülőlapok hossza már a második sorban is érezhetően rövidebb, mint elöl. A belmagasság a 180 centiméternél magasabbaknak kevés
Leghátul csak gyerekeknek ajánlott a hatodik, hetedik ülőhely, nekik azonban jól jöhet
A Qashqai egyértelműen az átlagtermetűek autója, főként azoké, akik szeretik az átlagosnál magasabb, a forgalomra jobb rálátást adó üléspozíciót. Számukra (legalábbis a szélső helyeken) hátul is kellően tágas a crossover, mely az alapnál bő 20 centiméterrel hosszított verziójával harmadik üléssort is kínál. Utóbbi 160 centiméteres magasságig, azaz leginkább gyerekeknek ajánlott, a csenevész ülőlapú, egyenként felhajtható hatodik, hetedik helyre a kicsik amúgy is szívesen ülnek és gyerekekkel sokat autózva bizony időnként üdvös is, ha a csemeték nem a vezető mögött karattyolnak –így nagycsaládosoknak gond nélkül ajánlható a Qashqai+2.
Tükreiről, hűtőmaszkjáról és lámpáiról azonosítható a frissített Qashqai
A középső üléssor középső háttámlája lehajtva tárolórekeszt és elektromos csatlakozót, valamint széles síalagutat is ad
A méretes szabadidőautóra, akarom mondani crossoverre pillantva furcsának tűnik, hogy nem turbódízel motor dolgozik orrában. Bár az én kedvencem e modellben is a belépő, 1,5 literes, hatfokozatú váltós, Pure drive néven kifejezetten takarékos verzióval is kínált turbódízel, a csúcsbenzines erényeit is el kell ismerjem. Utóbbiak között néma, rezzenéstelen alapjárata és pörgőssége említhető leginkább. A gázpedálra lépve azonnal és versenymotoros lendülettel kúszik felfele a fordulatszámmérő, kell is neki, alacsony fordulaton ugyanis még a 2,0 literes benzines is erőtlen. Ha ez utóbbit elfogadjuk, akkor városban kifejezetten jó dinamikával lehet haladni az üresen is 1,6 tonnás géppel. Országúton és autópályán azonban el kell fogadni, hogy ehhez a mérethez és tömeghez nem túl sok a 141 lóerő és a 196 Newtonméter. Autópályán a 130 km/órás tempó persze nem kunszt, ekkor hatodikban 3500 1/perc a fordulatszám. A futás valóban csendes, de ekkor már nincs olyan erőtartalék, mint városban. Az előzésekhez országúton is minden esetben vissza kell kapcsolni, és noha a 0-100 km/órára gyorsulás 10,5 másodperces szintideje jó érték, menet közben, főként magasabb tempónál, hiányozhat a turbódízelektől megszokott rugalmasság.
Városban, országúton és az engedélyezett sebességgel autópályán is csendesen fut a benzines Qashqai+2. Rugózása kifejezetten kényelmes, de nem billegősen lágy
Az összkerékhajtás forgókapcsolója mögött az első ülések fűtése és a központi zár kapcsolója található
Öt üléssel a viszonylag alacsonyan húzódó kalaptartóig 550 literes, tetőig jóval nagyobb, az ülések előrehajtásával 1655 literig bővíthető a csomagtér. Hét üléssel természetesen jelképes a csomaghely, fontos, hogy a harmadik üléssor székei egyenként hajthatók ki-be
Helyéről kiemelve a kalaptartó padlórekeszbe rejthető
Miként első a benzinmotor sem tuti befutó, a Tekna 8,14 millió forintos ára is ijesztő. Ha azonban végigfutjuk az alapellátmányt (sok egyéb mellett 6 légzsák, ESP, távirányítós Bose hifi, fény- és esőszenzor, tempomat, 17 collos alufelni, Bluetooth-kihangosító, érintőképernyős navigáció és tolatókamera és xenon fényszóró), bizony be kell lássuk, a 7 üléses, összkerékhajtásúak között az egyik legjobb ajánlat a Nissané.