Míg a saját autójukból sokan kiszálltak,a GreenGo elektromos autói erősen ki voltak használva a héten
Hatalmasat ment az idei évben a közösségi autózás, de még így is példa nélküli volt a benzinársapka eltörlése utáni nap Budapest elektromos autómegosztó szolgáltatójánál: 24 óra leforgása alatt a szokásoshoz képest mintegy 23%-kal növekedett meg a bérlések száma.
Az elmúlt évek töretlen fejlődése után (az indulás óta megtízszereződött az autópark és megnégyszereződött a szolgáltatási terület) a héten bebizonyosodott, hogy nagyon is számolnak a benzinárral a fővárosi gépjárműtulajdonosok és nagyon úgy tűnik, hogy már nem csak a környezettudatos és „trendi” fiatalok körében lesz népszerű a közösségi autózás, de minden olyan egyedülálló felnőtt vagy család számára is racionális választássá válik, ahol jelentősen megterheli a háztartások költségvetését a hirtelen megugró benzinár.
Ársapka le, közösségi autózás fel
"Számításaink alapján nagyjából évi 9000 megtett kilométer alatt – sokak számára - szinte biztosan jobban megéri greengózni, mint saját autót fenntartani, és ez még inkább így lesz a jövőben a hatósági benzinár eltörlésével" – nyilatkozta Ádám Boglárka a cég vezérigazgatója.
"Azt gondolom, hogy a jelenlegi helyzetben az emberek még tudatosabb döntéseket fognak hozni közlekedési szokásaikkal kapcsolatban."
A villanyautó is lehet olcsóbb a benzinesnél, de ha keveset használjuk a megosztott villanyautó még inkább
Az elmúlt időszak történései nem csak azt mutatták meg, hogy a magánfelhasználók körében szuper népszerű a közösségi autózás, de azt is, hogy egyre több flottájától szabaduló (vagy annak használatát racionalizáló) vállalat is a közösségi közlekedés megoldása felé fordul. Ennek megfelelően tehát nem csak magánszemélyek, de olyan feszes és tervezett pénzügyi tervezéssel rendelkező cégek is nagy számban az elektromos autómegosztás mellett tették le a voksukat, amelyek nem akarják vagy nem tudják az elszállt költségeket beilleszteni a jövő éves tervezésükbe.