Összetört, de az utasokat megvédte: nem a karosszéria ütközéselnyelő képességei miatt pontozzák le a Daciákat a törésteszteken (Fotó: Euro NCAP)
A Daciákat a közhiedelemmel ellentétben a törésteszteken (amelyek ma már inkább átfogó biztonsági tesztek) nem az autók karosszériájának merevsége miatt pontozzák le, hanem az aktív biztonsági extrák hiánya miatt, amelyeket nem, vagy csak felárért kínál a román gyártó a relatíve elérhető alapáron kínált modelljeibe. Tagadhatatlan, hogy ez is egy módja a költségek, így az árak csökkentésének, ám a Dacia ennél többet lát a kérdésben, ezt egyenesen a cég vezetője, Denis Le Vot árulta el a Top Gear magazinnak.
Nem csak az árak szinten tartása miatt nem járnak alapáron a drága aktív biztonsági extrák a Dacia modellekben
A cégvezető kiemelte, hogy rengeteg vásárló csak azért fizet ezekért az extrákért, mert más gyártók rákényszerítik a vevőket, hiszen alapáron adják az extrát, ezzel is megemelve az autó árát és a saját hasznukat. Eszmefuttatásában arra jutott: ha a sofőr mindig kikapcsol, felülír egy aktív biztonsági extrát, akkor annak igazából benne sem kéne lennie az autójában, hiszen az éles helyzetben sem védi majd meg. Éppen ezért, ahogy a Dacia Logan a karosszéria ütközésbiztonsági tényezőit figyelembe véve akár 4 csillagot is kaphatott volna, ha alapáras benne minden ilyen kütyü, úgy az érezhető felárért vásárolt 4 csillagos konkurensek is azonnal két csillagossá avanzsálnak, amint a vásárló kikapcsolja ezeket a rendszereket.