Használtautó-vásárláskor sokaknak elsődleges szempont a futott kilométer. Ráadásul általában minél kevesebb az óracsoport által kiírt, mágikus szám, annál boldogabb a vevőjelölt. De vajon mit jelent nagyjából 130 ezer, céges eredetű kilométer egy dízel utazóautónak? Ennek jártunk utána egy 2017-es évjáratú Superb segítségével.
A műszerfal remek összképet ad állapot terén
Belül is jó állapotú az autó, egyedül a bal első ülés egyik combtámasza kezd puhulni, illetve a kormányon találhatóak használatból eredő nyomok. Az összes többi ülőhelyen azonban keresve sem találni hibákat, jól látszik, hogy főként egy személy használta, utazóautónak. Az ellátmány egyébként mai szemmel is korrekt, egyáltalán nem ordít az elavultság a kisebb és valamivel lassabb központi képernyőről, illetve a digitális műszeregység hiányáról.
A kormánykeréken látszik egyedül a használat
Kívül egy-két kisebb sérülést, néhány enyhe felnihibát és apró kavicsfelverődéseket láthatunk, ám összességében rendben van az autó. Ezek valóban használatból eredő nyomok, ráadásul olyan használatra utalnak, ami a lehető legjobb egy ilyen autónak. Bizony, ezt a Superbet valószínűleg szinte kizárólag autópályán és országúton használták, így nem kell aggódni a városi nyüstölés okozta problémákon a modern dízelmotorral.
Kavicsfelverődéseket találni rajta, ám ez az autópályázós dízelek sorsa
És ha már szó esik a motorról, a 2,0 literes CR TDI erőforrás tökéletes példája annak a motortérnek, amit szeretnék látni egy eladó használt autón. A Superb motortere ugyanis nem volt lemosva, láthatóan poros és - ami a legfontosabb - valós állapotot tükrözött. A kristálytisztára sikált motortér ugyanis valóban vonzó lehet, ha az újautó-illúziót kergetjük, ám ekkor az esetleges kezdődő problémák jeleit is lemossák a motorról, esetünkben azonban jól látszik, hogy nincs olajsár, olajpára sehol, illetve egyéb szivárgásokat sem találni.
A motortér nincs fényesre mosva, mégsem látni szivárgást vagy olajpárát
Mindez bármilyen használt jármű esetén egy megbízható eladóra utal, ám ezen a téren fontos megjegyezni, hogy - főleg egy ilyen árkategóriás autónál - nem feltétlenül a magánszemély a legbiztosabb választás. A nagyobb használtautó-láncok ugyanis rengeteg extra biztosítékkal szolgálhatnak. Ilyen a Das Weltauto is, akiknek egyik telephelyén ez a konkrét Škodát is találtuk. Náluk a 130 ezres futásteljesítmény már egy Superb esetében is inkább a kínálat magasabb adatait gyarapítja, ám nem csak a 30-40 ezret futott autóikra érvényes a garancia, ahogy ehhez a Superbhez is kikérhető a 101 pontból álló, teljes körű átvizsgálás eredménye is.
Fontos az állapot pontos ismerete, akárcsak a garancialehetőségek
Újabb példa tehát ez az autó is: nem kizárólag az óraállás alapján kell ítélni. Közel sem biztos, hogy kevesebb probléma lesz hosszabb távon egy olyan autóval, amelynek ennél lényegesen kevesebbet mutat az óracsoportja, főként igaz ez akkor, ha nem egy megbízható eladótól veszed, és mondjuk az autó múltja sem visszakövethető. Ne feledjétek: használt autót vásárolni mindig hosszú távú befektetés. Ha az a cél, hogy az autó úgy szolgáljon, mint az új, akkor megérheti elszakadni a nyers számoktól, és egy jól karbantartott, megfelelően használt, átvizsgáltatható autót venni egy megbízható helyről.
A videó és a cikk létrejöttét a Das Weltauto támogatta
Azért ebben a kategóriában ezzel a futással nagy baj lenne, ha ennél több használatból eredő “hibát” találnánk. Ez az autó a maga kategóriájában keveset futottnak számít.
Ez egy Weltauto reklám. A kocsiról szinte semmit sem tudtunk meg.
Ez egy 2017-es autó, azaz legalább 6 éves, inkább 6,5. Azaz az évenkénti futása még 20 ezerre sem jön ki, ez lenne a szinte kizárólag autópályán és országúton használt autó?…. építő szándékkal mondom: ez a cikk nagyon felületes és semmitmondó.