Sok-sok újítást hoz a legújabb Toyota 4Runner – de nem nekünk

Ott erősített, ahol igazán kellett, íme a Toyota 4Runner 2020-as modelléve

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szokás szerint leginkább az Egyesült Államok vevőihez szól az új Toyota 4Runner, ám lehet ez majd még érdekes számunkra is!


Eddig is sikeres volt az Egyesült Államokban, illetve egész Észak-Amerikában a Toyota 4Runner, leginkább két terület volt, ahol elmaradt a szegmens legjobbjaitól: az egyik a modern biztonsági funkciók kínálata, a másik a multimédiás és online szolgáltatások. Elsősorban ezekre hoz megoldást a modellfrissítés, a 4Runner kínálata a hangvezérelt digitális asszisztenstől az automatikus, gyalogosfelismerő vészfékrendszerig rengeteg új funkcióval gazdagodott.
A 4Runner először 1984-ben, Hilux Surf néven jelent meg, nem kérdés, hogy műszakiságát a felénk is népszerű, bizonyítottan elnyűhetetlen pickup adta, de természetesen minden generációjával kötődött az aktuális Land Cruiserhez is. Most a legújabb, immár 2020-as modellévű 4Runner az új generációs RAV4-esre emlékeztető vonalakat kapott; a 4,8 méteres, hétüléses szabadidőjármű kiviteltől függően akár felezővel, kúszóprogrammal vagy zárható központi differenciálművel is felszerelhető, ami a 244 milliméteres szabad hasmagassággal és a teljes méretű pótkerékkel együtt kiemelkedő terepalkalmasságot ígér. Mindehhez a kategóriában egyedülállóan tágas belső teret ígérnek a gyáriak, a kategóriában kimagaslónak számító második sori lábtérrel és alaphelyzetben 1337 literes csomagtartóval. Utóbbi optimális kihasználását motorosan leereszthető hátsó szélvédő, valamint 200 kilóval terhelhető, opciós kihúzható csomagtérpadló segíti. Az új generációs Toyota modellekhez hasonlóan a következő modellévtől a 4Runner is alapfelszerelésként kínálja a Toyota Safety Sense csomagot. Benne a gyalogosfelismerős vészfékrendszert, a sávelhagyásra és csóválásra figyelmeztetést, az automata reflektort, a távolságtartós tempomatot és a pre-crash rendszert. Ehhez társulnak a megszokott aktív biztonsági rendszerek, köztük az újonnan bevezetett, véletlen gázadást megakadályozó vezérlő technológia.
Hirdetés
Még látványosabb a multimédiás szolgáltatások fejlődése. A vadonatúj, 8 colos érintőképernyő Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integráció mellett az Amazon Alexa digitális asszisztenst is kínálja. A digitális rádió, a hangfelismerés és a beépített mobil hotspot mellett távolból szinkronizálható navigációs rendszert is kaphatunk, USB csatlakozó is bőséggel jutott, elöl-hátul van belőle kettő.
A technikai frissítés mellé természetesen optikai is jutott: megújult a hűtőmaszk rajzolata, projektorosak a fényszórók, a hátsó lámpák LED-esek, a színválasztékot pedig a klasszikus katonai zöld (Army Green) és az ipari hatású mágnesszürke fényezés egészíti ki. Ez utóbbiak ahhoz a TRD Pro csúcsváltozathoz választhatók, amely újdonságként sportkipufogóval is rendelhető: ez haragos morgássá mélyíti az Amerikának szánt 4Runner 4,0 literes, 270 lóerős V6-os benzinmotorjának hangját.
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?