Sok-sok biztonsági elektronika válhat kötelezővé az autóknál
Az EU döntött: ezek a biztonsági extrák lesznek kötelezők
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az általános járműbiztonsági rendelet felülvizsgálatáról döntött az EU, 2022-től újabb biztonsági elektronikákat kell beépíteni a forgalomba kerülő autókba.
Bár még hivatalos jóváhagyásra vár az EU társjogalkotó szerveinek megállapodása, az egyezményt az Európai Bizottság a következő szavakkal illette:
ez fontos lépés az utasok, a gyalogosok és a kerékpárosok megvédése érdekében.
Egyebek mellett kötelezővé fogják tenni - 2022-től - az intelligens sebességszabályozást, ami kötelezően betartatja az autósokkal a sebességhatárokat, a tolatást segítő kamerákat és érzékelőket, a baleseti adatrögzítőt, illetve a fáradtságérzékelőt.A tolatóradar természetesen nem az alábbi módon lesz kötelező!
A személyautók és a kishaszongépjárművek esetén ezeket kiegészíti majd a sávtartó automatika és a fejlett vészfékező rendszer, illetve a töréstesztek alapján továbbfejlesztett biztonsági öv. A tehergépjárművek és az autóbuszok esetében új követelményeket vezetnek be a sofőr közvetlen látóterének növelésére és a holtterek megszüntetésére, a jármű elején és oldalán olyan rendszereket szerelnek be, amelyek a veszélyeztetett úthasználók - gyalogosok, kerékpárosok, motorkerékpárosok - felismerésére lesznek képesek. A brüsszeli testület várakozásai szerint ezen intézkedések következtében 2038-ig több mint 25 ezer emberélet lesz megmenthető és legalább 140 ezer súlyos sérülés lesz elkerülhető. Ez hozzájárul majd az EU hosszú távú céljának eléréséhez, ahhoz, hogy 2050-re a nulla közelébe kerüljön a halálos kimenetelű vagy a súlyos sérüléssel járó balesetek száma."Minden évben 25 ezer ember hal meg közútjainkon. A balesetek nagy többségét emberi hiba okozza. Módunkban áll változtatni ezen, és kötelességünk is így tenni. A kötelezővé tett biztonsági elemektől ugyanolyan hatást várhatunk, mint annak idején a biztonsági öv bevezetésétől. A legtöbb új technológia már létezik, főként a felső kategóriás autókban. Most mindenki biztonsága javulni fog, és egyúttal felkészülünk a jövő összekapcsolt és automatizált mobilitására is" - közölte Elżbieta Bienkowska belső piacért felelős uniós biztos.
Az előzetes megállapodást még hivatalosan is meg kell erősítenie a tagországok kormányait tömörítő tanácsnak és az Európai Parlamentnek, ez várhatóan a következő hetekben megtörténik.
Dicséretes kezdeményezés, de amíg egyre többen felejtenek el indexelni, leszarják a követési távolságot (előzés után azonnal rád húzza a szarát), a telefonjukat nyomogatják, vagy szintén feledékenységből áttolják magukat a piroson, addig teljesen mindegy, mennyi segédlettel látjuk el az autókat.
És mi lesz azokkal akik élvezik a vezetést ha már mindent az automatika ……?