Sok az egyben – ilyen az Oldtimer Show 2016
Egész hétvégén vár az Oldtimer Show 2016 - annyi minden van ott, talán nem is elég rá egy nap
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érdekes és értékes veteránok mellett szokás szerint ezer program és a helyszín adta hangulat a garancia az Oldtimer Show 2016 sikerére.
Amikor ezt a kedvcsináló és egyben élménybeszámoló cikket olvashatja a kedves olvasó, legkorábban április 9., szombat kora reggel lehet. Mi, a sajtó képviselői, a fotósok és az újságírók már pénteken délben láthattuk az idei Oldtimer Show keretében kiállított járműveket, így első kézből beszámolhatunk. Mivel a kiállítás pénteken egykor nyitott, a régi autókat és motorokat egymagukban, a Vasúttörténeti Park régi csarnokának falai között örökíthettük meg. Látogatók a képeken még sehol, aki viszont most kedvet kap, az induljon hamar! A szombaton és vasárnap is nyitva tartó, már nagyban dübörgő rendezvényről a legfontosabb infókat már korábban megírtuk, néhány olvasónknak jegyet is tudtunk sorsolni és adni, most pedig már magát a felhozatalt is be tudjuk mutatni.
Ha megvan a jegyár, a megközelíthetőség, meg hogy milyen kedvezmények vehetőek igénybe, és hogy az autókon kívül mennyiféle egyéb családi program lesz, akkor hadd szóljunk magáról az Oldtimer Showról is. 2007-ben volt az első, így az idei már a tizedik, ehhez igazodva már tíz hektáron várja a látogatóit. A budapesti Vasúttörténeti Park önmagában nagyon érdekes minden közlekedés-őrültnek, de a járműrajongók idén aztán kapkodhatják a fejüket. Ha mondjuk a Wartburg motoros NDK sportkocsi, a Melkus RS 1000-től kissé kábultan meglátják a MÁV legendás Hargita motorvonatát.
Több mint ötszáz kiállított jármű között van veterán busz, traktor, egy csomó katonai jármű, amit csak el lehet képzelni. Az Oldtimer Show-hoz hasonló formátumú rendezvények sajátja, hogy mindig vannak tematikus szekciók, ahol a márkarajongók megtalálhatják a kedvenceiket. A pláne az, hogy miután kicsorgattuk a nyálunkat a megszokott személyes favoritjainkra, még egy csomó mást, adott esetben addig ismeretlen és érdekes autót is láthatunk. Én is végigpörgettem az évek óta személyes kedvenc BMW, Mercedes-Benz, Jaguar és Rolls-Royce álomautókat. Aztán idő közben meg is nyílt hivatalosan a kiállítás, és az első látogatókkal együtt csodálkoztam rá a szinte minden veterános rendezvényen megtalálható kocsikon túli igazi különlegességekre.
Valóban elérhetetlen darab a nagyon jellegzetes formájú Panhard et Levassor 1900-ból. Mercedes gyártású, Maybach fejlesztésű - akkoriban még mérnök, nem önálló gyártó - úgynevezett gömbmotor hajtja. Sokkal inkább ló nélküli lovaskocsi, mintsem a ma megszokott autó ez még. És a legszebb, hogy ennek ellenére 2007-ben végigjárta a 63 mérföldes London-Brighton távot. Hihetetlen, ahogy a mellette álló bátyja, az 1897-es modell puszta léte is. Utóbbi a kiállítás legöregebbje.
Megértem, ha valaki nem gerjed ezekre a szekerekre, ugorjunk pár évet. Ott van például a Bugatti 43 Grand Sport, a húszas évek ikonikus túraautója. A Bugatti 1922-ben állt elő az első soros nyolchengeresével, a 30-assal. Az utcai autók ekkoriban nagyon közel álltak a versenygépekhez. Ez a 43-as a sorozat evolúciója, 2,3 literes feltöltött motorral, ami hengerenként három felül elhelyezett szeleppel 120-130 lóerőt tudott, és változattól függően 170 és 200 km/óra közötti végsebességet. Én személy szerint nagyon szeretem például a Skoda 110 R kupét is, de annak 130 RS raliváltozatától már szinte térdre rogyok. Mindkettő megnézhető, de talán náluk is nagyobb szám a Melkus RS 1000 sportkocsi, ami a Wartburg gének legnemesebbé lett mutációja. Már hallottam róla, hogy az RS neve a Rennsportwagen, azaz versenyautó szóból lett rövidítve, de élőben nem láttam eddig. Kollégám okosított ki, hogy a farközép motor ebben a kocsiban és az NDK macskaköves útjain nagy pereceléseket okozott.
A Wartyogó háromhengeres motorját itt három darab MZ 250 karbival toldotta meg az alkotó, Heinz Melkus autóversenyző és konstruktőr. Az eredmény 85 lóerő és 190 km/órás végsebesség, amivel a maga idejében felfoghatatlanul nagy királynak számított az autóínségtől szenvedő kelti blokkban. Mindezek leírva talán túl száraznak ható adatok. Jobb ezeket a gépeket saját szemmel, testközelben látni. Régi krumplibogár Volvo, fodrászszékes Peugeot 504-es, dupla lökhárítós S Merci, vagy a Baur kabriósított 3-as BMW-je. A lista hosszú, az idő meg megy. Aki teheti, nézze meg őket, aki nem, annak meg van még több kép a galériában.
Have fun és köszönöm a szerencsének az ingyen jegyeket 🙂
http://indafoto.hu/ppgergo/oldtimer_show_2016
Tavaly bezzeg ezerrel sütött a nap ( http://indafoto.hu/ppgergo/oldtimer_show_20150411_szombat/page/1 ), idén az eső miatt ma nem mertem kimenni. Holnap kezdésre igyekszem, ha időben fel bírunk ébredni 🙂
Igen, az nem semmi, amit Kőváryék műveltek a Trabijukkal:) Találtam egy Melkus-videót – igazából ezt látva az az érzésem, hogy “Nyomokban Wartburg-hangot tartalmaz”. De bitang jól szól:)
[url]https://www.youtube.com/watch?v=ZG3dBhTmCng&nohtml5=False[/url]
A budaörsi reptéren láttam egyszer a Kővary Barnáékat a kihegyezett Trabantukkal pörögni. Olyan hangja volt mint egy tuning robogónak, csak hangosabb. Nagy élmény volt látni mekkorát tud lépni a kis Trazsi és a hangja is nagy élmény volt!
Jézusom, de megnézném azt a Melkust menet közben…A 2T Wartburg-motor alapból jól gyorsul, de a fene vinné el, azért az ép ésszel felfoghatatlan, amikor közel 200-zal hasít:) Milyen hangja lehet?