Soha rosszabbat – BMW 120d
BMW 120d xDrive M Sport teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyszer már frissült a BMW kompakt modellje, akkor a megosztóra sikerült megjelenésén változtattak. Néhány apróságtól viszont most modernebb lett, vezetni még mindig jó.
Másodszor is frissült az 1-es BMW, kívülről nincs változás, csak az új színek és felnik, ha az új Shadow kiadás lenne, akkor feketék lennének a vesék, lennének kis szürke kiegészítők is
Ha egy új modell túlságosan belesimul a modellpalettába, akkor azért cikizik, ha túlságosan kilóg, akkor meg azért. Az Audinál a biztosra mennek, mert a megszokott még mindig kevesebb embernek bántja a szemét, ezért náluk minden pont ugyanolyan, csak az egyik kicsit hosszabb, a másik nagyobb, a harmadik meg tömzsibb. A BMW a második szériás egyesnél merész volt és bedobta a péklapáttal orrbavert formatervet, ami egyik korábbi BMW-re sem hasonlított, ezért még ma is könnyen beazonosítható. Érdekes, hogy épp ezért bántották sokan, amire a BMW válasza az volt, hogy a félidős frissítésnél drasztikusan megváltoztatták az orrát és a farát is. Persze, jól sikerült a plasztika, és ebbe már nem lehet belekötni, mintha egy másik autó lenne, csak közben elveszett egy karakter.
Egy kis cápaság is szorult belé, elvégre BMW, az M-es csomag sportos elemei pedig rendkívül jól állnak neki, ahogy a legtöbb BMW-nek
Arányai nagyobb kategóriákat idéznek, a motor csak az első tengely mögött kezdődik, így a motortér hosszú, a kabin hátratolt, az első túlnyúlás rövid, a hátsó pedig hosszú. Egy szedánnak jobban állnak ezek az arányok, de itt se rossz
Az 1-es BMW viszont így is egy igazi figura, a nagyok technikáját kínálja kompakt méretben, a Golfok, Megane-ok, Focusok a fasorban sincsenek hozzá képest. Na, persze ez az árán is meglátszik, hisz nagyjából kettő telne ki a kompakt kategória bármelyikéből egy átlagosan felszerelt 1-es áráért, így komolytalan hozzájuk hasonlítani. Az 1-es az egyetlen a kategóriában, amelyik alapból hátsókerékhajtású, de persze van xDrive, ahogy a tesztautóban is, de túl sok szükség nincs rá. A hosszmotoros elrendezésnek viszont hamarosan búcsút mondhatunk, mivel a következő generáció már az X1-es, a 2-es Active Tourer és a Minik által már alkalmazott UKL platformra épül majd. Biztos jó buli lesz a következő 1-es, csak nem BMW módjára, hanem Minisen, hiszen azok is pazar élvezetet nyújtanak vezetés közben. Szóval a BMW még az utolsó lehetőségeket is kiaknázza az 1-essel és egy finom második frissítéssel kicsit felrázták.
Az első frissítéskor bővült a lámpa a csomagtérajtóra, ezzel is jobban passzol a többi modell közé. A kétliteres 20d továbbra sem kellemes karakter
Jó kiállású kompakt, mindig is az volt az 1-es, rövid, szűken fordul, könnyű vele parkolni, pedig tolatókamerát sem kapott. A LED fényszórók fénye remek, az Angel Eyes karikák már régóta nem teljes körök
Nincs értelme túlmisztifikálni: új fényezések, a 2-es kupé és kabriótól átvett felnik, meg fekete vesés különkiadások. Ennyi az újdonság, és mi most ebből csak a fergeteges fényezést tudjuk megmutatni, legalábbis ami a külsőt illeti, mivel odabent most komolyabb a történet. Az előző frissítéskor nem változott a műszerfal, az iDrive viszont újabb verziót kapott. Mivel már van még újabb rendszer, érdemes volt lecserélni, így a szoftvert és a kijelzőt is váltották, utóbbi már érintéssel is irányítható, a grafikája tűéles és egyszer nem akadt meg a rendszer a teszthét alatt, ami azért csúnya is lenne, valamint a hangrendszer számsorát érintve a funkció megjelenik a kijelzőn. Szembetűnőbb változás viszont a műszerfal dizájnja, jóval frissebb a korábbinál, de segítek, mert nem egyszerű, a vízszintes szálcsiszolt betétet kell figyelni. Nem nagy dolog, és nem ez fogja eladni az 1-est abban is biztos vagyok, aki ilyet akar, annak mindegy, hogyan hajlanak a puhított és varrott (!) műanyag elemek a pulton.
Zsúfoltnak tűnhet az egyen BMW beltér egy ekkora autóban, valójában passzentos. Minden kéz alatt van, mindent könnyen megtalálunk, és itt is frissült a látkép
Az új, akár érintőképernyős kijelző alatti gombsor érintésérzékeny, a műszerfal szálcsiszolt alumínium betétje pedig teljesen új formai játék az 1-esben
Jobb nem lett az 1-es, és ezt most ne úgy értsék, hogy rossz volt, csak amit lehetett benne szeretni korábban is, az nem változott, ez pedig a vezethetőség. A hátsókerekes felépítés alapból ad egyfajta viselkedést, amit a vezetni szeretők jó része imád, a többieket meg egyszerűen nem érdekli, pedig az 1-es bármelyik motorral megadja ezt. A kormányzása rendkívül közvetlen, minden apró mozdulatra azonnal és ügyesen reagál, egy szimpla bekanyarodás is tiszta élmény, mivel szűken fordul, jól érezhetően betolja magát a kanyarba, nem pedig húzza maga után a bódét, mint egy fronthajtású. Ehhez mondjuk az átlagnál jobban kell szeretni a vezetést, hogy észrevegyük, ha pedig lakik bennünk egy egész kicsi suhancság, még rá is játszhatunk a szűk fordulóra kis gázadással, mivel a 120d 400 Nm nyomatékával könnyedén riszálja a farát az egyes. Csak aztán ott az xDrive, amitől átcsaphat orrtolásba a dolog, de ebbe is bele lehet tanulni.
Kielégítő a hely hátul, brutál jó tartásúak az első M Sport ülések, az Alcantara kárpit pedig jó tapintású
Az M csomag része a sportkormány és a sportülések, a 8 fokozatú remekül működő ZF váltó ebben az esetben a kormányról is kapcsolható
A 20d nem volt a kedvencem és továbbra sem vagyok oda érte, de valahogy több kulturáltságot éreztem most benne, mint legutóbb a 320d GT-ben. Nem olt annyira zavaró a hangja és valahogy fürgébbnek is tűnt, de lehet, hogy ez csak a kisebb karosszéria miatt történt, mert azért megvan a jellegzetes dízeles ketyerészése és a stop-startos indítgatásnál sem valami selymes a beröffenés. Kárpótol viszont a karaktere, mivel rendkívül jó gázreakciója van Comfort állásban is, ami az alap, Sportban meg pláne. Sokakat taszít a dízelmotor, és a BMW 20d-jéről nincsenek is éppen túl jó szerviztapasztalatok, ha tehetném, én is inkább benzinest választanék és valószínűleg a négy henger is elég lenne. Az xDrive-ot viszont úgy ahogy van elfelejteném, nem kell, főleg Magyarországra, a hátsókerékhajtás rendes gumikkal megoldja azt az évi pár napot, amikor havazik. Felhasználásfüggő nyilván, mindenki eldöntheti, de a vezetési élményből inkább csak elvesz.
Nem digitális, csak olyan hatású a műszeregység, alul van egy kis kijelző, ami a navigációt is részletesen képes megjeleníteni
A ZF nyolcfokozatú automatája mindenhez jó volt eddig, a 190 lovas 20d-hez is az, a motor viszont elég nyersen jár, bár kétségtelenül bivalyerős, sportosabb karakter, mint a kategóriatársak motorjai
Ami pedig hozzátesz, az az M csomag, amiért a BMW-nél miden fejlesztőnek kezet lehet csókolni. Ott az adaptív futómű, meg a harapósabb fékek, de ezek mit sem érnének, ha az ülésben nem lehetne megmaradni. Az 1-es M-es ülése egy mestermű, az csak a kezdet, hogy beállítjuk a megfelelő oldaltartást, kihúzzuk a combtámaszt és az egészet letoljuk, amennyire lehet, majd van egy kar csak arra, hogy az egész ülés – nem csak az ülőlap – dőlésszögét állítsuk. Pazar, tökéletes vezetési pozíció érhető el és még a kormányt is közel tudjuk húzni. Próbáltam belekötni, tényleg, és találtam is néhány pontot, amiből az egyik az ára, picivel 10 millió alatt indul az 1-es, 20d-vel meg jóval fölötte, szóval ezt tényleg nagyon akarni kell, a másik meg a menetkomfort. Feszes a futása, viszont elképesztően ügyesen mozogja ki az úthibákat, meg a fekvőrendőröket. Nem tudom, hogy csinálja, ugyanakkor a kerekek felől rengeteg zaj jön. A Mercedes GLA után feltűnően zajos volt, pedig nem voltak rajta nagyobb kerekek, ehhez mondjuk hozzá tudtam szokni. Egy BMW minden méretben BMW, és tudjuk, hogy a 2-es Active Tourert sem rossz vezetni, csak más. Ez a sors vár az 1-esre is, ami egyáltalán nem meglepő egy olyan világban, ahol egyre kevesebben szeretnek, és még kevesebben akarnak vezetni.
Kompaktnak izgalmas, hamisítatlan BMW, sajnos az árazásában is tükröződik a technika, 9 millió alatt nem jutunk hozzá, a 20d pedig 10 millió fölött indul
15 mihály, ez valami áprilisi tréfa? :D:D:D:D:D:D:D:D:D még, ha 1-2-t engednek is belőle, amennyit más márkáknál is megtesznek, 13ért is rengeteg ez….
Azt igazán szörnyű az pedig az hogy ez nem is a fullos felszereltség mert pl hiányzik belőle a bőr hátsó ülésfűtés a memóriás ülések tükrök … és még pár apróság … szóval kb 17 lenne ha minden szir-szart belerendelsz … Pofátlanul drága . Ráadásul a 2 év átlagos garanciához képest meg szemérmetlenül pofátlanul rohadt drága …
2 év? :DDDD pfff. 11ért elhozol egy új 350lovas focust, 5 év garral, normális felnikkel, nem ilyen telepisuftnissal, hát az micsoda. De még ha jól tudom, egy A45-ös disznót is elhozhatsz 16ért….. nem nézték el ennek a 20dének az árát véletlen?kétszerezték? :D:D:D:D:D:D
12 180 000ft az alapára kéziváltóval és nem is ad akkora vezetési élményt mint egy hátsókerekes BMW.
Most hogy jön ide az RS Focus meg az AMG A45? csak az ár miatt, mert ezek nem egy kategóriák. M140-est is kapsz már 13 felett egy picivel, az RS 12-től az A45 14-től indul.
Egyébként – csak kérdezem – nem az RS motorját „fektették ki” az újságírók a tesztautón.
amíg ennyiért megveszik ezt a szervizszökevényt, addig bolond lenne nem gyártani…