Soha nem látott szoros verseny az Év Autója címért

Év Autója 2019: két modell azonos pontszámot kapott, de csak egy lehet a győztes

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az 1964-ben alapított Év Autója díj történetében soha nem fordult még elő olyan, mint idén, iszonyatosan szoros küzdelem volt, nem csak az élen végzők között.


Az 1964 óta Év Autója díjat osztó, idén 60 zsűritagot számláló bizottság az elmúlt években a Genfi Autószalon első sajtónapja előtt jelenti be a győztest. Ekkor összesítik a pontokat, s addig tényleg nem tudja senki sem, hogy melyik modell, milyen pontszámmal fog nyerni. Így aztán hiába tűnt úgy, hogy a többi autótól külön, s szinte a pódium mellé állított Kia Ceed az esélyes, most sem szerzett Év Autója díjat a koreai kompakt, ami egyébként mostani, harmadik generációja mellett az elsővel is a döntőbe került - az első koreai modellként.
Hirdetés

Idén - miként azt már novemberben tudtuk - az Alpine A110, a Citroën C5 Aircross, a Ford Focus, a Jaguar I-Pace, a Kia Ceed, a Mercedes-Benz A-osztály és a Peugeot 508 küzdött a díjért, pontosabban a pontokért, melyekből minden zsűritag 25-tel rendelkezik, s azokat legalább 5 modell között kell elosztaniuk.
A pontok összesítését országonként mutatták be Genfben, s nagyon sok nemzet Év Autója zsűrije - egyebek mellett Belgium, Németország, Görögország, Luxemburg, Hollandia és Oroszország - szakértői az Alpine-t tették az első helyre, de igen népszerű volt a Jaguar I-Pace, ami Írország, Anglia, Norvégia és Olaszország zsűrijét is meggyőzte. Ha a hazai két zsűritag (Csikós Zsolt, Totalcar és Gajdán Miklós, Autó Magazin) pontjait nézzük, nálunk a Kia Ceed nyert, míg Dánia, Lengyelország, Finnország és persze Franciaország zsűritagjai a komfort SUV Citroën C5 Aircrosst tették első helyre.
A pontszámok összesítése közben sokáig az Alpine A110 és a Jaguar I-Pace mérkőzött, de voltak pillanatok, amikor a Kia Ceed került az élre. Végül a két rétegmodell, a sportkocsi Alpine A110 és a villanyautó Jaguar I-Pace egyaránt 250 pontot gyűjtött, míg a Kia Ceed 247 ponttal végzett. Megosztott első hely nincs, így most először lépett életbe az a szabály, hogy azonos pontszámnál az a modell nyer, amelyiket több zsűritag tette első helyre. Ez pedig a Jaguar I-Pace lett, így övé a 2019-es Év Autója díj, második az Alpine A110, harmadik a Kia Ceed. 235 ponttal negyedik a Ford Focus, 210-zel ötödik a Citroën C5 Aircross, 196-tal hatodik a Peugeot 508, 116-tal hetedik a hazánkban, Kecskeméten is gyártott Mercedes-Benz A-osztály.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Soha nem látott szoros verseny az Év Autója címért

  • 2019.03.04. at 19:20
    Permalink

    Azért a ~2000 legyártott Alpine-ból nem elenyésző mennyiségű a sajtó-autó, amit főleg azon országok újságíróinak osztottak ki, akik bejuttatták a döntőbe és ott oly sok pontszámmal díjazták. Ez a márka és autó egy jó (drága) PR-stunt a Renault részéről, de mint terméket szerintem még ők sem gondolják komolyan.
    Persze lehetne kontrázni, hogy az I-Pace-t meg az angolszász országok favorizálták, de ők szerintem csak simán nem értik, hogy miért kéne körülrajongani egy sportautót, mikor a brit alföldön kb. minden traktorjavító üzemben gyártanak egyet. Ha az Arieltől kezdve a TVR-ig mindenki részt vehetne akkor lenne csak igazán bajban a zsűri.

Vélemény, hozzászólás?