Ennyi stílusból nincs olyan, aki ne találná meg a neki megfelelőt
Az új, elektromos Mini Cooper utastere jelentős mértékben meg fog változni, és olyan részleteket hoz majd, amiket korábban csak koncepcióautókban láthattunk. Ilyen lesz például a műszerfal, ami szövettel lesz beborítva, ráadásul háttérvilágításának köszönhetően különböző minták és fények villogjanak majd rajta. A fő újítás viszont nem ez, hanem a központi képernyő (vagy ahogy a MINI hívja: az interakciós egység) lesz.
Az infotainment-rendszer teljesen átáll egy kör alakú dizájnra, hiszen az érintőképernyő is egy ilyen formájú egység lesz. A 24 cm átmérőjű panel ráadásul OLED technológiájú lesz, ami lehetővé teszi a lehető legsötétebb árnyalatú fekete megjelenítését (a kép fekete részénél az adott pixelek teljesen lekapcsolnak, tehát egyáltalán nem világítanak). Emellett rendkívül élénk színekkel és éles képpel kecsegtet az új képernyő, ennek pedig minden lehetőségét ki is használja a MINI. Első körben 7+1 (az utolsó csak a Countrymanben lesz) úgynevezett élménymód lesz kiválasztható, ami a képernyő háttérképét, gombjait, információkijelző paneljeit állítja át.
Az alap mód a lehető legáltalánosabb beállításokat alkalmazza, de lesz go-kart, ahol a sebességmérő vörös-szürke színekre vált, zöld mód, ami a természetből származó állati motívumokat jelenít meg, kiegyensúlyozott mód, ami nyugalmat árasztó stílust jelent, élénk mód, ami a lehető legtöbb színt vonultatja fel és a háttérképe az éppen aktuálisan lejátszott zene borítóképe, illetve a személyes mód, ami az általunk okostelefonról feltöltött háttérképet használja. De gondoltak a nosztalgiázni vágyókra is, mert az időtlen módban a régi MINI-k műszerblokkja és színei jelennek meg. A Countryman földút módja pedig egy barnás árnyalatú terepmódot takar, ami a dőlésszögeket is mutatja.
A gokart mód élesebb, magasabb hangokat is hoz az utastérbe és az autó környezetében lévőkhöz
Hab a tortán, hogy a módok nem csak a háttérképeket változtatják, hanem a menük és gombnyomások, sőt, még az autó kívül és belül is hallható hangját is. Emellett a vezetési módot is befolyásolja, a zöld mód például takarékos energiafogyasztást segíti elő, a go-kart pedig a dinamikus gázpedál-reakciót állítja be. Opcionálisan a képernyő hátuljára is lehet hangulatvilágítást kérni, így az is az éppen aktuális élménymódhoz igazodva egy színben a képernyő tartalmához illő aurát vetít a műszerfal közepére. Utóbbinál a már említett, szövettel borított panelbe épített lámpák is az aktuális módhoz illeszkedően világítanak.
Az egész egyébként nyílt forráskódú Android rendszerre épül, a hangvezérlés az Amazon Alexa asszisztensének mesterséges intelligenciáját használva társalgásra is alkalmas lesz. Okosabb lesz a navigáció, az épületek 3D-s megjelenítésén túl a töltési pontokat és a forgalmat is figyelembe veszi. Ha pedig a sofőrnek nem elég csak a központi képernyő (mert hogy külön kijelző a kormány mögött nincs), akkor extraként kérhet még head-up displayt, melynek stílusa szintén igazodik a kiválasztott élménymódhoz. Az Androidnak köszönhetően rengeteg alkalmazás is elérhető lesz, illetve az okostelefont kontrollerként használó AirConsole játékszimulátor is elérhető lesz.
A minimalista kijelző az OLED technológia mély feketéivel az esti vezetéshez is jó, mert nem süti ki az utasok szemét a sötétben
Ez a személyre szabhatóság elsőre jópofának hangzik, csak valahogy mindig inkább az jön le belőle, hogy a tervezők nem tudták, hogy mit is kéne igazán kezdeni a kezelőszervekkel. Egy jó beltér és kijelző kell, amit mindenki használni tud, nem pedig 8 különböző féle ami közül egy sem igazán illik az autóhoz.