Először 1983-ban jelent meg dízelmotor a hármas sorozatban, az E30-as kódjelű modell 115 lóerős volt, a 2020-as M340d pedig 340 lovat számlál
Sokak szerint leáldozott a dízelmotoroknak, bizonyos gyártók viszont bővítik is a gázolajosok kínálatát. Nem kivétel ez alól a BMW sem, ők éppen a legvadabb dízel hármast készülnek bemutatni. A háromliteres soros hathengeres (B57D30 jelű) dízelmotor eddig is kérhető volt a középkategóriás modellhez 330d néven (265 LE), ezentúl viszont izmosabb kivitelben is elérhető lesz, a BMW nevezéktana szerint amolyan fél sportmodellként, mivel M340d néven érkezik az újdonság.
M Performance kivitelként alapból jár a sportosabb megjelenés és az összkerékhajtás, ami jól jön 680 Nm nyomatéknál
Az M340d nevébe a lóerők számát is elrejtették, mivel 340 lóerővel és 680 Nm nyomatékkal érkezik az öngyulladós csúcsmodell. A vevők választhatnak, hogy négyajtós vagy kombi karosszériában szeretnék átélni a sportautós gyorsulást: a szedán 4,6, a kombi 4,8 másodperc alatt ugrik százra, az xDrive összkerékhajtás alapáron jár. Dízel révén érdemes szót ejteni a fogyasztásról, autóipari források szerint
a modell vegyes fogyasztása 5,3 és 5,7 liter közé várható, ami igen baráti, bár ehhez vélhetően nyugodt temperamentumra van szükség.
A takarékoskodást ugyancsak segíti a vitorlázó funkció, ami 160 km/h-ig képes leállítani a gázolajost, így jó néhány kilométer gyűjthető gurulással.
Kombiként is választható a dízel csúcsmodell, ebben az esetben a gyorsulás és a fogyasztás is hajszálnyival romlik
Aki divatosabb külsőre vágyik, annak sem kell lemondania erről az erőforrásról, mivel ugyanez a sorhatos motor mozgatja az X3 M40d és X4 M40d modelleket is - egy árnyalatnyival kevesebb lóerővel, így a száguldás élménye fél emelettel magasabban is megadatik.