Az F Astra 405 centi hosszú ferdehátú változata ma már csak kisautónak számítana, az L széria 32 centivel hosszabb
Évről-évre egyre nagyobb modelleket dobnak piacra a gyártók, ám kevés szó esik az autók helyigényéről, ami egyre égetőbb problémát jelent. Párizs már tett lépéseket az ügyben, a francia főváros
magasabb parkolási díjjal próbálja távol tartani a testesebb modelleket. Ez a lépés egyfelől úgy csökkenti a városi szennyezést, hogy a sokat fogyasztó, nehezebb autókat igyekszik a városhatáron kívül tartani, másrészt több parkolóhely marad, ezáltal kevesebbet kell körözni azért, hogy kiszállhassunk az autóból. De mégis mekkorát nőttek az autók az elmúlt 20 évben?
A Golf ma a kisebb kompaktok közé tartozik, noha 58 centit gyarapodott az elsőhöz képest, a szélesség 18 centivel több
A JATO Dynamics összeállításában a 2003-ban forgalomba helyezett autók átlagos méretét hasonlítják összes a 2023-as adatokkal Európa és az Egyesült Államok tekintetében. Az ezredforduló után egy átlagos európai autó 4,31 méteren terpeszkedett, ami ma egyre inkább a B-szegmens vadászterülete. A kompakt között kicsinek számító ötajtós Volkswagen Golf VIII marad e méret alatt, de a Toyota Corolla ferdehátú változata már közel 4,5 méteres. A 2023-as év 22 centis növekedés hozott, azaz 4,53 méter az átlag. Az adatokból jól látszik, hogy az alsó középkategória jelenti az arany középutat, ebbe a kategóriába sorolható járművek aktuális mérete jelenti nagyjából az átlagot. A hosszúság mellett a szélesség is nőtt, 174 helyett 184 centi az új norma.
Az Amerikában oly népszerű platósok kivétel nélkül öt méter fölé nyúlnak, a nagyobb kiviteleknél nem ritka a 6-7 méteres hosszúság.
Az Egyesült Államokban mindig is nagyobb autókkal jártak, a tengerentúli 2003-as középérték 4,99 méter, ami a korabeli Mercedes E és S osztály közé esik. A mostani norma 5,24 méter, ami persze nem azt jelenti, hogy az átlagautók a felsőkategóriából kerülnének ki, sokkal inkább a hosszú és igen népszerű platósok tolják fel a számokat. A szélesség növekedése hasonlóan alakult, 186 centi helyett 196 centi széles egy átlagos új autó Amerikában.
A Sandero mindössze 9 centivel rövidebb az első generációs Volkswagen Passatnál, noha két kategória választja el őket
nincs mese a zöldeknek kell a suv