Soha be nem mutatott M5 és M6 CSL BMW-ket rejt a gyári raktár

Nagyobb blokk, könnyített karosszéria és aktív aerodinamika, ilyenek lehettek volna a CSL BMW-k

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kerek jubileumot ünnepel a BMW M részlege, aminek keretében a gyári raktár is megnyitotta kapuit, onnan pedig érdekesebbnél érdekesebb modellek gördülnek ki.

A gyári múzeum és raktár az autóbolondok két csodálatos szentélye, utóbbi talán a legizgalmasabb, hiszen oda nem válthatunk csak úgy belépőt. Az M GmbH 50. születésnapja alkalmából megenyhült a BMW, és eddig féltve őrzött prototípusokat is bemutatott. Az idehaza is népszerű E60-ból is lapul egy példány a BMW-nél, de nem egy megkímélt 525d-re kell gondolni, annál azért sokkal különlegesebb. A színes ötös egy M5 CSL, ami egy régebbi jubileumi modell, ezzel ünnepelték az M5 25 éves fennállását 2009-ben. A gyári M5 ötliteres szívó V10-es motorját egy szintén ugyanilyen felépítésű, de 5,7 literes blokk váltotta, nagyjából 630 lóerős teljesítménnyel, a nem túl jó hírű SMG váltót egy duplakuplungosra cserélték. A nagyobb motornak nőtt a levegő-igénye, ezért a rendszám helyén plusz nyílást vágtak, továbbá egy második olajhűtő beépítését is szükségesnek látták a tervezők.
Hirdetés
A másik különlegesség az M6 CSL, amiről ránézésre nem mondható meg, hogy prototípus. A leglátványosabb módosítást az aktív aerodinamika jelenti, ami egy kinyíló hátsó spoilert és egy alsó légterelőt jelent. Szintén a légellenállás csökkentését szolgálják a visszapillantó tükrök, amelyek kisebbek és más formájúak a gyári testvéreinél. A motor maradt a gyári 507 lovas V10-es, de némi súlycsökkentéssel sikerült fürgébbé tenni a hatost.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?