Nem hivalkodik az M5 CSL, pedig lenne mire, több mint 100 lóerővel erősebb a gyári kivitelnél
A gyári múzeum és raktár az autóbolondok két csodálatos szentélye, utóbbi talán a legizgalmasabb, hiszen oda nem válthatunk csak úgy belépőt. Az M GmbH 50. születésnapja alkalmából megenyhült a BMW, és eddig féltve őrzött prototípusokat is bemutatott.
Karbon elemekkel sikerült redukálni a súlyt, plusz nyílást kellett vágni a levegőnek
Az idehaza is népszerű E60-ból is lapul egy példány a BMW-nél, de nem egy megkímélt 525d-re kell gondolni, annál azért sokkal különlegesebb. A színes ötös egy M5 CSL, ami egy régebbi jubileumi modell, ezzel ünnepelték az M5 25 éves fennállását 2009-ben. A gyári M5 ötliteres szívó V10-es motorját egy szintén ugyanilyen felépítésű, de 5,7 literes blokk váltotta, nagyjából 630 lóerős teljesítménnyel, a nem túl jó hírű SMG váltót egy duplakuplungosra cserélték. A nagyobb motornak nőtt a levegő-igénye, ezért a rendszám helyén plusz nyílást vágtak, továbbá egy második olajhűtő beépítését is szükségesnek látták a tervezők.
A Bangle-féle BMW-k külseje is megosztó volt a maga idejében, de semmi a mai dizájnváltáshoz képest
A másik különlegesség az M6 CSL, amiről ránézésre nem mondható meg, hogy prototípus. A leglátványosabb módosítást az aktív aerodinamika jelenti, ami egy kinyíló hátsó spoilert és egy alsó légterelőt jelent. Szintén a légellenállás csökkentését szolgálják a visszapillantó tükrök, amelyek kisebbek és más formájúak a gyári testvéreinél. A motor maradt a gyári 507 lovas V10-es, de némi súlycsökkentéssel sikerült fürgébbé tenni a hatost.
A kinyíló szárnnyal lehetne menőzni a pláza parkolóban, de ezzel az autóval nem járnak sehova