Sófürdő, rázópad és csapatás rossz úton
Videón a Ford F-150 nyúzópróbája
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az F-150-est mutató videók Amerika legnépszerűbb pickupján túl azért is érdekesek, mert megnézhetjük, miként tesztelnek az autógyártók.
A Ford hivatalos YouTube csatornáján közzétett videói a számukra létfontosságú F-150 platós kisteherautó piaci bevezetőkampányának részeként jelentek meg. Az F-150-est már Detroitban kiállították, akkor megírtuk az újdonságait. A videókon bemutatják, hogy milyen nyúzópróbáknak vetik alá a fejlesztés fázisában a pickupot. A minőség, a megbízhatóság minden autónál fontos, de az F-150 már 37 éve az amerikai piac legkelendőbb teherautója, ezért a tartóssága és a tartósság érzete is presztízskérdés a Fordnál.
Az első videón látható tesztpálya az egyenletlen, kedvezőtlen útfelületeket hivatott lemodellezni. Egy ilyen teherautónál különösen fontos ez, hiszen tulajdonosaik nagyrészt nem (csak) épített utakon fogják őket használni. Ettől függetlenül a személyautókat is kiteszik ilyen kínzásnak, mert azoknak is el kell tudni viselni az efféle hatásokat - egy bizonyos mértékig.
Bár a terepképesség is fontos, de még fontosabb, hogy minden külső hőmérsékleten megfelelően működjenek a részegységek. Az erőátvitel és a biztonsági berendezések mellett a motor saját hűtését is így tesztelik, de az utastér hűtő-fűtő rendszere is ilyenkor vizsgázik. A modern hőkamrák lehetővé teszik, hogy a gyáraknak ne kelljen a sivatagokba és a sarkkörre kitelepülni, ráadásul itt kémiai hatásoknak is ki tudják tenni a kocsit. A videón látszik, ahogy az F-150 fényezését, rozsadódási hajlamát is vizsgálják. Mindezt egy felgyorsított életciklusnak megfelelő, intenzív tesztelés alatt meg tudják csinálni.
A legmodernebb robotizált hidropulzátor padokkal ki sem kell vinni az autót az útra. A karosszéria előre megírt program szerint akár több irányból történő rázása, lengetése megmutatja, hogy viselkedik használatban a kocsiszekrény és az alváz. Ezen a teszten 225 ezer mérföldes (360 ezer kilométer) futást modelleznek. Egy pickupnak ki kell bírnia azt is, ha ütik-vágják, de az összes autót alávetik hasonló teszteknek és még számosnak, mielőtt a szalonokba kerülnek. A legmodernebb technikák adta lehetőségek ellenére az autógyárak, így a Ford is tesztel valós körülmények között, akár a potenciális vásárlókkal a volánnál, hiszen a napi használat mutatja meg a leghitelesebben, milyen az autó.