Sofőr nélkül is megy a kocsi
Vezető nélküli autózást tesztel a Bosch
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Németországi utakon teszteli az automatizált közlekedést a hazánkban is komoly jelenléttel bíró német Bosch. A vállalat célja, hogy az önmagát kormányzó és vezető járművek révén a mindennapi autózást biztonságosabbá tegyék.
Már nem csak a Google rendelkezik sofőr nélküli autóval, a Bosch koncepciója is rója az utakat. A tesztekbe a Bosch bevonta a TÜV Süd független minősítő szervezetet. A tapasztalatokat olyan későbbi vezetési segédek tökéletesítésére használják fel, mint amilyen például a feltorlódott kocsisorban a sofőrt helyettesítő dugópilóta. Nem teljesen új ez a rendszer, a már több autóban felárért rendelhető automatikus távolságtartót fejleszti tovább, a sofőrnek a gázadással, a fékezéssel és a kormányzással sem kell foglalkoznia alacsony sebességnél.
A teszteket a német autópályákon végzik, a volánnál tapasztalt és kellően képzett pilótákkal, akik gyors reakcióidejük révén felkészültek a legváratlanabb helyzetekre is. Az autópálya azért is ideális a kezdeti tesztekhez, mert nincs kereszt- és szembeforgalom és jó esetben gyalogosokkal sem találkozhatnak az autók. A rendszer tartalmaz kormányozni képes sávtartót, automatikus távtartó tempomatot. Az adatokat a Bosch radar- és videoszenzorai szolgáltatják.
Az autós segédrendszerek fejlesztésén közel ötezer mérnöke dolgozik a Boschnak, a kaliforniai Palo Altóban fejlesztik a funkcióit, Németországban pedig az autóval történő integrációval foglalkoznak.