Smoke on! Motorhiba miatt hívhatják vissza az RS Focusokat
Gondok adódhatnak a Ford Focus RS 350 lóerős turbómotorjával
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Red Bull Air Race versenyeken rendben van, hogy fehér füstöt eregetnek a motorból, a Ford Focus RS 2,3 literes blokkjával viszont gondok adódhatnak.
Kínos hiba derült ki a Ford Focus 2,3 literes EcoBoost motorjáról. A 350 lóerőt mozgósító blokk hajlamos arra, hogy hűtőfolyadékot is fogyasszon a benzin-levegő keverék mellett. A pletykák szerint a négyhengeres motor első példányai lehetnek hibásak, a hengerfejjel vannak gondok, ahol a nem megfelelő tömítés miatt hűtővíz kerülhet a hengerekbe. Főként hidegüzemnél jelentkezik a probléma, az alábbi videón jól látható a Red Bull Air Race-eken megszokott hófehér füst. A különbség csupán annyi, hogy itt nem paraffin olajat juttatnak a kipufogógázba, hanem hűtővizet a hengerbe. A hiba kijavításáról gondoskodik a gyártó, visszahívást egyelőre nem jelentett be, néhány ügyfél RS Focusa viszont már új motort kapott.
Basszus!
Még szerencse, hogy nem vettem ilyen autót. 🙂
kicserélik a rossz motort jóra de a hiba ismét megjelenik idővel
de a tényleges probléma nincs megoldva
ha tömítés probléma, akkor nem kell új motor, új konstrukció és az úgy nem nagy para. Viszont nekem van egy sejtésem, hogy ez nem elméretezett tömítés vagy tömítés repedés (persze, ha a tömítés beszállító, elszabott egy szériát, akkor persze megtörténhet..HA…) , de ki tudja? majd kiderül, hogy mi az igazság, a motor csere egyelőre nem túl jó hír, akárhogy nézem (ez arra enged következtetni, h nem a tömítéssel lehet a para)
Azt olvastam, hogy rossz anyagminőséget használtak a hengerfejnél, így az nagy hő hatására eldeformálódott utat engedve a hűtővíznek.
Ezt később javították, ezért csak az első szériákkal volt probléma.
ja láttam, az a fárnya anyagminőség 😀 😀 😀 elég kínos….