smart ellenfél a Lotustól
Gyártásba kerül a Lotus Ethos
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Esprit szupersportkocsi után meglepő fordulat az újabb gyártásba kerülő Lotus, amely nem más, mint a korábban City Car néven beharangozott városi miniautó, az Ethos.
Ugyan divatirányzatnak még nem nevezhető, hogy a nagy teljesítményű sport- és luxusautók gyártói miniautókkal rukkoljanak elő, de az Aston Martin után a Lotus is belevág saját ötletének megvalósításába. A módszer viszont nem azonos: amíg az Aston Martin Cygnet egy Toyota iQ átalakításával jött létre, addig a Lotus nem vesz át senkitől semmit, és a korábbi City Car tanulmányát fejleszti szériagyártmánnyá, tisztán elektromos, vagy hibrid hajtással. Az elnevezés illeszkedik a cég "E" betűvel kezdődő rendszerébe, a smart méretű kisautó ugyanis Ethos néven várható.
A hetheli cég tulajdonosa, azaz a Proton partnerként vesz részt a munkálatokban, és szintén piacra dobja a platformját és hajtásláncát tekintve közös terméket, ám amint Dany Bahar, a Lotus ügyvezető igazgatója elmondta, ők a Protonnal ellentétben egyrészt nem Malajziában, hanem Angliában, Norfolkban végzik majd a készre szerelést, másrészt az Ethos nem lesz tömeggyártmány: 30 ezer fontos árával maximum 1500-1800 darab autó értékesítésével kalkulálnak 2014-től.