Skoda után Volkswagen – Herczig Norbi autót váltott
Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jövőre már az új Volkswagen Polo GTI R5-tel indul a Rali Európa-bajnokságban a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team párosa jövőre dobogón kíván végezni a Rali Európa-bajnokságban.
MOL Racing Team autója, a Volkswagen Polo GTI R5 új, versenyzőpárosa (Herczig Norbert és Ferencz Ramón) azonban változatlan
Bár Volkswagen Polo GTI R5 már több mint egy évvel ezelőtt bemutatkozott, az idei versenyév gyakorlatilag az autó finomhangolásáról szólt. Most viszont azt mondják, teljesen készen van, s magának az autónak rögtön hazai vonatkozása is van. A négyszeres magyar bajnok és a 2018-as Rali Európa-bajnokság hatodik helyezettje, vagyis Herczig Norbert és navigátora (Ferencz Ramón) az elsők között versenyezhet majd az új Volkswagen Polo GTI R5-tel, amelyet két héttel ezelőtt vett át az osztrák BRR Team a Volkswagen Motorsporttól. „Tíz évvel ezelőtt, 2009 nyarán, amikor beléptem a Porsche Hungária ajtaján, szintén az elsők között voltunk, akik az akkor új Skoda Fabia S2000-ret választottuk. Kilenc csodálatos szezont töltöttünk együtt a Skodával, három abszolút bajnoki címet nyertünk, és kétszer álltunk az ERC dobogón. Nehéz döntés volt, hogy márkát váltunk, de abban bízom, hogy a Volkswagennel is hasonló sikereket érünk majd el” – mondta Herczig Norbert.
A Volkswagen Polo GTI R5 versenyautó fejlesztését ősszel fejezte be a gyár, a Katalán Ralin pedig dobogós helyen végzett vele Petter Solberg. A Baumschlager Racing Team is részt vett a fejlesztésben, és az első két ügyfélautót is ők kapták. Ezek közül az egyik lesz Herczig Norberték versenyautója a 2019-es szezonban.
„Az idei hat verseny helyett jövőre hetet tervezünk, az olaszországi futamot fogjuk kihagyni. Nekünk is kell egy kis nyári szünet, és a Lengyel Rali utáni másfél hónap remek lehetőség lesz arra, hogy részletesen kiértékeljük az első négy forduló tapasztalatait, és így fussunk neki a szezon utolsó három versenyének” -árulta el a terveket Herczig Norbert, és végül a célokat is megfogalmazta. „Az idei két dobogós helyezésünk és a folyamatosan javuló időeredményeink alapján azt hiszem, már megcélozhatjuk az év végi dobogót. 2019-ben már javarészt ismert pályákon versenyzünk majd, és ha sikerül végrehajtani a tervezett tesztprogramot is, akkor a Volkswagen Polo GTI R5-tel nem csak év közben a futamokon, hanem a szezon végén is elérhető lesz a dobogó.”