Skoda Octavia RS teszt: a lépcsőshátú hot hatch?
Csendesebb lett, de még mindig élménydús a Skoda Octavia RS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vadabbnak mutatja magát az új Octavia, mint amenyire valóban az. Ám hiába füllent, nem lehet rá haragudni.
A két kamuvéges kipufogóból nagyon szolidan tör elő a hang, a motor felől sem jön érces négyhengeres visítás. Ez nem az a hivalkodó sportszedán. Ellenben nagyon gyors, mégis nagyon kényelmes. Jó benne ülni, jó érzés vezetni, nem kerget butaságokba.
Ha kell, 6,7 másodperc alatt százon van, szóval nagyot ugrik, és sport állásban a feláras adaptív lengéscsillapítók is „befeszülnek”. Felkeményedik a kormány, csodásan tapad az ívre az autó, de valahogy mégis kicsit steril marad az egész. Sokat gondolkodtam, hogy a hangra fogjam-e, de nem biztos, hogy csak ez hiányzik. Talán még a manuális váltás élménye is. A tesztautóban 7 fokozatú DSG kapott helyet, amely immár shift-by-wire rendszerű, tehát nincs mechanikus kapcsolat a váltókar és a duplakuplungos automata között. Ennek köszönhetően csak egy aprócska billenőkapcsoló van az utastérben váltókar helyett, illetve ennek a sebességváltónak köszönhetően villámgyorsak és szinte észrevétlenek a kapcsolások. Ám itt mindez inkább a kényelem szolgálatában áll, ezért tudathasadásos kicsit az Octavia RS. Sőt, szintén a váltónak is köszönhető, hogy a fogyasztás akár alacsonyan is tartható, autópályatempónál sem forog kétezret a motor, de a tesztátlag, sportautósan használva 9,3 liter lett a gyári 7,5 literrel szemben.Árak
Tesztmodell alapára
12 963 270 Ft (2021.06.19.)
Tesztautó ára
17 251 260 Ft (2021.06.19.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1984 cm3
Teljesítmény:
180 kW (245 LE) 5350-6500 1/min-nél
Nyomaték:
370 Nm 1500-4600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,7 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4702 mm
Szélesség:
1829 mm
Magasság:
1459 mm
Saját tömeg:
1554 kg
Össztömeg:
2080 kg
Tengelytáv:
2680 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
590-1580 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1780 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
290 mm
Ülőlap hossza elöl:
500-550 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1500 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér hossza:
1050 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
11000 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1984 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú DSG
Nyomaték:
370 Nm 1500-4600 1/min-nél
Teljesítmény:
180 kW (245 LE) 5350-6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,7 s
CO2-kibocsátás:
150 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,3 l/100km
Kár, hogy ezt is utolérte a chip-hiány…
2021 Tour de Hongrie Jury 5 autó
Az Rs Octavia az utóbbi évtizedekben végig kíséri a magyar kerékpáros körverseny fejlődését !
Ez az idei autó volt a legjobb ami nálam volt eddig a körversenyek alatt !
( Mondjuk volt olyan szegény is a körverseny , hogy a kis Suzuki Swift-em ment a versenyen zsűri autót )
Óriási a fejlődés a 15 évvel ezelőtti Rs-hez képest is !
Az ár persze túlzó de ha konszernen belül nézzük akkor a Leon és a Golf is ennyibe kerül de nincs ekkora az ötajtós kaszni !
Persze tudom hogy ez nem a világ közepe de nekem egy örök élmény marad a májusi hét ezzel az autóval !
2005. októberében kezdték meg az Octavia2 RS sorozatgyártását
http://www.octinfo.com/index.php?p=octavia2_history_en
így nem tudom, melyik RS-re gondolsz amikor a 15 évvel ezelőttire hivatkozol.
Az biztos, hogy az O2 RS a 170 LE-s PD-TDI motorral is kipörgette a kerekeket 3. fokozatban.
Mercedes Benz e 200 4 Matic 9G-TRONIC EQ Boost 17990000ft. A lexus -ról nem beszélve. Sajnos a Honda Civic Type r már nem fér bele a praktikeReS árába , pedig ijet eszik reggelire.
Almát körtével…. A Mercinek meg a Lexusnak teljesen más a vásárlóközönsége, nincs értelme hasonlítgatni. A Hondából meg nincs kombi, ha épp az kell. Szóval van, akinek ez jön ki győztesnek.
Csak szólok hogy 2021-van ami 16-év 2005-höz képest de sehol nem irta hogy 2-es octi csak hogy rs az pedig létezett 1-es ben is és simán van éves 15 de lehet több is.
Az autórol meg annyit hogy tetszik meg minden de ezért a pénzért már van választék. (valoszinüleg ha min 15-misit szánok egy autóra az nem ez lessz) de ez saját véleményem.
Ahogy fentebb írtam, attól függ, mi az igény. Kéziváltós, erős benzines kombit, amit én kerestem, nem nagyon kapsz sehol máshol. Ja, és az itt feltüntetett árnál nagyon sokkal olcsóbban meg lehet venni. Abban az árkategóriában meg már egész jó ajánlat.
Az infotainment-ről nagyon virágnyelven lett csak írogatva, de a biztonsági rendszerek armadája is csak papíron mutat jól, főleg a front assist.