Skoda Octavia 1330 km-es hatótávval. És nem dízel

Skoda Octavia G-TEC: van gáz, ha kifogy a benzin

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Második földgázos modelljét mutatja be Genfben a Skoda, a Citigo után az Octavia kap gazdaságos és környezetbarát CNG-üzemet.


Valószínű sajnos, hogy az infrastruktúra hiánya miatt nálunk nem vezetik be, mindenesetre a márciusi Genfi Autószalonon debütál az Octavia G-TEC, a Skoda méltán népszerű kompaktjának kettős üzemű kivitele. Ötajtósan vagy kombiként. Az Octavia G-TEC a csehek második CNG-s autója a (Magyarországon nem kapható) fölgázhajtású Citigo után. A rekorder csöppség szívó 3 hengereséhez képest az Octaviában 4 hengeres 1.4 TSI benzinmotor dolgozik 110 lóerősen, s a kettős üzem akár 1330 km-es hatótávot is adhat (920-at benzinnel, 410-et gázzal autózva).
Hirdetés

CNG-módban 100 kilométerenként 3,5 kg gázt kér az Octavia, ami 97 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg, s ami még a CR TDI dízelek vonatkozó adatánál is jobb, zöldebb, és természetesen a szeptembertől érvényes Euro6-os környezetvédelmi előírásnak is megfelelő. A G-TEC csomag stop-start rendszerrel és fékenergia-visszanyeréssel is jár.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 12:53
    Permalink

    Van két friss mérésem az alább említett I Focus 1.6 kombihoz:
    1. 6,65l Ebben van 600km Németország Ausztri, nagyrészt óra szerint 150km/h( 136km/h GPS), kb 30km város, meló, 120km rövidebb autópályás korlátozott szakasz, főút.
    2. 6.03l Dimbes dombos főúton, kisvárosok közötti szakasz, korlátozott autópálya szakasz.

    Telitankolásoss módszer. Már 246enél a Focus, nem rossz, igaz nem aszfaltszaggató,
    Nekem ez az életszerű használat, 4km-re lévő munkahelyre ott a bringa.

  • 2017.10.29. at 12:53
    Permalink

    El is hiheted. Azt, hogy Te nem tudod használni az autódat, illetve nem tudsz vezetni, csak úgy csinálsz, az a Te bajod.

    Egyébként Lancia Delta 1.6 mjet dízel motorral 6-os váltóval 200 km mentem hétvégén és 3.9 volt az átlagfogyasztás (nem computer szerint) Nyír1háza belváros – Miskolc belváros között közúton falvakon keresztül. 100 km utat 1ó5p alatt tettük meg, szóval volt tempó is.

  • 2017.10.29. at 12:53
    Permalink

    Azért van. Focus I 1.6 benzin tudja. Fater 1.6 kombiját használom ideiglenesen, meglepő mit fogyaszt, jó elismerem nem egy rakéta, de pályán se lesz torkos, hosszúak a váltóáttételei. Jó gép.
    Viszont egy 1.6 astra már többet eszik, igaz pörgősebb és rugalmasabb.

  • 2017.10.29. at 12:53
    Permalink

    Ha az itthoni eladasi adatokat nezzuk akkor dobbenet. Dobtam egy hatast mikor olvastam hogy ossz 9% csak a maganszemely az osszes Skoda modell kozul, ami azt jelenti hogy Octaviat szinte nem is adnak el magankezbe.

  • 2017.10.29. at 12:53
    Permalink

    A SKODA honlapján az új Octavia 1.4 TSI 140 LE tehát a gáz üzemben 30 LE-t elveszít?
    Egyébként a kocsi megítélése mindig ízlés kérdése lehet letisztult formának is hívni meg egyszerűen baltával faragottnak is, mindkettő igaz csak nézőpont kérdése. Nekem ez a technika (TSI) nem jön be, a dízelt nem kultiválom a forma sem tetszik de attól még az Octavia nálunk piacvezető. Régen a Lada volt ilyen, azt sem vettem.
    Kíváncsi lennék viszont arra ha valakinek saját zsebből kellene kifizetni, szervizelni, tankolni akkor mi lenne a véleménye és akkor mi ha megkapta a cégtől használatra, grátisz, fizeti a cég az összes költséget.
    Szerintem a szigorúan vett magánforgalomban nem ez a legsikeresebb típus.

  • 2017.10.29. at 12:53
    Permalink

    Nekem nagyon tetszik az új Octavia (a korábbi is jó volt). Az egyik embernek tetszik, a másiknak nem, úgy van mint nőknél, kinek a barna, kinek a szőke. De ez az Octavia annyira rossz nem lehet, elég csak az eladási listákra tekinteni.

    Amúgy ez a gáz dolog nem rossz. Sajnos Magyarországon nem lehet tankolni, két kút van csak, ha jól tudom egy Pesten, egy meg Győrben, hacsak nem bővült azóta. Én sokkal inkább a gázra koncentrálnék a fejlesztésekben, mint a hybridekre és az elektromos autókra. A gáz egy nagyon tiszta üzemanyag, ha figyelembe vesszük az elektromosok esetében az akkumulátorok gyártásával, kezelésével kapcsolatos dolgokat is, akkor a gáz sokkal környezetbarátabb. Másrészt a gáztartalékok több száz évre elegendőek.

  • 2017.10.29. at 12:53
    Permalink

    Octavia üzemanyag tartálya 55 literes. Gyári adat szerint az átlagfogyasztása 6.3 liter, amit 6-os váltóval el is hiszek. De nekem akkor se jön ki 920 km hatótáv. Egyébként egy 10 éves 1.6 benzinmotoros autó fogyasztása is 6.5 körül mozog, 5-ös váltóval. Szóval nehogy elájuljunk…

    Ezek a VW-Skoda modellek is csak azoknak jönnek be, akik az elmúlt 15 év alatt nem akarnak más kinézetű autót. Engem eléggé lehangol, ahogy ezek az autók kinéznek. Semmi design… csak a megszokott unalmas monoton gyártás szürke-fehér-fekete színben.

Vélemény, hozzászólás?