ePower névre hallgat a Saab elektromos autó programja
Az elektromos autó elterjedésének nem csak gazdasági okai vannak, de földrajziak is. Az akkumulátorok teljesítőképességét nagyban befolyásolja a környezeti hőmérséklet, a jelenleg piacon lévő áramtároló rendszereket -20 fokos hőmérsékletre hitelesítik. Néhány buszgyártó, amely elektromos autóbuszokat tesztel szerte Európában, már rendelkezik e téren tapasztalatokkal: a Rómában futó járművekben dupla olyan hosszú az akkumulátorok élettartama, mint mondjuk a Berlinben használt buszokban. A jövő azonban egyértelműen az elektromos meghajtásé, ezért a Saab elérkezettnek látja az időt arra, hogy megkezdje egy olyan akkumulátor fejlesztését, amely egészen -30 fokos hőmérsékletig használható.
Módosították a padlólemezt, hogy elférjen az akkumulátor
Párizsban mutatkozik be a Saab 9-3 ePower elnevezésű elektromos autó, amelynek első kerekeit egy 185 lóerő teljesítményű szinkronmotor mozgatja. Ez a márkától elvárható menetteljesítményeket biztosítja, a 100 km/h-s sebességet 8,5 másodperc alatt éri el az autó, végsebessége 150 km/h – igaz ez elméleti érték, hiszen Svédországban még a kevés autópályán is 120 km/h a maximum, lakott területen kívül 70 km/h a megengedett tempó. A legnagyobb újdonság azonban a 35,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor, amelyet az autó padlólemezében helyeztek el. Egy feltöltéssel legfeljebb 200 km a hatótávolság, de télen ez jóval rövidebb lehet. No nem feltétlenül hőmérséklet miatt, hanem azért, mert kevés nagyobb energiapazarló módszer létezik az elektromos fűtésnél. A Saab 0211-2012 folyamán hetven ePower kombit fog legyártani, amelyeket aztán valós körülmények között tesztelnek majd Svédországban.
Több, mint elegendő a 185 lóerős elektromotor teljesítménye