Az S60 már első körben is formabontóra sikeredett a Volvók között, a 40-es és a klasszikus 70-es közé belőtt modell talán a legszebben képviselte a „vállas design” stíluselemeit, és kínálatát tekintve, meglehetősen széles palettáról válogathattak az autó iránt érdeklődők. A motorpalettán érces hangú öthengeres, benzines turbómotorok, nyomatékos D5 dízelek kellették magukat, a csúcsmodellhez pedig AWD összkerékhajtás dukált – egyedül a V60 kombit lehetett hiányolni. Ennek ismeretében rögtön két jó hírünk is van, egyrészt az új S60-asnak a tervek szerint lesz nagyobb csomagterű változata, másrészt ez a Volvo nem csak szakít a korábbi, meglehetősen konzervatív megjelenéssel, de a gyár szerint vezetni legalább akkora élmény, mint ránézni.
Mivel Volvo, a biztonság fogalma másik dimenziót képvisel. A szokásosnak mondható dolgokon (légzsákok, menetstabilizáló, stb.) kívül például minden S60-as első ülése olyan fejtámlával rendelkezik, amelyik ráfutásos balesetnél védelmet nyújt az ostorcsapás-nyaksérülések ellen (WHIPS). De ez az autó másokra is képes vigyázni! A koccanásgátló CITY SAFETY alapáron adott védelmi eszköz: 30 km/órás sebesség alatt az autó vészfékezéssel próbálja elkerülni az ütközést, vagy csökkenti a becsapódást; sőt, félmillió forintért olyan rendszer kérhető, amely megelőzi a ráfutásos baleseteket, továbbá gyalogos-felismeréssel, illetve automatikus fékezéssel a gázolásokat. A Volvo nagyon komoly, évekig tartó teszteléseket végzett a biztonsági berendezések eme legújabb generációját képviselő eszközökkel, a szakemberek különféle országokban rótták a kilométereket, és a részletes információgyűjtések alapján készültek el a számítógépes szimulációk.
Prémium márkához illően a Volvo nem szégyell 10 millió körüli összeget elkérni egy némiképp már a tulajdonos ízléséhez igazított, de még nem a legjobban motorizált S60-asért, de ha szigorúan a listaárakat nézzük, akkor 8,5 millió forintig mehetünk le a képzeletbeli léccel – ez a legkisebb, 163 lóerős D3 dízellel szerelt alapváltozat. Benzinmotorral is akad hasonlóan kedvező ajánlat (2.0T 163 LE, 9,4 millió Ft), míg az abszolút csúcsot a minden földi jóval felszerelt, automataváltós 3.0 T6 AWD Summum jelenti, 15,3 millió forintos induló árral. A Volvo szerint csak úgy nyithatnak új vásárlók felé, ha maga az autó is képes újat nyújtani. A S60-nál a vezetési élmény a hangsúlyozott újdonság, és ezt olyan komolyan vették a tervezők, hogy az európai változatok alá külön sportos futóművet fejlesztettek – a komfortos hangolás csak Észak-Amerikában és Ázsiában standard. Aki nem elégszik meg ezzel, némi költőpénzért még dinamikusabbá varázsolhatja az autóját az aktív FOUR-C futóművel, amelynél a lengéscsillapítás Komfortos, Sportos, valamint Fokozottan Sportos állásra kapcsolható.