Vélhetően leginkább sziluettjével hasonlít majd a fotón látható SLS AMG-hez az SLC
Ami bejött az ötvenes években, az minden bizonnyal jó taktika lesz a XXI. században is – vélik a Mercedes-Benz vezetői, ezért jól megtervezett ütemben, és biztosan érkeznek a sirályszárnyas, SLS AMG deriváltjai, ahogyan az ötvenes években a szintén különleges ajtajáról elhíresült 300 SL-nél láthattuk. Az
SLS AMG Roadster már gyakorlatilag itt van, s úgy néz ki, miként az ötvenes-hatvanas években is elkészült az SL 300 kistestvére, azaz a Ponton-alapú 190 SL, ezúttal sem lesz másként. A Mercedes-Benz által már védjegyzett SLC azonban leghamarabb 2014 környékén várható, addig az SLS megmarad a legfizetőképesebb közönség autójának, utána viszont az ahhoz mérten mintegy féláron, 100 ezer euró, azaz jócskán 30 millió forint alatt kínált SLC is hasonló karosszériával és visszafogottabb motorokkal lesz kapható. Az 571 lóerős, 6,2 literes AMG blokk minden bizonnyal az SLS AMG kiváltsága marad, az SLC-ben pedig a márka idén
megismert, közvetlen befecskendezéses benzinesei, azaz 3,5 literes V6-osa és 4,4 literes, dupla turbós V8-asa várható, a pletykák szerint 345-500 lóerővel.
Az SLC karosszériaformájára és megjelenésére egyaránt kétféle forgatókönyv létezik a bennfentes német kémek szerint: a kicsinyített SLS a Roadsterhez hasonlóan hagyományos oldalajtókkal, 2014-ben jöhet, de az sem teljesen kizárt, hogy az SLS-nél szerényebb méretű, és nyilván csekélyebb tömegű SLC akár teljesen kiszorítsa az SLS-t. Megjelenése utóbbi esetben csak 2016 környékén várható, s ez esetben akár a felfelé nyíló ajtók is megmaradhatnak.