Európa többi országával összevetve is megbízhatatlannak számít a magyar piac
Az európai mezőny végén kullog a magyar használtautó-piac, legalábbis ami a megbízhatóságot illeti. Egy tanulmány 25 ország autóit vizsgálta, ebben az összevetésben pedig Magyarország mindössze a 17. legmegbízhatóbbnak számít - derül ki a carVertical elemzéséből. A hazainál jobbára csak a balkáni térség, és a balti államok "büszkélkedhetnek" rosszabb mutatóval, de a lengyel, a román, és az ukrán használtautó-piac is rosszabbul teljesített.
Ukrajna messze a legrosszabbul áll: a szomszédunkban az autók 8,5 százalékának visszatekerték az óráját, 49,7 százalékuk sérült, de a legtöbb import autó is itt található, a teljes állomány 82,4 százaléka külföldről érkezett
Ezzel szemben a legátláthatóbbnak messze az Egyesült Királyság számít, erre persze egyszerű a magyarázat, hiszen a szigetországba alig érkezik import autó - mivel a balkormányosokra nincs jelentős kereslet. Míg a briteknél csupán 2,2 százalékos a használt autók importja, addig Magyarországra már az autók 47,8 százaléka külföldről kerül be, ezekkel pedig egyszerűbb a trükközés. Az elemzés szerint itthon átlagosan 74 786 kilométerrel tekerik vissza a kilométerórákat a csalók, a carVertical felületén ellenőrzött autók 6,1 százalékánál pedig egyértelműen bizonyítható, hogy módosították az óraállást. A sérülések szempontjából sem jobb a helyzet, hiszen a magyar autók 56,7 százaléka tört már valamilyen mértékben, az átlagos kárérték pedig 3409 euró, vagyis mai árfolyamon nagyjából 1,3 millió forint.